2023-05-31, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Då är det lämpligt med avbön och en förklaring till varför man ändrar ståndpunkt.

Självklart är du välkommen till den goda sidan.
Men vill du bli tagen på allvar så bör du förklara dig, vad gjorde att du ändrar uppfattning etc

Har några inlägg som är borttagna ser jag där jag gjorde avbön och skrev slava ukraini.

1: Ryssland har ingen rätt att attackera och distablisera andra länder detta betyder både Ukraina men även Moldavien och Georigen.

2: Trött på deras retorik och lögner, följer man deras telegramkanaler ser man snabbt hur man försöker hjärntvätta och deras kanaler tillåter ingen form av diskussion då blir man blockad och förolämpad snabbare än vad man vet.

3: Orsakat mycket lidande för månde människor och djur med sina attacker och alla följdeffekter.

4: Även trött på snacket om Ukraina som nation, med följande logik är det många länder som inte borde vara tillåtna då dessa inte har funnits under större delen av historien.

Vill dock inte gå för offtopic, finns mer saker att klaga på, men att gå in på mina tidigare inlägg leder inte diskussionen frammåt. dessa ångrar jag men kan som sagt inte ta bort.

För att hålla detta inlägg relevant undrar jag följande två saker.

Har vi fått någon mer information om drönarattacken i Moskva, var det en false flag eller ukraina som förberedelse försöker tvinga ryssland att sprida ut sina resurser? såg att den finlandssvenske personen på plats har sagt att Zelensky har nu gett order om offensiven, när tror ni att den kommer påbörkas (exkluderat förarbetet som går nu med att slå ut fiendens försörjningslinjer.
Citera
2023-05-31, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Nej, de trycker egna pengar uppenbarligen istället.

Men tror du på riktigt att någon ger dem pengar om de frågar efter det????
Nu behöver dom fortfarande inga pengar eller donationer. Men skulle dom fråga efter så skulle dom självklart få det.
Citera
2023-05-31, 10:33
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapphaj
Han åker runt och förstärker banden, samma sak som USA försökte men det gick inte lika framgångsrikt.
Problemet är att Ryssland förlorar andra band. Armenien välkomnade USA när de var där. Kazakstan som är väldigt mineralrikt, ligger under Kinas beskydd nu och har verkligen kaxat upp sig mot Ryssland.
Frågan är om BRICS ens kommer att överleva. I alla fall har jag svårt att se det, så länge Ryssland är med. Fortsätter kriget tillräckligt länge kommer nog de andra länderna att överge ryssarna till slut. Kina verkar inte var speciellt aktiva när det gäller det, utan kan nog börja se Ryssland som en konkurrent och inte en medspelare då, ryssarna tecknar egna avtal i Afrika, utanför organisationen.
Senast redigerad av EnCarte 2023-05-31 kl. 10:37.
Citera
2023-05-31, 10:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Han åker runt och förstärker banden, samma sak som USA försökte men det gick inte lika framgångsrikt.

Går nog mera "sådär" för Ryssland :

Brazil's Lula says spoke to Putin on war, declined economic forum invitation

https://www.reuters.com/world/brazils-lula-said-spoke-putin-war-declined-invitation-economic-forum-2023-05-26/

Är inte Brasilien även ett utav dessa Brics-länder..
Citera
2023-05-31, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Har några inlägg som är borttagna ser jag där jag gjorde avbön och skrev slava ukraini.

1: Ryssland har ingen rätt att attackera och distablisera andra länder detta betyder både Ukraina men även Moldavien och Georigen.

2: Trött på deras retorik och lögner, följer man deras telegramkanaler ser man snabbt hur man försöker hjärntvätta och deras kanaler tillåter ingen form av diskussion då blir man blockad och förolämpad snabbare än vad man vet.

3: Orsakat mycket lidande för månde människor och djur med sina attacker och alla följdeffekter.

4: Även trött på snacket om Ukraina som nation, med följande logik är det många länder som inte borde vara tillåtna då dessa inte har funnits under större delen av historien.

Vill dock inte gå för offtopic, finns mer saker att klaga på, men att gå in på mina tidigare inlägg leder inte diskussionen frammåt. dessa ångrar jag men kan som sagt inte ta bort.

För att hålla detta inlägg relevant undrar jag följande två saker.

Har vi fått någon mer information om drönarattacken i Moskva, var det en false flag eller ukraina som förberedelse försöker tvinga ryssland att sprida ut sina resurser? såg att den finlandssvenske personen på plats har sagt att Zelensky har nu gett order om offensiven, när tror ni att den kommer påbörkas (exkluderat förarbetet som går nu med att slå ut fiendens försörjningslinjer.

