2023-05-29, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Idag kommer vi få höra den där äckliga måljingeln minst 3 gånger, sanna mina ord!
Erkänn, du gillar den egentligen..
Citera
2023-05-29, 15:03
Medlem
Tonyos avatar
Riskerar Aik att få spela inför tomma läktare nu eller vilka påföljder är aktuella? Böter givetvis, men utöver det?
Citera
2023-05-29, 15:07
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Erkänn, du gillar den egentligen..

Jämfört med eran inmarschlåt så är den en banger, men det är även fisar med autotune till ett frijazzkomp.
Citera
2023-05-29, 15:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Jämfört med eran inmarschlåt så är den en banger, men det är även fisar med autotune till ett frijazzkomp.
Kunde inte hålla med mer. Det är ett jävla haveri till sång. Då har vi ändå guldkopplingen från första säsongen som den spelades. Men det hjälper inte, jag skäms när jag hör låten och kan inte ens tänka tanken på att sjunga med.
Citera
2023-05-29, 15:24
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Riskerar Aik att få spela inför tomma läktare nu eller vilka påföljder är aktuella? Böter givetvis, men utöver det?
Gissningvis... blir det torsk hemma mot Kalmar kommer det spåra ut igen och då lär det bli publikfritt. Men Jackets gissning lät mkt roligare och värre. Durmaz högläser om vad 15 åringen skrev till honom för att bli dömd som bonus
Citera
2023-05-29, 15:26
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Kunde inte hålla med mer. Det är ett jävla haveri till sång. Då har vi ändå guldkopplingen från första säsongen som den spelades. Men det hjälper inte, jag skäms när jag hör låten och kan inte ens tänka tanken på att sjunga med.

Jag önskar verkligen att hon inte nämnde Hisingen i den
Citera
2023-05-29, 15:26
Medlem
Salorms avatar
Ok, efter att äntligen börja komma ner ur segerruset nu så kommer ändå frågan.. Vafan var grejen med att missa att spela SFGD innan match igår? Chocken!
Citera
2023-05-29, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Manuel lyckades ändå som den sol-och-vårare han ju bevisligen var, lura stora delar av sina anhängare att han hade koll på läget.

För visionen han själv ansvarat för gällande att satsa på scouting, övergångsspelare och en aggressivare fotboll med mer fart, så offras både huvudtränare och sen sportchef efter att denne rekryterat en ny tränare.

Han tar då på sig äran själv gällande rekryteringen av tränaren samt flera av övergångarna som redan var klara.

I sitt rekryteringsarbete så involverar han inte huvudtränaren utan ringer istället runt till kontraktslösa spelare och etablerade namn som befinner sig i frysboxar runtom i Europa.

Detta renderar i flera värvningar som inte alls passar in i visionen som han själv ansvarar för, men han pratar vidare om hur otroligt stolt han är över sitt arbete och tar varje chans han får att berätta i media om hur duktig han är och hur mycket fotboll han tittar på.

Han har då rekryterat spelare som inte passar in i det sätt som vare sig han eller tränaren vill att laget ska spela på och som skapar en truppdemografi där de yngre spelarna har svårare att få chansen.

När han sen blir ifrågasatt för sitt arbete med truppen och med hur hans arbete med en specifik agentur sett ut, sjukskriver han sig själv mitt i en allsvensk start och låter sina kollegor och underordnade ta smällen, flera gånger om.

Sällan har vi skådat en större bluffgubbe.
Utan att veta detaljer, så tycker jag alltid det är märkligt det här "jag tar ansvar genom att avgå", "jag är kvar så länge ni vill ha mig".

Det är som att sägs "jag är bra på att segla i medvind".
Citera
2023-05-29, 15:34
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Det tror jag knappast i och med att Djurgården var arrangör i kraft som hemmalag. Hade samma sak skett på Friends så skulle det säkert vara en möjlighet.
Citera
2023-05-29, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Det tror jag knappast i och med att Djurgården var arrangör i kraft som hemmalag. Hade samma sak skett på Friends så skulle det säkert vara en möjlighet.

Det är ju jävligt skevt dock eftersom arrangören inte har någon möjlighet att stoppa upplopp som dessa. Såvida man inte kör helkropps-visitering och börjar gräva i folks underliv etc.

Det kan ju leda till att bortalag börjar starta upplopp varje derby för att straffa sina rivaler som får ta konsekvenserna av det. Det enda rimliga är att föreningarna är ansvariga för sina egna supportrar.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-05-29 kl. 15:48.
Citera
2023-05-29, 15:50
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Det är ju jävligt skevt dock eftersom arrangören inte har någon möjlighet att stoppa upplopp som dessa. Såvida man inte kör helkropps-visitering och börjar gräva i folks underliv etc.

Det är precis som du skriver och det finns väl ingen lag på sådan form av visitation. Inte mycket Djurgården, som arrangör, kunde göra men AIK, som bortalag, kommer inte att straffas med matcher utan publik. Det är ett polisärende och det är i sådana fall på individnivå som straff kan/kommer att delas ut om man kan identifiera personer, vilket jag tror blir svårt.
Citera
2023-05-29, 15:58
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben

Det kan ju leda till att bortalag börjar starta upplopp varje derby för att straffa sina rivaler som får ta konsekvenserna av det. Det enda rimliga är att föreningarna är ansvariga för sina egna supportrar.

https://youtu.be/K3DFJHdwl9k

Djurgårdens vakter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in