2023-05-28, 20:21
Medlem
Grafikkorten är ju så dyra så gamers som tänkt uppgradera skiter ju i det och kör ett tag till på det dom har. Man är också missnöjda då dom drar förbannat mycket ström nuförtiden så en del säger att dom väntar på nästa generation RTX5XXX. otroligt många gnäller på do billigare modellera och tycker det är hutlöst dyrt för grafikkort men bara 8 GB.

Jag själv funderar på att se vad näste generation är för något och kommer nog köpa det billigaste med 16 GB o strömbudgeten är vettig. och inte för vilka pengar som helst.

Hög strömförbrukning lika med mycket värme.

Men hej var inte detta i en bubbeltråd ? Här har vi en höjdare som kan ställa till det igen.
Läste om att ett sort hangarfartyg fastnat i Suezkanlen Thursday 25 May 2023 08:34, UK
https://news.sky.com/story/ship-grounded-in-egypts-suez-canal-one-of-worlds-busiest-shipping-routes-12888801

Det kom en nyhet sen tyst.
Citera
2023-05-30, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Har jag nämnt någonting om börsen ?
Det är du som kom på den genialiska idén att jämföra makroanalytiska trender med en enstaka dag på börsen. Utifrån din överlägsna ton att döma, så döljer sig (nog) en försvarlig mängd inkompetens , att hålla två tankar i huvudet samtidigt och förmögen att skilja dom åt, är värdefullt för en riktig börshaj som dig. Du borde testa konceptet någon gång

Du är i delforumet VÄRDEPAPPER, i tråden ”kraschen närmar sig” din korkade apa. Allt du skriver ska röra börsen.

Nu försöker du reparera skadan (att du framstår som en ekonomisk idiot) med trams och irrelevant skitsnack.

Lycka till med din domedagsprofetia. Du kommer tjäna 0 kr. Fattiglapp.
Senast redigerad av Hochpanna 2023-05-30 kl. 12:04.
Citera
2023-05-30, 13:30
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Grafikkorten är ju så dyra så gamers som tänkt uppgradera skiter ju i det och kör ett tag till på det dom har. Man är också missnöjda då dom drar förbannat mycket ström nuförtiden så en del säger att dom väntar på nästa generation RTX5XXX. otroligt många gnäller på do billigare modellera och tycker det är hutlöst dyrt för grafikkort men bara 8 GB.

Jag själv funderar på att se vad näste generation är för något och kommer nog köpa det billigaste med 16 GB o strömbudgeten är vettig. och inte för vilka pengar som helst.

Hög strömförbrukning lika med mycket värme.

Men hej var inte detta i en bubbeltråd ? Här har vi en höjdare som kan ställa till det igen.
Läste om att ett sort hangarfartyg fastnat i Suezkanlen Thursday 25 May 2023 08:34, UK
https://news.sky.com/story/ship-grounded-in-egypts-suez-canal-one-of-worlds-busiest-shipping-routes-12888801

Det kom en nyhet sen tyst.

Nu har Nvidia snart nått 1 TRILLION dolares. $404,86 och vi har the magic number. Revenue strax över 7B senaste kvartalet. Vem ska köpa dessa ÄJAJ-kort för miljarder? Var är ordrarna från Apple, Google, Amazon, META etc? Det enda jag ser är att dessa drar ned på kostnader. Aldrig sett maken till pump.
Citera
2023-05-30, 13:36
Medlem
Klappasäftens avatar
Så himla roligt att läsa att björnar här inne! De köper bearcerts och ligger långa samtidigt som de går minus månad efter månad och gnäller på flashback.

Självklart räknar jag med en sättning mellan 10-20% eller björnmarknad på 30-60% i framtiden men det tar jag med ro. En korrigering är en naturlig del när saker och ting gått upp för mycket det är naturens lagar.
Senast redigerad av Klappasäften 2023-05-30 kl. 13:38.
Citera
2023-05-30, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Nu har Nvidia snart nått 1 TRILLION dolares. $404,86 och vi har the magic number. Revenue strax över 7B senaste kvartalet. Vem ska köpa dessa ÄJAJ-kort för miljarder? Var är ordrarna från Apple, Google, Amazon, META etc? Det enda jag ser är att dessa drar ned på kostnader. Aldrig sett maken till pump.

Glöm inte att det finns större marknaden än gamers Olika datacenter och AL exempelvis.

Man kan tro att det är helt kört om Stationära markanden har en rejäl diff när det kan vara tvärt om men andra marknader som finns.

Jag själv är smått på väg in inom IT och precis skrapat på ytan men det här med Molnet och virtuella maskiner är super stort. Man söker sjukt mycket folk överallt. Ja med rätt kompetens och jag tycker ju att det säger något.

Läs lite kort om Azure exempelvis. Det blir mycket billigare för små företag att köpa allt och ha som ska stå lokalt inne i ett rum, Då hyr man allt utanför företaget så slipper man driften själv.

