2023-05-31, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Nej de ansvariga för den här skiten är Biden och bulltanten Nuland m.fl. i Obamas regering.

Nej, det är Putin som är ansvarig.
Han har drömt om att erövra Ukraina i åratal.
Citera
2023-05-31, 16:55
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Separatister som krigar runt i Ukraina med stöd från Ryssland?

Anledningen till de gamla satellitstaternas hat mot ryssarna är givetvis Sovjetunionen.
Man vill ha revansch på ryssarna och man tänker sig även att vi i väst ska hjälpa till så även vi ska dras ner i skiten.
Citera
2023-05-31, 16:58
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapphaj
Han åker runt och förstärker banden, samma sak som USA försökte men det gick inte lika framgångsrikt.
Ja vi såg ju hur han blev utskrattad i Indien.😂😂😂

Hur starka är de banden tror du?😂😂😂
Citera
2023-05-31, 16:59
Medlem
Citat:
Anledningen till de gamla satellitstaternas hat mot ryssarna är givetvis Sovjetunionen.
Man vill ha revansch på ryssarna och man tänker sig även att vi i väst ska hjälpa till så även vi ska dras ner i skiten.

Du förstår logiken men inte slutsatsen.

Man vill inte tillhöra något storyzzland (Sovjet).
Citera
2023-05-31, 17:04
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Jaha. Men om nu putains anfallskrig mot Ukraina "egentligen" är "NATOs aggression" som du verkar tro så undrar jag om din herre och härskare putain är agent för NATO då hen tydligen på deras order och initiativ har inlett anfallskriget mot Ukraina för att på oklart sätt gynna USA/Väst/NATO/Ukraina? Eller är dvärgen bara en narcissistisk megalomanisk psykopat som drömmer om att återupprätta det ondskans imperium hen är en produkt av?

Låg det i farans riktning att Ukraina (som NATO medlem eller ej) hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna militär för det fall putain INTE hade genomfört sin "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion"?

Varför tror du Ukraina vill bli medlem i försvarsalliansen NATO? Om landet varit medlem hade den psykotiske dvärgen i kreml knappast vågat föra krig mot det. Varför tror du att Sverige och Finland vill bli medlemmar i försvarsalliansen NATO? Vad tror du var anledningen till att Tjeckien, Ungern, Polen, Bulgarien, Estland, Lettland, Litauen, Rumänien, Slovakien och Slovenien gick med i försvarsalliansen NATO? Kan det ha något att göra med att dom INTE vill bli invaderade, och ockuperade, av ryssland (igen)?

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?

Jag befarar att du missuppfattat alltihopa. Det som låg i farans riktning var att usa skulle placera ut missiler i Natolandet Ukraina som når Moskva på 5 min. Inget annat.
Senast redigerad av KABUN 2023-05-31 kl. 17:07.
Citera
2023-05-31, 17:09
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Nej ryssarna satte ner foten som svar på Natos aggression. Det är det allt handlar om. Ukraina hade lätt kunnat undvika katastrofen men nu kommer man både att bli av med landyta till den ryska buffertzonen och även åter att behöva ta all skit som har med Sovjetunions avigsidor att göra. Helt i onödan. Korkat är bara förnamnet.
Nej, Putin - inte Ryssland satte ner foten och inte mot någon påstådd "agression".
Nato fick sina sista medlemsländer runt 2004 (innan Finland) så att man reagerar 16 år senare låter inte helt troligt. Du kommer inte så långt på det här forumet med så simpla lögner eller vem tror du dig kunna lura?
Citat:
Jag befarar att du missuppfattat alltihopa. Det som låg i farans riktning var att usa skulle placera ut missiler i Natolandet Ukraina som når Moskva på 5 min. Inget annat.

Jaha, vad har du för källa att USA tänkte placera missiler i Ukraina? Berätta.
Citera
2023-05-31, 17:09
Medlem
Citat:
Jag befarar att du missuppfattat alltihopa. Det som låg i farans riktning var att usa skulle placera ut missiler i Natolandet raina (som NATO medlem eller ej) hade

Nu har du "missförstått" igen...

Ukraina gav upp sina kärnvapenmissiler i "utbyte" mot "säkerhetsgarantier" från ryssland som visade sig vara vatten värda.
https://en.wikipedia.org/wiki/Budapest_Memorandum
Citera
2023-05-31, 17:11
Medlem
Taggads avatar
Ryssarna chansar på att Ukrainas åderlåtning av Wagner i Bachmut inte drabbar dom själva
Citat:
Expert: Dåliga soldater ersätter Wagner i Bachmut
Den ryska armén har ersatt Wagnergruppens soldater med ”mindre effektiva enheter” i Bachmut sedan de tog över förra veckan, säger den brittiske försvarsanalytikern Michael Clarke till Sky News.

– Ryssarna flyttar rätt dåliga styrkor till Bachmut, vilket säger mig en sak: de väntar sig inte att bli attackerade där.
https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707

Darra ryssar darra 🇺🇦🇺🇦🇺🇦
Senast redigerad av Taggad 2023-05-31 kl. 17:15.
Citera
2023-05-31, 17:14
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:

Vilka "missiler" då? Du ljuger. USA har inte haft några markbaserade medeldistansrobotar med kärnvapenkapacitet i sin arsenal på cirka 30 år. Var skulle de komma ifrån?
Citera
2023-05-31, 17:15
Medlem
Citat:
En enorm upprustning skedde. Och Putin var dum som litade på ukrainarna. Men han ville väl ge dom en chans. Men Ukraina svek. Dom blev väl bländade av sina västliga sponsorers häftiga vapen. Och det kommer att kosta dom dyrt. Någon revansch för Ukraina lär det inte bli.
Kan du mer specifiera vilka häftiga vapen de fick av väst innan 2022, förutom några javelin då möjligtvis
Citera
2023-05-31, 17:16
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:

Det tragiska är att Putin var respekterad. Idag?

Tragiskt för den vanliga ryssen. De som är som dig och mig.

Men så kan gå när man tror man kan förändra en världsbild och få håller med.

Stupidity deluxe.

Som man bäddar får man ligga!
Citera
2023-05-31, 17:20
Medlem
Citat:

Hur lång tid tar det från Finlnd?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in