2023-05-29, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineRecorder
Håller med, men känner lite att han börjar fatta nu i detta avsnitt att hon aldrig kommer vilja ha honom. Hon ser bara alla problem och gick direkt in med attityden att ändra på honom genom att mobba honom. Och ändå ta på sig offerrollen att "jag är sjuk, jag är rädd att ingen vill ha mig". Inget hon sagt eller gjort tyder på någon typ av osäkerhet. Hon vill inte ha Alex men vill inte vara " Den dåliga" så hon låtsas hitta massa problem som stackarn försöker lösa. Jävligt sorgligt bara.

Haha jag med, tycker egentligen alla förtjänar att hitta kärleken vart det än må vara. Utom Arvid som först behöver komma ner på jorden ordentligt.

Men tror du det? Jag tycker han verkar köpa hennes omskrivningar om att DE "inte har kommit lika långt" och "har mer saker att jobba på än hon först trott". Hon beskriver det som en relationell grej, när det hela är mycket enkelt: Hon är inte nöjd och avvisar honom därför på mer eller mindre utstuderade sätt. Det är ingenting som någonsin kommer förändras, det är en konstant. Han ser det inte ALLS, tycker jag. För han har så sjukt nära till skuld och att ta ansvar för det som går fel. Min poäng är att han möjligen börjar tänka "det kommer kanske inte funka", men han fattar inte att det är Linas aktiva beslut.

Ja, precis. En kameraman med stadig hand passar nog Carro.

Arvid behöver en rejäl karl, tror jag.
Senast redigerad av SylviaPlath 2023-05-29 kl. 23:53.
Citera
2023-05-29, 23:52
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Verkligen!! Han ger definitivt mest avsmak av dem alla, inkluderat tidigare säsonger i princip. Å ena sidan är han en vattenkammad jävel som cyklar runt i kaptensmössa som tagen ur en 91:an Karlsson, men samtidigt är han modernt polyamorös med TVÅ tidigare flickvänner, vilket han helt obefläckat häver ur sig efter en radiotystnad på två dygn (som han själv initierat för att han inte litade på Idas omdöme att kunna ta ansvar för sina egna behov och önskningar).
En stor fet satans handflata förtjänade han där vid cafébordet! Inte för svartsjukas skull, men för att han var så förbannat respektlös och känslokall.
Jag har skrivit det förr och jag ångrar inte ett ord. Han är sjuk i huvet.
Skrattade högt åt den beskrivningen av Arvid, på pricken! En sån tönt. Det är inte 40-tal längre Arvid.

Och resten är lika pricksäkert. Det är heliga mormors sexkurs som lärt honom att vara så modernt härligt gränsöverskridande. Här sovs det över hos gamla flickvänner ett par veckor efter bröllopet - utan att först kolla med frugan att det är OK. Tomten är far till alla barnen och vi hamnar i varandras sängar lite hipp som happ. Men jäklar den som shottar vodka, det är fel det.
Citera
2023-05-29, 23:59
Medlem
SunshineRecorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Men tror du det? Jag tycker han verkar köpa hennes omskrivningar om att DE "inte har kommit lika långt" och "har mer saker att jobba på än hon först trott". Hon beskriver det som en relationell grej, när det hela är mycket enkelt: Hon är inte nöjd och avvisar honom därför på mer eller mindre utstuderade sätt. Det är ingenting som någonsin kommer förändras, det är en konstant. Han ser det inte ALLS, tycker jag. För han har så sjukt nära till skuld och att ta ansvar för det som går fel. Min poäng är att han möjligen börjar tänka "det kommer kanske inte funka", men han fattar inte att det är Linas aktiva beslut.

Ja, precis. En kameraman med stadig hand passar nog Carro.

Arvid behöver en rejäl karl, tror jag.

Tyckte det var något i hans ögon, någon sorg som visade sig, mer en sån tung sorg av att det inte kommer fungera. Hoppas i alla fall att han slutar kämpa.

Haha! Det är kanske det som är hans deal!
Citera
2023-05-30, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Attraktion handlar ju om vad man känner för den andra personen!
Även om du skulle bli ful som stryk och tappa allt det som var fint med dig, så kommer du ju fortsatt vara attraherad av samma personer som du nu känner attraktion till.

Om du är attraherad av kurviga damer med yppiga bröst och vackra drag i ansiktena och vackra långa hår, med sprudlande men lite blyg och flirtig personlighet så kommer du ju fortsätta vara det även om du själv blev ful som stryk etc.

Vad man dras till/blir attraherad av, har föga med hur man själv ser ut/är att göra.
...
Det stämmer givetvis inte oavsett hur mycket du betonar att du är säker på att du har rätt.
Citera
2023-05-30, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja det är fan mycket möjligt för hon är ju VM-medaljör i att deklarera vad som minsann är rätt eller fel.

Den andra surfittan, hon som är gift med han som är strykrädd och som har fantastisk litteratur i bokhyllan (eller HADE innan den slängdes i sopen).
Hon verkade ju helt under isen under parhelgen, trött, blängandes och låg som om hon vore sederad.

Ordet sederad används alldeles för sällan!
Ja, Lina var verkligen off. När hon inte trodde att hon var i bild så såg hon ut som en strokepatient i fejset.
Citera
2023-05-30, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Attraktion handlar ju om vad man känner för den andra personen!
Även om du skulle bli ful som stryk och tappa allt det som var fint med dig, så kommer du ju fortsatt vara attraherad av samma personer som du nu känner attraktion till.

