2023-05-31, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
De härstammar från flera olika länder. Det har ingen betydelse. HMF omfattar även hets mot religiösa grupper som kan vara sammansatta från flera länder. Du är bara okunnig. Mussarna? Vad jag har sett var det mest tonårskillar som tycker att det är spännande att bråka med polisen. Snarare än att det var ett renlärigt religiöst uttryck.

Muslimer är inte en folkgrupp och islam är mer än en religion det är ju även en ideologi och ideologier får man kritisera hur mycket man vill. Det kan aldrig bli HMF att kritisera muslimer och islam.
Då det är på samma nivå som att hata kommunister, HMF används dock för att trycka till människor som inte faller in i PK-fållan, oliktänkande som är trötta på åsiktskorridoren och identitetspolitiken.
Samhällskritiker som påpekar misslyckandet med massinvandringen och mångkulturen, de ska tystas.
HMF är en gummiparagraf som används av landsförrädare.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2023-05-31 kl. 11:23.
Citera
2023-05-31, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Muslimer är inte en folkgrupp och islam är mer än en religion det är ju även en ideologi och ideologier får man kritisera hur mycket man vill. Det kan aldrig bli HMF att kritisera muslimer och islam.
Man får kritisera religioner, men inte hetsa mot en eller flera folkgrupper. Hit räknas muslimer oavsett vad du tycker i din äckliga nazisthjärna. Läs på och sluta gör bort dig.
Citera
2023-05-31, 12:58
Medlem
Citat:
Man får kritisera religioner, men inte hetsa mot en eller flera folkgrupper. Hit räknas muslimer oavsett vad du tycker i din äckliga nazisthjärna. Läs på och sluta gör bort dig.

Islam är en ideologi lika mycket som en religion så det går utmärkt att kritisera muslimer på samma sätt som man kritiserar kommunister.
Läs på din vänsterblivna dåre.
Citera
2023-05-31, 13:00
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Du gjorde precis bort dig totalt , men det gör du ju på daglig basis senaste åren här
Citera
2023-05-31, 13:12
Medlem
Citat:
Islam är en ideologi lika mycket som en religion så det går utmärkt att kritisera muslimer på samma sätt som man kritiserar kommunister.
Läs på din vänsterblivna dåre.
Det är skillnad på kritik och hets din jävla idiot.
Citera
2023-06-01, 00:26
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Haha är man rasist för att man skriver sanningen om korankravallerna?
Ni är på vänsterkanten har ofta otur när ni tänker.
Jag förstår att du stör dig på att många har tröttnat på den dysfunktionella massinvandringen och mångkulturen och att det inte går att dölja problemen längre.
Ni på högerkanten kan i alla fal inte skylla på otur när ni tänker. Ni fattar helt enkelt inte skillnaden mellan att vara rasist och att använda sig av rasistiska undertoner.
Citera
2023-06-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Ni på högerkanten kan i alla fal inte skylla på otur när ni tänker. Ni fattar helt enkelt inte skillnaden mellan att vara rasist och att använda sig av rasistiska undertoner.

Du och resten av de vänsterblivna verkar inte begripa att man får kritisera både islam och muslimer då det är både en religion och ideologi i ett.
Dessutom så finns det skäl att kritisera den totalitära våldsideologin som kallas islam och de flesta muslimer i Europa har inte heller har att göra.
Varför stödjer du ett tankegods närbesläktat med nazism?
Varför vill du hålla islam och muslimer under armarna de skulle slakta dig utan att blinka precis som i Iran 1979.
Citera
2023-06-02, 19:51
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Du och resten av de vänsterblivna verkar inte begripa att man får kritisera både islam och muslimer då det är både en religion och ideologi i ett.
Även om det inte hade varit en ideologi, utan bara en religion, hade det fortfarande varit tillåtet att kritisera såväl islam som helhet som enskilda muslimer. Vad som inte är tillåtet är att hota eller uttrycka missaktning för muslimer. Det skulle falla under hets mot folkgrupp.

Så länge kritiken inte involverar hot eller missaktning så får du kritisera vilken religion du vill. Islam, kristendom, judendom, scientologi, eller buddism. Det gäller såväl religionerna som sådana, samt personerna som utövar religionerna.
Citera
2023-06-02, 20:01
Medlem
eltonkebabs avatar
Ivar Arpi är en efterbliven nolla.
Citera
2023-06-02, 21:03
Medlem
Ha ha ha, jag har inte läst i tråden på några dagar, meeen vad många arga kommentarer, eller kanske med arg underton man kan läsa de senaste dagarna.
Det komiska i kråksången är att muslimförsvararna verkar vara de som skriver argast. Det vet ju såklart inte jag, men kan det möjligen faktiskt vara muslimer?

Låg tröskel för ilska och väldigt lättstötta, precis vad ämnet för tråden handlar om.
Citera
2023-06-02, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Vad som inte är tillåtet är att hota eller uttrycka missaktning för muslimer. Det skulle falla under hets mot folkgrupp.

Jag förstår att du försöker förklara för oss att muslimer ej får missaktas eller på något vis kränkas. Jag håller dock inte med dig. Om jag gillar att äta stekt fläsk och t.ex. säger att de som inte äter fläsk är idioter så kan ju det också tolkas som kritik mot muslimer, om man vill.
Om jag missaktar barnäktenskap, eller beslöjade kvinnor, omskärelse av spädbarn, så kan allt tolkas som hets mot muslimer, om man vill.
Det blir ju ganska löjligt.
Muslimer vill ju naturligtvis öka sin makt i samhället just genom liknande påpekanden och lättkränkthet. Det blir så genomskinligt vad lslam lobbar för. Muslimer ska anses som den nya överhögheten som ej får kritiseras. Det är min bild av vad islam vill uppnå i Sverige.
Ivar Arpi har rätt. Det finns fog för det han säger på varenda nyhetssändning i vårt land. Dagligen.
Citera
2023-06-02, 21:18
Medlem
Citat:
Det är skillnad på kritik och hets din jävla idiot.

Hej Binary,
Skillnaden är hårfin beroende på hur lätt man blir kränkt, och av vad man blir kränkt.

Kan du definiera din bild av skillnaden mellan kritik och hets?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in