2023-05-31, 13:07
Medlem
KillPus avatar
RyZZbögar lovar "hårdaste svar" för drönare mot moZkva.
Vad blir det nu? Ska de bita i NATO/UAF:s kuk ist för att suga på den?
Citera
2023-05-31, 13:07
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Enligt Merkel, Holland och Poroshenko så använde Ukraina Minskavtalet för att köpa tid för stor upprustning inför det hett eftertraktade kommande kriget. Så säger de som skrev på Minskavtalet. Man ville och vill fortfarande ha revansch på ryssarna för alla oförrätter. Videoklippet härnedan är från 2016 och talar sitt tydliga språk. Fred var absolut inget man eftersträvade.
https://www.youtube.com/watch?v=JeWHviwLMy8

Du är helt ute och cyklar.
Att man förstod att Putin och rysland, förr eller senare, kommer att gå till attack, är väl inget konstigt. Det har Putin själv sagt vid ett flertal gånger.
Satt jag i samma sits som Merkel, där jag själv inte ville bli indragen eller bli ställföreträdande krigsapparat, så försöker man väl ge den svaga parten tid att själva bygga upp sina försvarsförmågor? Allt annat vore väl korkat. Väldigt korkat.
Det är inte heller ett brott mot Minsk avtalet! Alla har rätt att bygga sitt eget försvar.
Så efter 2014, lade Ukraina och väst(framförallt USA), massor av tid på att träna upp de Ukrianska militära styrkorna. För att i framtiden vara bättre rustad och kunna försvara sig. Absolut inget konstigt.
Att sitta och skrika att man bröt avtalet, för man visste redan från början, något. Är bara skitsnack.
Om jag är övertygad om att du kommer anfalla mig en vacker dag, då ser jag till att få tid att bygga upp min förmåga. Inte att attackera, för det har inte Ukraina haft förmåga till, vare sig nu eller förr.
Men att försvara sitt land, mot ryssen.

Så sitt ner och håll käften, när du inte vet vad du pratar om.
Senast redigerad av attog 2023-05-31 kl. 13:13.
Citera
2023-05-31, 13:09
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ryssland investerar extremt lite pengar för att utveckla afrikanska länder. Man står för nån enstaka % av andelen som går till tex infrastruktur.

Däremot står man som stor säljare av vapen till afrikanska diktatorer och krigsherrar. Man står för över 30% av alla vapen som hamnar i Afrika.

I utbyte stjäl man folkets naturtillgångar och begår mängder av folkrättsbrott, tortyr och massavrättningar tillsammans med den diktatorernas hantlangare och allehanda krigsherrar.

Det är närmast ett mysterium att inte Wagner group är terrorstämplade ännu men det kommer.

Ryzzka vapen är påväg att bli en bristvara. Hur mycket kan ryzzen exportera mitt under kriget?
Citera
2023-05-31, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag undrar vad du tror att BRICS egentligen är för något? Tror du att det är en militärallians, typ Nato, eller en ekonomisk union, typ EU?

Var snäll och inte väck honom?
Detta roar mig.

Det bekräftar bara mina fördomar om dessa ambassadörer för Ryssland.
Citera
2023-05-31, 13:13
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ryzzka vapen är påväg att bli en bristvara. Hur mycket kan ryzzen exportera mitt under kriget?
Kina jublar och tar över marknaden.
Citera
2023-05-31, 13:15
Medlem
Citat:

Det är äldre siffror jag använder. I dagsläget pågår det en del förflyttning av materiel till och inom Afrika. Tatarigami_UA har skrivit en del om det på Twitter, intressant läsning.

Exakt hur handeln ser ut sedan invasionen av Ukraina och vilken typ av vapen som exporteras kan man bara spekulera kring.
Citera
2023-05-31, 13:27
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Intressant nog, just idag :

Russiske myndigheter forbyr eksport av ammunisjon til både sivile og militære skytevåpen, skriver det russiske statstyrte nyhetsbyrået Ria.

Forbudet omhandler ikke varer som eksporteres til russiske styrker. tropper eller andre militære enheter som er stasjonert utenfor landets grenser, skriver nyhetsbyrået.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/russland-forbyr-eksport-av-ammunisjon.sBnmSCetF?utm_source=vgfront&utm_conten t=vg-widget-latest
Citera
2023-05-31, 13:48
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Nytt rykte gör gällande att trollfabriken i S:t Petersburg är stängd och trollen evakuerats. OBS rykten men det lär visa sig på flashback om trollandet går ner temporärt.

Oavsett så tas säkerhetsåtgärder även i kreml, beror på situationen i Belgorod gissar jag.

Då vatnikarna i tråden pratar om Art-ovsk istället för det rätta namnet Bakhmut (orkar inte skriva ut hela namnet på ryssäcklens namn) så kanske vi skall börja med att kalla ovan fetmarkerade dess originalnamn: Nyen i Nöteborgs län.

Citera
2023-05-31, 13:50
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Lycka till med det förbudet.

Tror du att de ryska ammo-fabrikerna vågar trotsa detta, speciellt i ett läge som nu ?

Annars, Tyskland backar Ukraina :

Tyskland mener ukrainske angrep på russisk jord er legitime Tyskland mener ukrainske angrep på russisk jord er legitime i henhold med folkeretten. Det sier en talsperson for den tyske regjeringen ifølge Reuters.

https://www.nrk.no/nyheter/tyskland-mener-ukrainske-angrep-pa-russisk-jord-er-legitime-1.16427998
Citera
2023-05-31, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
När du skriver "olagliga" ovan, vilka lagar pratar du om då?
Sanktioner utan stöd från FN som drabbar ett helt folk.
Citera
2023-05-31, 13:57
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Du beskriver samarbetet BRICS som en framgångssaga som resten av världen ser på med avund. Det är helt enkelt inte sant. Det är en samling avundsjuka B-länder som ligger efter och som dessutom har mycket svårt att samarbeta. Som de flesta U-länder så har kvinnorna skitit ur sig fler ungar än de kan ta hand om och därför har de stora befolkningar. Stora och fattiga befolkningar är det som gör att de inte går att bara skita i dem. Men det ska bli intressant att se vad som händer nu med BRICS-ländernas ekonomier när kärringarna börjar tacka nej till att trycka ur sig 8 galärslavar som var tänkta att jobba i statliga gruvor eller tjänstgöra inom militären.

Att lägga energi på denna idiot och frågan om BRICS(om man nu ska navända ett samlat begrepp) och deras investeringar.
Har det gått alla totalt förbi att Kina gör upp avtal och investeringar, där de i princip tar över infrastrukturer som hamnar, om dessa fattiga länder inte klarar avbetalningsplanen. Något som i princip sätts i system.

Man kan prata vackert om Kinas investeringar, länge. När det endast handlar om ett annat sätt att förskansa sig över viktig infrastruktur, inför framtida konflikter.

Vacker hjälp?
Citera
2023-05-31, 14:01
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapphaj
Så du hade inget konkret som du tyckte du var fel, utan du uppfattade att jag var för positiv när jag skrev om BRICS? Ok, då vet vi.

Nåväl : Vad har Bricks haft för positiv inverkan för den ryska krigsinsatsen tills idag ?

Svar : Inget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in