Det är sjukt stort och tja. En faktor på en aktie.

Men varnar för att jag har inte fakta kollat allt. men jag tänker att tja.. och en aktie har ju aldrig någonsin gått spikrakt som ett streck på en linjal heller. Det har alltid gått upp och ner oavsett.
Citera
2023-05-30, 13:45
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Glöm inte att det finns större marknaden än gamers Olika datacenter och AL exempelvis.

Man kan tro att det är helt kört om Stationära markanden har en rejäl diff när det kan vara tvärt om men andra marknader som finns.

Jag själv är smått på väg in inom IT och precis skrapat på ytan men det här med Molnet och virtuella maskiner är super stort. Man söker sjukt mycket folk överallt. Ja med rätt kompetens och jag tycker ju att det säger något.

Läs lite kort om Azure exempelvis. Det blir mycket billigare för små företag att köpa allt och ha som ska stå lokalt inne i ett rum, Då hyr man allt utanför företaget så slipper man driften själv.

Det är sjukt stort och tja. En faktor på en aktie.

Men varnar för att jag har inte fakta kollat allt. men jag tänker att tja.. och en aktie har ju aldrig någonsin gått spikrakt som ett streck på en linjal heller. Det har alltid gått upp och ner oavsett.

Ja, men det är inga nyheter att cloud är stort. Det har varit stort länge. Jag letar efter NYA orders som Pump-Jensen lovar för att kunna validera värderingen.
Citera
2023-05-30, 13:53
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Så himla roligt att läsa att björnar här inne! De köper bearcerts och ligger långa samtidigt som de går minus månad efter månad och gnäller på flashback.

Självklart räknar jag med en sättning mellan 10-20% eller björnmarknad på 30-60% i framtiden men det tar jag med ro. En korrigering är en naturlig del när saker och ting gått upp för mycket det är naturens lagar.

Haha, you are welcome. Nvidia kommer bli en lång story här. The CRaSh Poster Boy.
Citera
2023-05-30, 13:56
Medlem
Citat:
Ja, men det är inga nyheter att cloud är stort. Det har varit stort länge. Jag letar efter NYA orders som Pump-Jensen lovar för att kunna validera värderingen.

Ja jag fattar Jag har bara upptäckt detta ganska nyss då jag kollat lite efter vad man söker för folk inom IT och tänkt att man söker ju hur mycket folk som helst och då borde det ju minst i alla fall inte vara något som är på väg att gå dåligt, snarare tvärt om. Vekar inte vara någon hejd.
Citera
2023-05-30, 13:57
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Haha, you are welcome. Nvidia kommer bli en lång story här. The CRaSh Poster Boy.

Jag kan se ett björn scenario att Nvidia kan gå ner till 200 men om du tror Nvidia återgår till 120 nivåer kan du fortsätta drömma. Jag har gott med kapital att köpa på mig nya aktier. Lycka till att fortsätta bränna dig på dina bearcerts!
Senast redigerad av Klappasäften 2023-05-30 kl. 14:00.
Citera
2023-05-30, 14:07
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Om du tror Nvidia återgår till 120 nivåer kan du fortsätta drömma. Lycka till med dina bearcerts!

Jag sköt ytterligare en salva när den drog över 300, jag smyger alltid in i osäkra positioner, behöver se den på 265-cirkus för att få igen mina 4k som jag nu ligger back, så ser illa ut, men jag kommer säkert skjuta ytterligare längre fram. Nej, 120 har jag aldrig siktat på. Man tackar.
Citera
2023-05-30, 14:07
Medlem
Citat:

HAhaha känner igen det där från Avanza forum när en viss herre kral**s snackade inne i Eniro forumdelen. han höll väl på i över fem år.

Sa mot några gånger då gjorde han inloggsförsök på mitt inlogg så att jag var tvungen att reseta kontot varje gång jag skulle logga in jag var så van så det var ju som lika lätt att logga in när man fick in den rutinen.

Den sjönk väl från 60 SEK till under kronan och hela tiden bara ett evigt, snart, nu kommer det... Det kanske gått upp nån krona eller två nu och då ser han väl det som att han faktiskt haft rätt hela tiden

Aktierna är ju som folks otroligt förslappade avdankade numera abnormt feta och lika elaka fruar som folk vägrar ge upp. det är väl så klart otroligt känsligt att påpeka det alldeles uppenbara.
Citera
2023-05-30, 14:09
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Jag kan se ett björn scenario att Nvidia kan gå ner till 200 men om du tror Nvidia återgår till 120 nivåer kan du fortsätta drömma. Jag har gott med kapital att köpa på mig nya aktier. Lycka till att fortsätta bränna dig på dina bearcerts!

Haha, så du köper axien på $404? Niggah pls vilket skitsnack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in