2023-05-29, 21:01
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Vad kände du Agust när di sliskiga tu började grovhångla vid matbordet? där borde du tatt chansen & hånglat upp Carro! sedan hade dom andra paren följt efter och devalverat ner det här billiga översittar knepet

Plocka fram skådespelaren! för att stegvis återge riktiga känslor på kuppen
Citera
2023-05-29, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Alltså skulle man kunna säga att merparten av dagens tjejer då är så? Förståeligt i och med samhällsutvecklingen med sociala medier och allt vad det nu innebär, går ju att dra slutsatsen att man har en mycket bättre framgång som man genom att vara ett svin rent generellt.

Du kan lika gärna dra slutsatsen att kvinnor når bättre framgång om dom är svin. Lina och Carro har blivit bättre behandlade av sina partners än Ida. Jämför Grävis ragata med den snälla fysioterapeuten, vem blev bra behandlad? Ragatan.
Citera
2023-05-29, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Haha du kan kalla mig vad du vill bakom skärmen i ditt hem, vi båda vet du inte lyckats lika bra med det face to face

Varför skulle jag inte lyckas uttala ”incel” framför ditt face?
Citera
2023-05-29, 21:03
Medlem
SunshineRecorders avatar
Arvid är ju riktigt sjuk. Vem gör så? Så uppenbart ett sätt att trycka till Ida. Och att hon blir lite för full ibland, snälla så länge man är glad och trevlig är det väl inget problem. Arvid har nog något riktigt mörkt i sig som gör att han inte kan acceptera minsta lilla flaw hos någon. Han har nog levt lite för länge med mormor tror jag. Han kommer aldrig, aldrig hitta någon som duger för honom för ingen är bra nog för perfekte Arvid.

Jag tycker inte det är konstigt att dricka lite rövin själv som Carro. Folk håller ju på med olika saker för att slappna av, alla osexiga i vissa människors ögon. Fredrik och Stina dricker ju alkohol i varje scen men av någon anledning tycker ingen att det är sunkigt, troligtvis för att de tillhör den "fräscha kategorin" .

Kameramannen kan ju vara en kvinna, som Carro känner att hon är bekväm med och kan prata med, samt bada naken nära. Just saying.

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag skulle bli galen på barnrumpan Agust.
Egoistiskt hänsynslös och skiter i om han förstör interiör.
En såndär jävel, som bara tänker på sig själv. Är med i Planka.nu och skiter i om han är en bekostnad för andra skattebetalare. Eller om han sabbar för privata idkare som hyr ut stugor.
Carro sa ju till på ett snällt sätt.
Jag hade aldrig fixat att låta sådär snäll. Här är det mer temperament som gäller.

"Tantra-Järna-paret"
Det var de själva som sa det.

Larvigt att Ida och Arvid skulle tävla om "att de var kärast".
Ida är ett yrväder, men där sjönk hon lite.

Jag hade velat se pedanten Fredrik slafsa med diskbaljorna. Fixade han verkligen den ohygienen?

Jag förstår inte vad Alex suktar hos, med Lina?
Hon är ju inget att ha. Vad är det som du tycker är intressant hos henne, Alex?

Jag tror att det där med hur man förhåller sig till regler och normer är en dealbreaker för många. Mest olyckligt att två så olika blivit ihopparade. Sånna olikheter kommer aldrig gå att överbrygga. Tycker inte August gör fel egentligen, han tänjer lite på gränser vilket typ 50% av alla människor gör. Bara dålig match. Han sitter ju i en tuff sitts där det är uppenbart att Carro inte vill eller ens attraheras av honom. Då kan han ju lika gärna köra på sin stil.

Håller med om Arvid och Ida! Fattar inte folk som är sådär överdrivet tävlingtävlig. Tävla om att man är det bästa paret, hur gör man ens det!? De vet att de är snyggast och det blir så osmakligt när de vill trycka det i ansiktet på alla andra.

Instämmer med Fredrik med, jäklar va han verkar ha problem med sitt pedanteri.

Tror mest Alex går det high way och vill ge det här 100% men man ser att han tappar intresse mer och mer.
Citera
2023-05-29, 21:03
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Varför skulle jag inte lyckas uttala ”incel” framför ditt face?

Enkelt och skriva modiga saker på internet när du inte har möjlighet att ta konsekvenserna.
Citera
2023-05-29, 21:05
Avslutad
Fy fan. Vilket jobbigt avsnitt!
Citera
2023-05-29, 21:05
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han kanske kan köpa nya skämtböcker om det inte skulle hålla deras äktenskap.
Jag tror det inte blir något mellan Alexander och Lina.

Ja, det har du nog helt rätt i.
Citera
2023-05-29, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineRecorder
Arvid är ju riktigt sjuk. Vem gör så? Så uppenbart ett sätt att trycka till Ida. Och att hon blir lite för full ibland, snälla så länge man är glad och trevlig är det väl inget problem. Arvid har nog något riktigt mörkt i sig som gör att han inte kan acceptera minsta lilla flaw hos någon. Han har nog levt lite för länge med mormor tror jag. Han kommer aldrig, aldrig hitta någon som duger för honom för ingen är bra nog för perfekte Arvid.