Bättre andra ståndpunkt sent än aldrig.
Jag som tillhör äldre generationen har alltid haft Ryzzland som naturlig fiende, då de alltid försökt kuva andra folks vilka med våld och förföljelse.
Alla som inte varit tillräckligt starka har tagits med våld.
När muren föll 1989 tog väldigt många länder i östblocket chansen att göra sig fri denna tyrann stat.
Aven Ryzzland hade chansen att bli en fri demokrati. Väst och företag gjorde investeringar för att säkra demokrati och återuppbyggnad. (Jfr tyskland efter WW2).
Men Putin tog makten och ville bli oändligt rik och tzar över storyzzland.

För mig kommer Ryzzland fortsatt vara nordens baltikums fiende nr1
Citera
2023-05-31, 10:47
Medlem
Imorgon är det 1:a juni. Juni är ju en sommarmånad. När tror ni sommar-offensiven inleds?
Citera
2023-05-31, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Går nog mera "sådär" för Ryssland :

Brazil's Lula says spoke to Putin on war, declined economic forum invitation

https://www.reuters.com/world/brazils-lula-said-spoke-putin-war-declined-invitation-economic-forum-2023-05-26/

Är inte Brasilien även ett utav dessa Brics-länder..
Oroa dig inte, Lula nobbade Zelensky när Zelensky tvingade sig på G7-mötet för att tigga mer bidrag. Och Brasilien börjar handla mindre i dollarn och mer i Yan, så dom står fortfarande på Rysslands sida, trots enorma påtryckningar från USA
Citera
2023-05-31, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Imorgon är det 1:a juni. Juni är ju en sommarmånad. När tror ni sommar-offensiven inleds?
Våroffensiven slutade med att dom blev utkastade ur Artemovsk, så kanske är bäst att inte inleda några offensiver.
Citera
2023-05-31, 10:56
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Våroffensiven slutade med att dom blev utkastade ur Artemovsk, så kanske är bäst att inte inleda några offensiver.
Du blandar ihop länderna. Det var ryssarnas sommaroffensiv som pågick i nästan ett år.
Citera
2023-05-31, 10:57
Medlem
Ken Drydens avatar
Ukrainskt attackflyg

En hel del materiel har tillställts Ukraina där det ställs krav på att de integreras med flygstridskrafterna (man kan ju inte skjuta iväg HARM med kanon). Systemen var heller inte konstruerade för att bäras av ryska plattformar, så ukrainarna har fått lösa det hela med improvisation, silvertejp och ståltråd.

1. JDAM-ER: Här använder man Mig-29. Ukraina har nyligen tagit emot 10 individer från Polen och 13 individer från Slovakien. Det har inte skrivits så mycket om JDAM-insatser i pressen, men det kan misstänkas att detta är ett av de system som ryssarna med viss framgång lyckas störa ut med EW, pga av GPS-styrningen.

2. AGM-88 HARM. Här tycks Su-27 användas. Dessa antiradarförmågor kommer vi få se i aktion när väl motoffensiven drar igång. Här handlar det om att förblinda ryssarnas artilleri, både lv och vanligt.

3 Storm Shadow/SCALP-EG. Här används uråldriga Su-24, men eftersom räckvidden på kryssningsrobotarna är tämligen lång, så ställs mindre krav på planens prestanda. Su-24 lyfter, tar sig snabbt till en position relativt långt från fronten, skjuter iväg roboten och försvinner. Insatserna går snabbt, med andra ord.
Senast redigerad av Ken Dryden 2023-05-31 kl. 11:13.
Citera
2023-05-31, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Ukrainskt attackflyg

3 Storm Shadow/SCALP-EG. Här används uråldriga Su-24, men eftersom räckvidden på kryssningsrobotarna är tämligen lång, så ställs mindre krav på planens prestanda. Su-27 lyfter, tar sig snabbt till en position relativt långt från fronten, skjuter iväg roboten och försvinner. Insatserna går snabbt, med andra ord.

Det ser ut som Su-24 kan bära två robotar. Men jag utgår i från att robotarna är förprogrammerade och SU-24 bara trycker på en knapp. Sen känner robotens GPS av var den här och söker sig emot målet. Eller förprogrammeras roboten hela bana?
Citera
2023-05-31, 11:04
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen

Om jag var tvungen att satsa pengar, så skulle jag lägga dessa på onsdagen den 14 juni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in