2023-05-30, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapphaj
Ja klart som fan Syrien stöttar Ryssland. Det är just USAs vidrigheter i Syrien som Ryssland satte stopp för som Syrien älskar ryssarna för.

Majoriteten av världens befolkning är för Ryssland och emot USA.

Belarus, North Korea, Russia, Syria är dom länder som stöttat Rysslands linje i alla 4 FN omröstningar, och du tycker dom representerar sin befolkning i FN ?
Citera
2023-05-30, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Man kommer nog att använda denna dron-räd vid rekrytering också : "-Våra egna hem blir bombade i Moskva !"

Det behövs ju nog, rekryteringskontorena är ju mer tomma.

Javisst typiskt ryssplanerat. Samtidigt som man får den äran att skuldbelägga väst för det är dom som förser Ukraina med dom är vapnen.
Citera
2023-05-30, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teufelchen
Belarus, North Korea, Russia, Syria är dom länder som stöttat Rysslands linje i alla 4 FN omröstningar, och du tycker dom representerar sin befolkning i FN ?

Vart det inte mullorna som stötta också? Eller är det bara med drönare.
Citera
2023-05-30, 20:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Vad har Vita huset sagt?

the White House said on Tuesday, reiterating that Washington does not support attacks inside Russia and is focused on helping Ukraine retake its territory.
Citera
2023-05-30, 20:12
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapphaj
Ryssarna behöver till skillnad från Ukraina inga donationer. Vad har det med saken ens att göra?
Ens vänner brukar erbjuda hjälp.

Jag ser inte att några av Rysslands sk vänner är särskilt hjälpsamma. Det närmaste jag ser är att vissa av dem gärna skor sig på Rysslands jobbiga situation.

När något jobbig händer i demokratiska länder så brukar deras vänner stå på kö för att hjälpa dem. Många länder hjälpte tex USA i Afghanistan trotts att USA är en militär supermakt. Vem hjälper Ryssland?
Citera
2023-05-30, 20:13
Moderator
OYs avatar
Ryssland har invaderat militärt och för krig i Ukraina oavsett hur många människor som sympatiserar med ryssarna.

Lägg ner tjafset, invasionen är vad tråden handlar om.

/Mod
Citera
2023-05-30, 20:18
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn

Det här var en tydlig ”hälsning” till den ryska eliten. Går inte att tyda på något annat sätt.
En mycket intressant vinkel!!
Citera
2023-05-30, 20:20
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
the White House said on Tuesday, reiterating that Washington does not support attacks inside Russia and is focused on helping Ukraine retake its territory.
Washington har tidigare sagt att de inte har något problem med att Ukraina anfaller mål i Ryssland. UAF får bara inte använda vapnen som USA get dem när de gör detta.
Citera
2023-05-30, 20:23
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Okej jag kan direkt se på några av dina inlägg att du är en putinslickare.
Att jag skulle vara en putinslickare, är någonting jag med kraft vänder mig emot.

Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Men ett genomgående tema i era inlägg är ju typ att "ryssen har inte startat än". Så jag frågar igen? Vad ska hända? Som jag förstår det menar du att ryssen ska svara med nåt som de inte hittills gjort. Så vad skulle det vara då??
Det värsta sdom kan hända är enligt min åsikt, att ryssarna verkligen uppfattar sig som angripna och ställer sig bakom 'lillefar vladimir' som en man.
Citera
2023-05-30, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430

Vore nästan konstigt om dom sa att dom stödjer attacker på rysk mark. Det skulle tolkas som att USA attackerar ryssland.

Att Ukraina attackera ryssland har man inga större problem med förutom att attackerna inte ska vara beroende av vissa amerikanska vapen eller viss information.

Nu tror jag att många attacker inom ryssland, bränder tex, är utförda av partisaner som kanske inte har väldigt mycket kontakt med ukraina under tiden.

Attackerna i ryssland sker för att putler låter dom ske. Ryssland försöker ta kontroll över ännu ett grannland, är inne och petar i var och varannan oroshärd runtom i världen.. utan att ha kontroll över sitt eget land..

Ryssland har gapat efter mycket i många år. Hur blir det med stycket.
Citera
2023-05-30, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Ens vänner brukar erbjuda hjälp.

Jag ser inte att några av Rysslands sk vänner är särskilt hjälpsamma. Det närmaste jag ser är att vissa av dem gärna skor sig på Rysslands jobbiga situation.

När något jobbig händer i demokratiska länder så brukar deras vänner stå på kö för att hjälpa dem. Många länder hjälpte tex USA i Afghanistan trotts att USA är en militär supermakt. Vem hjälper Ryssland?

Kina, Indien, Syrien, Iran, Afrika…
Citera
2023-05-30, 20:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Vore nästan konstigt om dom sa att dom stödjer attacker på rysk mark. Det skulle tolkas som att USA attackerar ryssland.

Att Ukraina attackera ryssland har man inga större problem med förutom att attackerna inte ska vara beroende av vissa amerikanska vapen eller viss information.

Nu tror jag att många attacker inom ryssland, bränder tex, är utförda av partisaner som kanske inte har väldigt mycket kontakt med ukraina under tiden.

Attackerna i ryssland sker för att putler låter dom ske. Ryssland försöker ta kontroll över ännu ett grannland, är inne och petar i var och varannan oroshärd runtom i världen.. utan att ha kontroll över sitt eget land..

Ryssland har gapat efter mycket i många år. Hur blir det med stycket.

Men ryssland har väl usa komponenter i de vapen o fordon mm som används i ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in