2023-05-31, 06:47
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Jag har redan sagt att jag har ändrat uppfattning ...

Man får ändra uppfattning ...

Ja, det får man. Men alla som du har gjort dig förmer över med hjälp av pro-ryska propaganda behöver inte bara därför acceptera din kappvändning. Du får helt enkelt leva med att de finns de som varken kan eller tänker ta dig på allvar, hur mycket du än vill låtsas bort dina tidigare inlägg.
Citera
2023-05-31, 07:11
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapphaj
Jag gjorde ingen beräkningen, den stod du för och misslyckades, förmodligen medvetet. Men hursom, nu vet du att majoriteten av befolkningen stöttar Ryssland.

Jag ska försöka förklara igen. Om du har ett förslag att rösta för att förbjuda hundar. Du har 100 röstande, 49 röstar ja till förslaget, 3 röstar nej och 48 lägger ner sin röst. Vilket förslag vinner? Detta är mitt sista inlägg i denna fråga mot dig. För förstår du inte nu är du antingen bara korkad, eller en del i den ryska påverkansoperationen och då spelar förnuft och logik ingen roll. För, hur vet du att en ryss ljuger? Han säger något.
Citera
2023-05-31, 07:16
Medlem
Fan, kan inte befolkningen i Belgorod vädja till putin att sätta in proffsen och de riktiga vapnen nu? Är det inte lite ondsint att låta folket lida när 560 000 man och 15000 stridsvagnar står beredda?
Citera
2023-05-31, 07:24
Medlem
En sak som är säker Kriget har fått svenskar att bli NATO-positiva. Det innebär också att rysstrollens propaganda har misslyckats. Sverige. Svenskar är mer positiva till NATO än tidigare.

https://www.svd.se/a/kEXr5a/man-mest-positiva-till-sverige-i-nato

Jag har alltid trott att Ryssen började ljuga under Sovjettiden men det fanns redan under 1600-talet.

"Kotosjichin berättade bland annat om hur ryska herremän använde sig av medveten desinformation i maktutövningen – de fick gärna ljuga, om det låg i rikets intresse – och om systemet med spioner och övervakare i diplomatiska beskickningar. Tsaren ville inte, förklarade Kotosjichin, att vanliga ryssar skulle få kännedom om vilka rättigheter deras utländska grannar kunde njuta av, medan de själva försmäktade i ofrihet". (Kotosjichin - genom Dick Harrisson -SVD)

https://www.svd.se/a/kEXVpv/svenskarna-lyssnade-inte-pa-avhoppade-ryssen (”Beskrifning om Muschofsche Rijkets Staat”,)

Så det Ryssland vi ser i dag är det samma som dagens. När vi andra länder moderniserade och blev civiliserade under 1800 och 1900-talet så fortsatte Ryssarna i den vanliga vägen. Först tsardömet och sedan i i kommunismens ondska. För att förstå Ryssland och hur de agerar så ska man tänka att det är kvar på 1700-talets nivå. Det är därför vi se invasioner av grannar och avdemokratisering igen. Samma sak med de krigsbrott Ryssen begår i Ukraina beror på att landet är kvar på ett ryskt1700-tal.

Jag undrar faktiskt om inte Ryssland behöver tas över av UN eller USA, precis det som hände Japan efter WWII. Tyvärr kommer det inte. Men det är svårt att se något ljus i mörkret för Ryssland.
Citera
2023-05-31, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Jag ska försöka förklara igen. Om du har ett förslag att rösta för att förbjuda hundar. Du har 100 röstande, 49 röstar ja till förslaget, 3 röstar nej och 48 lägger ner sin röst. Vilket förslag vinner? Detta är mitt sista inlägg i denna fråga mot dig. För förstår du inte nu är du antingen bara korkad, eller en del i den ryska påverkansoperationen och då spelar förnuft och logik ingen roll. För, hur vet du att en ryss ljuger? Han säger något.
Nu pratar vi inte om korrupta/köpta politiker tvingade av USA/väst att rösta för att kunna legitimera deras agenda. Nu talar vi om antalet människor på jorden som stöttar Ryssland och inte stöttar USA.
Citera
2023-05-31, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Fan, kan inte befolkningen i Belgorod vädja till putin att sätta in proffsen och de riktiga vapnen nu? Är det inte lite ondsint att låta folket lida när 560 000 man och 15000 stridsvagnar står beredda?
Jo men dom är inparkerade i anusberget och 50tals stridsvagnarna står längst ut så stackars ryska armen måste använda dom först
Citera
2023-05-31, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Jo men dom är inparkerade i anusberget och 50tals stridsvagnarna står längst ut så stackars ryska armen måste använda dom först

Alla väntar med att det mytiska bergets hemligheter ska börja sippra ut.
Det ska ju enkelt göra operationen framgångsrik. En märklig metod att vänta så länge kan man tycka...men jag vet väl inte hur geniet i Kreml tänker.
Citera
2023-05-31, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapphaj
Nu pratar vi inte om korrupta/köpta politiker tvingade av USA/väst att rösta för att kunna legitimera deras agenda. Nu talar vi om antalet människor på jorden som stöttar Ryssland och inte stöttar USA.

Nej, du pratade om vilka länder som röstat på vad
Citera
2023-05-31, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2

Självklart finns det bra förklaringar men man tänker ju att borde gå att få ut ett par 1000 väloljade T14 på 18 månader om det gällde liv och död.

Nåja, "trust the process". Eller som ryssen säger "allt enligt plan"
Citera
2023-05-31, 08:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag har redan sagt att jag har ändrat uppfattning, det du gör är att du tar äldre inlägg. Kolla istället på mina senaste inlägg i tråden.

Man får ändra uppfattning, det har folk redan gjort i tråden och det är tröttsamt att kolla på gamla inlägg.

Då måste denna ändring skett under galgen. Förra månaden menade du att Rysslands brutala invasion endaste var en befrielse av Ukraina.

Citat:
Är ingen invasion är en befriselse av det ukrainska folket och för att stoppa genocid av ryssar i donbass helt enligt fns stadgar. Inte ens säkerhetsrådet vägrar fördömma detta vilket visar att denna specialoperation är helt enligt folkrätten. Men vill inte att fler ska dö så Ukraina bör omgående göra villkorslös kaptiulation och ge alla deras vapen och diskutera i samförstånd ett avtal som räddar liv

Vad är din åsikt om invasionen nu, och vad fick dig att ändra dig?
Citera
2023-05-31, 08:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Vid Soviets upplösning menar du? Ja, det gjorde de. Gäller inte det dokumentet finns heller inte Ryssland.

Ja. Tänkte väl det.
Citera
2023-05-31, 08:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Alla väntar med att det mytiska bergets hemligheter ska börja sippra ut. Det ska ju enkelt göra operationen framgångsrik. En märklig metod att vänta så länge kan man tycka...men jag vet väl inte hur geniet i Kreml tänker.

Det är ett schackspel i fem dimensioner som vi dekadenta demokrater i Väst inte förstår, endast genierna bakom den nya multipolära världsordningen av diktaturer har den intellektuella skärpan att förstå logiken och storheten bakom Putins strategi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in