Citat:
Ursprungligen postat av
MrLevaLivet
Nu har Nvidia snart nått 1 TRILLION dolares. $404,86 och vi har the magic number. Revenue strax över 7B senaste kvartalet. Vem ska köpa dessa ÄJAJ-kort för miljarder? Var är ordrarna från Apple, Google, Amazon, META etc? Det enda jag ser är att dessa drar ned på kostnader. Aldrig sett maken till pump.
Glöm inte att det finns större marknaden än gamers

Olika datacenter och AL exempelvis.
Man kan tro att det är helt kört om Stationära markanden har en rejäl diff när det kan vara tvärt om men andra marknader som finns.
Jag själv är smått på väg in inom IT och precis skrapat på ytan men det här med Molnet och virtuella maskiner är super stort. Man söker sjukt mycket folk överallt. Ja med rätt kompetens och jag tycker ju att det säger något.
Läs lite kort om Azure exempelvis. Det blir mycket billigare för små företag att köpa allt och ha som ska stå lokalt inne i ett rum, Då hyr man allt utanför företaget så slipper man driften själv.
Det är sjukt stort och tja. En faktor på en aktie.
Men varnar för att jag har inte fakta kollat allt. men jag tänker att tja.. och en aktie har ju aldrig någonsin gått spikrakt som ett streck på en linjal heller. Det har alltid gått upp och ner oavsett.