Jag tycker inte det är konstigt att dricka lite rövin själv som Carro. Folk håller ju på med olika saker för att slappna av, alla osexiga i vissa människors ögon. Fredrik och Stina dricker ju alkohol i varje scen men av någon anledning tycker ingen att det är sunkigt, troligtvis för att de tillhör den "fräscha kategorin" .

Kameramannen kan ju vara en kvinna, som Carro känner att hon är bekväm med och kan prata med, samt bada naken nära. Just saying.

Jag tror att det där med hur man förhåller sig till regler och normer är en dealbreaker för många. Mest olyckligt att två så olika blivit ihopparade. Sånna olikheter kommer aldrig gå att överbrygga. Tycker inte August gör fel egentligen, han tänjer lite på gränser vilket typ 50% av alla människor gör. Bara dålig match. Han sitter ju i en tuff sitts där det är uppenbart att Carro inte vill eller ens attraheras av honom. Då kan han ju lika gärna köra på sin stil.

Håller med om Arvid och Ida! Fattar inte folk som är sådär överdrivet tävlingtävlig. Tävla om att man är det bästa paret, hur gör man ens det!? De vet att de är snyggast och det blir så osmakligt när de vill trycka det i ansiktet på alla andra.

Instämmer med Fredrik med, jäklar va han verkar ha problem med sitt pedanteri.

Tror mest Alex går det high way och vill ge det här 100% men man ser att han tappar intresse mer och mer.

De borde inte inte ha haft med Agust över huvud taget. Chansen för honom att lyckas i ett sånt här program är i det närmaste noll. Så extremt få kvinnor som gillar normbrytande män. Till och med hans tjej-hippiekompis tyckte att han var barnslig och pushig.
Citera
2023-05-29, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
”Carro är mest där för gratis psykiatri” ;D
På spiken.

Skrattade också åt denna krönika.
https://www.gp.se/kultur/kultur/gift-vid-f%C3%B6rsta-%C3%B6gonkastet-del-7-hur-allt-g%C3%A5r-fel-n%C3%A4r-paren-tr%C3%A4ffar-varandr a-1.100804980

Dessutom #FreeIda !!

Men värst, och lite oväntat, är de känslor som Arvid ger uttryck för när Idas festglada alter ego Kerstin vill fortsätta shotta. Han använder orden “osexigt” och “avsmak”, två typiskt dåliga ord att förknippa med sin nyblivna fru (som såklart säger mer om honom än om Ida).

Precis, kasta inte Sten i glashus Arvid med ditt svammel om osexigt och avsmak.

Ja så rätt, Carro lyckades göra om middagen till en psykiatrisession för sig själv. Och som hon lever upp när alla är engagerade i hennes problem. Hon mår som bäst när hon är i centrum, hon och dåliga självförtroende som är hennes partner. Stackars Agust var det ingen som ägnade ett ögonblick åt, eller frågade hur han mår. Så smärtsamt att tvingas se andra par som funnit varandra medan han är fast vid Carro. Varför bryter de inte experimentet i tid undrar jag för tusende gången. Vad är poängen med att fortsätta den psykiska misären? Det är ju inte som att Carro plötsligt ska tända på Agust en dag och vilja ha honom.

Det är ju så uppenbart att Carro redan har en kärlekshistoria - med sin kameraman. Det är värst vad bråttom hon har att slänga kläderna i tv! Ingen integritet där inte! Men dansa bröllopsdans, det kan hon inte, det är för intimt.

Underbar krönika av GP!
Citera
2023-05-29, 21:08
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så länge det finns intresse!
Mitt intresse är dött nu!

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara

Carro i programmet verkar ju vara ett exempel på detta. Hon möter Agust som hon beskriver som snäll och varm och omtänksam, och hon klarar inte alls av det, klarar inte av ens att vara trevlig mot honom och försöka skapa kontakt. Hon är inte van vid såna män säger hon ju.
Och hon vill inte bli van vid sådana män heller då hon vill kunna bli kåt över kort tidspreferens då hennes evolution-nära ryggmärgsreflexer svarar för väl
Citera
2023-05-29, 21:09
Medlem
DeValeras avatar
Arvid använder ett väldigt starkt ord, "avsmak". Inte vad man förväntat sig av en man som utger sig vara förälskad i sin partner.
Citera
2023-05-29, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Arvids babbel om hur han sover med sina ex och diskuterar kärleksliv med dem hade fått mig att resa mig, säga tack för mig och gå. En vuxen (gift) man som känner behov av att sova med/hos andra kvinns och dessutom smeta det i ansiktet på sin partner...näe. Spring Ida spring.

Ja. Och; har han inga vänner alls? Är de enda personerna som han umgås privat med sin mormor och sina ex?

Sen att han deklarerade i tv att han kände avsmak för sin fru är att gå över en gräns de inte ens varit i närheten av förut. De har jobbat sida vid sida med sin ”perfekta fasad” men nu tyckte Arvid att Ida hade förstört den och blev så den som i själva verket raderade den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in