Citat:
Se, du ställer bra frågor som man kan debattera om. Problemet blir när personpåhoppen kommer och känslor dras in.
Territoriumet ryssland tappade i början tappade man för att man gick in med ca 180,000 man utspridda över stora ytor. Man förväntade sig inte så starkt motstånd, och försökte tvinga fram förhandlingar, det lyckades nästan. Offensiven i öst var imponerande, men ryssland stannade sedan vid luhansk, och ukraina blev tillbakaslagna. Sedan dess har det varit artilleridueller. När det gäller utbildning så gäller samma sak för ukrainska soldater med. När det gäller utrustning så tycker jag det är samma kvalitet för båda sidorna. Ukrainas har mer avancerade saker, men i små nummer.
Territoriumet ryssland tappade i början tappade man för att man gick in med ca 180,000 man utspridda över stora ytor. Man förväntade sig inte så starkt motstånd, och försökte tvinga fram förhandlingar, det lyckades nästan. Offensiven i öst var imponerande, men ryssland stannade sedan vid luhansk, och ukraina blev tillbakaslagna. Sedan dess har det varit artilleridueller. När det gäller utbildning så gäller samma sak för ukrainska soldater med. När det gäller utrustning så tycker jag det är samma kvalitet för båda sidorna. Ukrainas har mer avancerade saker, men i små nummer.
Nej, utbildningen är inte i tillstymmelse likvärdig som du verkar tro. Ukrainas utbildningsväsen är numera hållet enligt amerikansk och brittisk standard. Så nej, inte ens liknande på något plan förutom att skorna fortfarande skall hållas i regelrätt skick. Men du kanske har annan vetskap, hämtad från rysk värnplikt?
Om det är det du bygger dina "argument" på, så vet jag ju direkt att du inte har den minsta erfarenhet utav rysk militärutbildning. Är det måhända youtube-videos med kullerbyttor som fått dig att tro att den REGULJÄRA militärutbildningen i Ryssland på något vis påminner om våran här? Dessutom fungerar inte SOF överhuvudtaget på samma sätt i Ryssland, om det nu var det du trodde att alla straffångar och värnpliktiga plötsligt blev utbildade till. Tillåt mig säga att du har fel. Källa? Mitt rastlösa arsle.
Tillägg - När man tror att SPZ utbildar halvfulla utbölingar och fångar från utmarkernas utmarker i Perm så behöver man till och med en snorkel på land för att hålla en som du säger " bra argumentation"