Citat:
Ursprungligen postat av
KABUN
Enligt Merkel, Holland och Poroshenko så använde Ukraina Minskavtalet för att köpa tid för stor upprustning inför det hett eftertraktade kommande kriget. Så säger de som skrev på Minskavtalet. Man ville och vill fortfarande ha revansch på ryssarna för alla oförrätter. Videoklippet härnedan är från 2016 och talar sitt tydliga språk. Fred var absolut inget man eftersträvade.
https://www.youtube.com/watch?v=JeWHviwLMy8
Du är helt ute och cyklar.
Att man förstod att Putin och rysland, förr eller senare, kommer att gå till attack, är väl inget konstigt. Det har Putin själv sagt vid ett flertal gånger.
Satt jag i samma sits som Merkel, där jag själv inte ville bli indragen eller bli ställföreträdande krigsapparat, så försöker man väl ge den svaga parten tid att själva bygga upp sina försvarsförmågor? Allt annat vore väl korkat. Väldigt korkat.
Det är inte heller ett brott mot Minsk avtalet! Alla har rätt att bygga sitt eget försvar.
Så efter 2014, lade Ukraina och väst(framförallt USA), massor av tid på att träna upp de Ukrianska militära styrkorna. För att i framtiden vara bättre rustad och kunna försvara sig. Absolut inget konstigt.
Att sitta och skrika att man bröt avtalet, för man visste redan från början, något. Är bara skitsnack.
Om jag är övertygad om att du kommer anfalla mig en vacker dag, då ser jag till att få tid att bygga upp min förmåga. Inte att attackera, för det har inte Ukraina haft förmåga till, vare sig nu eller förr.
Men att försvara sitt land, mot ryssen.
Så sitt ner och håll käften, när du inte vet vad du pratar om.