Om du är attraherad av kurviga damer med yppiga bröst och vackra drag i ansiktena och vackra långa hår, med sprudlande men lite blyg och flirtig personlighet så kommer du ju fortsätta vara det även om du själv blev ful som stryk etc.

Vad man dras till/blir attraherad av, har föga med hur man själv ser ut/är att göra.

Både Caroline och Lina beter sig sådär typiskt som folk kan bete sig när de inte känner attraktion/inte har känslor, när det "förväntas" av dem att de ska känna det. Folk kan tom. bli rätt odrägliga mot sin partner i sådan situation. Det är som att folk som inte känner attraktion/inte har känslor ör sin partner, medvetet eller omedvetet vill markera detta för partnern på olika sätt. Vilket blir rätt olidligt och jobbigt för partnern som försöker närma sig.

Uppsats av mög....

Trådens ämne?
Har du ens sett ett avsnitt?
Citera
2023-05-30, 00:14
Medlem
BrorGertruds avatar
Arvid och Ida framstår som två riktigt dryga personer i senaste avsnittet. Anser sig stå över de andra och vara så mycket bättre. Spyr på Arvids djupa snack hela tiden.

Snacka om socialt handikappad när de ska börja hångla med varandra när alla andra sitter precis bredvid för att framstå som så himla kära.
Citera
2023-05-30, 00:17
Medlem
Jag kände lite som Carro och Agust angående Idas och Arvids hångel. Det kändes lite exhibitionistiskt och dessutom lite taktlöst inför de andra trevande paren. Min analys är att både bordshånglet och Idas party animal-game skulle kunna vara Idas omedvetna sätt att hantera att Arvid gjort henne lite otrygg. (En mindre trygg person än hon hade varit helt knäckt, jag tex.)
Citera
2023-05-30, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Uppsats av mög....

Trådens ämne?
Har du ens sett ett avsnitt?

Ja. Jag har sett flera avsnitt. Och det jag ser hos Lina och Caroline är att de helt enkelt inte är attraherade av sina partners. Ser du något annat menar du? Ser du att Lina och Caroline är lika sprudlande attraherade av sina partners som Ida är av Arvid?

Och. När folk inte är attraherade av sina parters, så kan de börja bete sig på det sätt som Caroline och Lina beter sig på mot sina partners.

Och attraktion handlar om vad man själv dras till. Inte om hur man själv ser ut/är. Caroline, Lina, Alex och Agust är väl i övrigt som folk är mest.
Citera
2023-05-30, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oels
Det stämmer givetvis inte oavsett hur mycket du betonar att du är säker på att du har rätt.

Så du blir attraherad av folk pga. hur du själv ser ut/är?

Du tittar dig i spegeln en tisdag och ser ganska medioker ut och känner dig också rätt medioker. Och då kommer du bara attraheras av andra som ser mediokra ut?

Sedan på onsdagen så ser du riktigt bra ut och känner dig cool. Och då kommer du bara attraheras av andra som är coola och snygga?

Förstår du inte vad jag menar? Man blir attraherad utifrån sitt eget tycke och smak. Inte efter hur man själv är/hur man själv ser ut.

Och Caroline och Lina verkar helt enkelt inte attraherade av sina partners. Agust faller väl helt enkelt inte Caroline i smaken och Alex faller väl helt enkelt inte Lina i smaken. Man tänder på, det man tänder på. Oavsett hur man själv är/ser ut.
Citera
2023-05-30, 00:38
Medlem
Jag har gillat arvid och deras relation har känts positiv även om jag ibland fått känslan av att han gärna delar säng med grabbarna i fält. Att han helt obekymrat i tv skulle berätta om att han träffat sina ex under två dagars radiotystnad är väl lite väl magstarkt? Jag skämtade med frugan om exakt det precis innan han sa det och vi skrattade åt mitt skämt som visade sig inte vara ett skämt och han tom träffat två. Förstår att det kändes som första dejten eftersom han precis legat med två andra.
Han är ridande militär men beter sig som att han är Carl Hamilton eller nåt. Oftast de som skyltar med sina pommes frites på axlarna och uniformer som är minst viktiga.

OT: Blev bjuden på en av mina styrmäns bröllop en gång och han gifte sig i kaptensuniform. Jag satt bara och tänkte: du är styrman och har aldrig varit mer än just styrman, det är jag som är kapten på båten och inte ens jag gifte mig i axelklaffar.
Citera
2023-05-30, 00:45
Medlem
Håller med alla föregående som klankar ner på Arvid, vem kommer ens i kaptensmössa efter arbetstiden slut!? Endast någon som har en pinsam barnslig böjelse av att visa upp sitt, i egna ögon, "statusjobb".
Och STOR varningsflagg att prata om sina ex. Det är väl tabu generellt och verkligen big no no efter så kort tid in i ett förhållande!!
Hoppas att Ida reagerar negativt i nästa avsnitt på hur han klagade på hennes "festande".
Första gången Carro sagt något vettigt var när hon analyserade deras pussande som att de vill visa upp sig.

Stackars Alex, han är totaldissad men försöker bita ihop, förnedrande.

Hade hoppats att Carro skulle bli på snusen och börja hångla med August, sen vakna upp dagen efter och inse hur fin han är. Men det lär ju inte hända.
Senast redigerad av Fridafogel99 2023-05-30 kl. 00:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in