Citat:
Ursprungligen postat av
fido1986
Om du blir gripen/häktad för något. Syns det i ens papper att man har autism? Hur får de reda på den saken?
Vad är det som föranleder en sådan utredning? Måste man vara uppenbart tokig för att hamna på rättspsyk?
Är det svårt att få ligga inne på avdelningarna?
Får man plugga/studera?
Det funkar ju som så att du blir gripen/häktad, varefter kriminalvården kan komma att göra an kriminalutredning där de frågar dig saker - här kan du så klart vara tyst om du vill - men senare om de anser att det finns ett behov så kan de tala in dig i att gå med på en Pargarf-7 - där du får skjuts till Psykiatrin/rättspsykiatrin för att träffa en Överläkare som har ett samtal med dig i någon timma eller mindre.
- Sedan rekommenderar han om du är lämplig för rättspsyk eller inte.
- Om du har begått ett grövre brott kan de ju bara tvinga på dig rättspsyksutredningen - men vid mindre brott kanske de pratar dig in i att det finns fördelar med att göra en sådan, t.ex. i mitt fall att "Du kan få bort dina diagnoser" - sedan blev det någonting sämre istället..
Gällande din fråga om det syns i dina papper.. Det syns mycket väl i de sekretessbelagda journalerna och intygen från barnpsykiatrin/vuxenpsykiatrin - sekretessen gäller för allmänheten men inte för rättsvårdande myndigheter vid brott - åtminstone så gäller den inte rättspsykiatrin -rättspsykiatrin fick automatiskt tillgång till alla mina journaler och intyg från psykiatrin varefter deras utredning var 99% psykjournaler med "sekretessbelagda" uppgifter som de alltså fick tillgång till utan mitt medgivande - och några få samtal med mig..
- Journalerna innehöll dessutom flera felaktigheter som då direkt blev fakta i rättspsykiatrins ögon - för enligt rättspsyks praxis så är en gammal journal aldrig fel -de ville inte ens titta på domstolshandlingar från gamla fall som bevisade att det fanns många felaktigheter i journalerna.
- En kurator/psykoterapeut/psykolog eller en läkare kan skriva egenmäktigt vad hon vill om dina konflikter i tonåren eller självskadebeteende - sedan är det fakta enligt rättspsyk - och det går inte att få saken prövat i domstol eftersom allt som är äldre än två år gammalt är preskriberat.
- De skriver massa skit och du kan inte få skiten tillrättalagd på grund utav preskription när mer än två år passerat sedan skiten skrevs ner - alltså inte sedan du läst skiten - de tenderar att inte redovisa det de skrivit för patienten eller patientens familj och sedan kanske 7 år senare så används de handlingarna som fakta mot dig - och du kan då inte utmana felaktig "fakta" som de ljugit ihop.
- Ofta så brukar de likt Socialen överdriva, vinkla och även ljuga.
- De ändrar citat så att de blir värre.
Du hamnar alltså i ett moment-22 där du blir häxbränd för en massa skit de skrivit som inte alls stämmer överens med vare sig din egen version av händelseförlopp, eller domstolens handlingar - den enskilde kuratorn/psykoterapeutens version står oemotsagd.
- Kan nämna att min egen version gällande ett gammalt ärende, de andra inblandades versioner och så vidare var mer lika än den som personalen vid tidigare psykiatriavdelning skrivit - ändå så använde Rättspsyk endast det som fanns i journalen av personalen.
Vilken källa hade personalen?
Skolkuratorn.. Skolkuratorn hade vidare pratat med folk som sett vad som hänt, inte med folk som faktiskt varit inblandade - hennes version var mindre korrekt än min egen, eller min motparts version - jag hade föredragit motpartens version då denne erkände sitt egna agerande - men i skolkuratorns version var det bara en person som gjort fel - jag själv - och de andra var så oskyldiga.
- Det rättspsyk gjorde var att kopiera och klistra allt det negativa i tidigare journaler från dessa journaler till rättspsyksutredningen och sedan säga att jag gjort allt det som stod där - för att sedan dela ut en allvarlig psykisk störning - "min diagnos inom autismspektrum" utgjorde en allvarlig psykisk störning vid brotten - detta styrks av att jag genom uppväxten "gjort det och det och det" - alla andras del fanns inte att läsa om någonstans - endast en person hade gjort fel - jag själv - demonisering och häxprocess!
- Det krävs bara att man har en diagnos och att de hittar tillräckligt mycket gammal skit i dina tidigare journaler för att de ska kunna utmåla dig som psykiskt sjuk tillföljd av din diagnos - därefter får du rättspsyk.
- Man får plugga/studera - men jag blev nekad när jag sökte till en folkhögskola och skrev jag var inlagd vid rättspsyk vid tillfället.
- Personalen förhindrar gärna sex mellan patienter. Där jag var blev det förbjudet att vistas på varandras rum.