2023-05-30, 22:54
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Finns det egentligen en tråd eller en hemsida någon annanstans som aktualiserar antalet döda genom gängkriminalitet i Sverige 2023? Hur många är det med Hagalundmannen?

SVT har faktiskt en bra sammanfattning där du kan se antal varje år, vart de skett och hur många som blev skadade eller dog.

https://www.svt.se/datajournalistik/skjutningar-i-sverige-ar-for-ar/
Citera
2023-05-30, 22:54
Medlem
Det är verkligen INTE ofta man ser ett riktigt shootout här i Sverige.

Oftast är det rena avrättning men här hade vi en duell.

Varför är det inte flera gängkriminella som går runt med vapen om de har en måltavla på ryggen 24/7?
Citera
2023-05-30, 22:57
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappy
Nu när GM är känd och ligger i sjukan, varför inte bara åka dit och knäppa honom?

Praxis o spärra av akuten och sätta dit poliser. Går inte o komma in.
Citera
2023-05-30, 22:59
Medlem
Snartfinsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Undrar om detta fortsätter under natten

Polisen arbetar fortfarande nedanför. De har rest ett tält över platsen där 35-åringen ligger fortfarande. De har dock minskad avspärrningarna så man kan ta sig fram på vägarna nu.
Citera
2023-05-30, 23:00
Medlem
IskallMetalls avatar
Inget namn på någon av dom 2 varken den döda eller den skadade eller? Fan va segt de brukar gå snabbt annars med att folk droppar namnen
Citera
2023-05-30, 23:06
Medlem
Lova33s avatar
Så 20-åringen kommer alltså inrullandes på el-kamelen, skjuter 35-åringen som är snabb nog att skjuta tillbaka innan han går ad mortem, och blir därmed själv skottskadad.

Fraggelberget blir gruppkränkt och går, enligt sedvanlig rutin, full ortenråtta genom att upprepat hoppa liket i huvudet.

Då känslorna av kränkthet fortfarande inte kan hanteras skickas el-kamelen in i likets sönderskjutna och sönderhoppade ansikte.

Har jag uppfattat det hela rätt?

Blir så jävla trött på dessa äckliga sär. Mer näsa än hjärna om ni frågar mig. 🤮🐀🐀🐀🤬
Citera
2023-05-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Så 20-åringen kommer alltså inrullandes på el-kamelen, skjuter 35-åringen som är snabb nog att skjuta tillbaka innan han går ad mortem, och blir därmed själv skottskadad.

Fraggelberget blir gruppkränkt och går, enligt sedvanlig rutin, full ortenråtta genom att upprepat hoppa liket i huvudet.

Då känslorna av kränkthet fortfarande inte kan hanteras skickas el-kamelen in i likets sönderskjutna och sönderhoppade ansikte.

Blir så jävla trött på dessa äckliga sär. Mer näsa än hjärna om ni frågar mig. 🤮🐀🐀🐀🤬
Det var väl den som överlevde som blev påhoppad efteråt?
Citera
2023-05-30, 23:08
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Det är verkligen INTE ofta man ser ett riktigt shootout här i Sverige.

Oftast är det rena avrättning men här hade vi en duell.

Varför är det inte flera gängkriminella som går runt med vapen om de har en måltavla på ryggen 24/7?
De är rädda för polisen och förvarar därför sina skjutjärn inuti ventilationssystemet i nån ortenkällare.
Citera
2023-05-30, 23:10
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Praxis o spärra av akuten och sätta dit poliser. Går inte o komma in.

Låter ju som att fiendens bruschor var fram och sparkade den överlevande innan polisen dök upp. De hade tid att döda honom innan polisen kom, så om de hade velat ha honom död hade han varit det vid det här laget.

Om jag förstått hur saker påstås ha gått till, vill säga. Fortfarande lite rörigt händelseförlopp.
Citera
2023-05-30, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33

Ser bara en vanlig cykel liggades på marken, eller är det en EL Cykel?
Eller pratar ni om El spark? Ser dock ingen el spark på bilden .
Citera
2023-05-30, 23:18
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Ser bara en vanlig cykel liggades på marken, eller är det en EL Cykel?
Eller pratar ni om El spark? Ser dock ingen el spark på bilden .

Dom lämnade på el spark.
Citera
2023-05-30, 23:19
Avslutad
Det finns gott om 20 åringar och 35 åringar på Lexbase om man google t.ex på hagalundsgatan, kyrkbacken eller västra vägen.

Frågan är vem som är BO och GM...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in