2023-05-31, 09:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://twitter.com/analysmoo/status/1662845974740336644

Här har du en bra video.

Bilal Hussein delar ut 2 smäller i bakhuvudet på Sabovic också.

Som vanligt tillåts Solnas spelare göra hur de vill utan åtgärd.
Ser allt ut som ett riktigt slag. Blir det inte minst 10 matcher där är det en skandal.
Citera
2023-05-31, 09:35
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ser allt ut som ett riktigt slag. Blir det inte minst 10 matcher där är det en skandal.

Vad är den längsta avstängningen någon fått i Allsvenskan? 5 tror jag. Någon i Hammarby om jag minns rätt
Citera
2023-05-31, 09:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Vad är den längsta avstängningen någon fått i Allsvenskan? 5 tror jag. Någon i Hammarby om jag minns rätt
Fast har vi sett ett rent knytnävsslag på en allsvensk fotbollsplan tidigare?

Är man läser om det i lägre divisioner brukar vi snacka säsonger i avstängning.
Citera
2023-05-31, 09:43
Medlem
TheJackets avatar
Citat:

Det har vi nog, men kanske inte såhär med video på repeat som ingen kan förneka.

Ja men i lägre divisioner blir ju folk slagna medvetslösa
Citera
2023-05-31, 09:45
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Nuuu såg jag. Det flöt ihop lite med en annan spelares svarta hår

Jag menade inte att han inte skulle ha slagit någon, utan att det som syntes var att Sabovic blev träffad av något. I just denna videon då.

Hade varit roligare om det var en bajskorv dock!
Hela föreningen går ju ape shit så...
Citat:

1 st av Otieno och 2 st av Bilal Hussein.

https://twitter.com/KULSPRUTA50/status/1662874728451719168

Här syns det bättre när Hussein laddar första slaget.
Citera
2023-05-31, 09:47
Medlem
Teus avatar
Citat:

Väldigt daterad men kan inte tänka mig vi har sett någon radikal förändring om vi inte börjar räkna våldtäktsmännen i Malmö.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/WLmk9g/en-skallning-ett-slag-och-en-armbage
Citat:
https://twitter.com/KULSPRUTA50/status/1662874728451719168[/url]

Ser inte ett skit där men whatever. Man får inte slåss på en fotbollsplan så om det visar sig att spelare motat slag så får vi väl svälja avstängningarna. Frågan är om Billy eller Otieno är någon större förlust från startelvan i dagsläget. Lär väl finnas junisar som håller högre nivå än dom två.
Senast redigerad av Teu 2023-05-31 kl. 09:51.
Citera
Avslutad
Citat:
Hela föreningen går ju ape shit så...

1 st av Otieno och 2 st av Bilal Hussein.

https://twitter.com/KULSPRUTA50/status/1662874728451719168

Det värsta är att den lilla fittan kommer från Sabovics blindsida också. Riktigt fegt.

Ångrar att jag försvarat hans svaga insatser senaste säsongerna. Han förtjänar ingen backning.
Senast redigerad av trazke 2023-05-31 kl. 09:49.
Citera
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Även om många ropar på att man ska kicka Brännström så kan jag ändå uppskatta att man ger honom mer tid. Jag tror det kommer bli bra på sikt när sportchefen faktiskt samarbetar med tränaren och ger honom det material som han behöver för att kunna lyckas och inte tvingas spela med ett hopplockat lag utan en röd tråd för att den sportsliga ledningen tyckte att det behövdes mer "sexighet".

Med det sagt så är det nog dags även för Brännström att släppa prestigen och tänka om lite hur man ska ställa upp. Släpp 3-5-2 och jobba istället som andra varit tidigare inne med 4-3-3. Även om det i slutändan endast är lek med siffror.

Om nu ryktet stämmer så verkar man redan nu ta ett förstasteg dit i och med att Johansson från Legia verkar vara på ingång, vilket öppnar upp för att lira Modesto högre upp som ytterforward istället. Så backlinjen bör vara satt, kanske även få in en vänsterfotad mittback. Få en rensare på mitten som agerar städgubbe för de övriga på mitten som kan ägna sig åt mer offensiva uppgifter där man har bra täckning även om det inte ser ut så just nu men Magashy och Durmaz bör klara av den uppgiften tillräckligt väl.

Och ja, jag fattar att det inte är enkelt att få till rätt värvningar och att tålamodet är kort då läget är prekärt och att man vill få till snabba förändringar men att göra förhastade saker kan ställa till det även mer på sikt.
Solna står ju på 6p...
Citera
2023-05-31, 09:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Väldigt daterad men kan inte tänka mig vi har sett någon radikal förändring om vi inte börjar räkna våldtäktsmännen i Malmö.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/WLmk9g/en-skallning-ett-slag-och-en-armbage
Så länge MFF:arna håller sig från att våldta sina motståndare på planen så är det ganska irrelevant i denna diskussionen.
Citera
2023-05-31, 09:53
Medlem
Teus avatar
Citat:
Så länge MFF:arna håller sig från att våldta sina motståndare på planen så är det ganska irrelevant i denna diskussionen.
Jag menade att om vi inte räknar avstängningar som kommit från riktiga brottsfall utanför plan så är det väl 4-5 matcher max? Carlos Strandberg fick 3 matchers avstängning efter stryptaget på Daniel Sundgren.
Senast redigerad av Teu 2023-05-31 kl. 09:56.
Citera
2023-05-31, 09:59
Avslutad
Citat:
Jag menade att om vi inte räknar avstängningar som kommit från riktiga brottsfall utanför plan så är det väl 4-5 matcher max? Carlos Strandberg fick 3 matchers avstängning efter stryptaget på Daniel Sundgren.
Aha då är jag med. Fast sådant ger väl aldrig avstängningar från förbundet så länge det inte är typ en spelskandal?
Citera
2023-05-31, 10:02
Medlem
TheJackets avatar
Citat:

Ser inte ett skit där men whatever. Man får inte slåss på en fotbollsplan så om det visar sig att spelare motat slag så får vi väl svälja avstängningarna. Frågan är om Billy eller Otieno är någon större förlust från startelvan i dagsläget. Lär väl finnas junisar som håller högre nivå än dom två.

Jag kom ihåg rätt! Det var någon från Hammarby! Charlie Davies
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in