2023-05-29, 09:57
Medlem
Sladdarens avatar
Hej

Via olika online- lotterier kan man få lotterna hem-skickade till sin brevlåda

Iom att jag startade en ny prenumeration tyckte jag att det var ev lite konstigt att jag får hem lotterna i brevlådan innan jag betalat in digitala efakturan.

Om man ponerar att jag skulle kunna skrapa alla lotterna första gången (ev fler gånger) och sen backa ur om jag inte vinner nåt av värde. Dvs att jag skulle ångra mitt köp och säga nä jag vill inte ha några lotter i efterhand (ångerrätt, återköp)

Då har jag ju redan skrapat lotterna och hade jag då vunnit riktigt bra eller dugligt på lotterna så skulle jag ju naturligtvis betala in fakturan i efterhand för annars gäller ju inte lotterna som vinster.

Eller gäller andra regler här generellt ?
Citera
2023-05-29, 10:27
Medlem
Folketstempels avatar
Grejen med spel är att det är riggat och att alla borde kunna inse det.

I min ungdoms sommarjobb där vi var ett gäng som slickade brev med lotter i , insåg jag redan då att lotterierna är nitlotter, men att det stoppas in en vinst ibland gällande somliga av dem, fast då endast till betalande kunder. Reklamen är att göra alla sugna på att köpa fler lotter och lönar sig även om ett par 20-kronors vinster kan dyka upp.
Citera
2023-05-29, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Hej

Via olika online- lotterier kan man få lotterna hem-skickade till sin brevlåda

Iom att jag startade en ny prenumeration tyckte jag att det var ev lite konstigt att jag får hem lotterna i brevlådan innan jag betalat in digitala efakturan.

Om man ponerar att jag skulle kunna skrapa alla lotterna första gången (ev fler gånger) och sen backa ur om jag inte vinner nåt av värde. Dvs att jag skulle ångra mitt köp och säga nä jag vill inte ha några lotter i efterhand (ångerrätt, återköp)

Då har jag ju redan skrapat lotterna och hade jag då vunnit riktigt bra eller dugligt på lotterna så skulle jag ju naturligtvis betala in fakturan i efterhand för annars gäller ju inte lotterna som vinster.

Eller gäller andra regler här generellt ?

Finns undantag i lagarna som reglerar ångerrätt. Redan förbrukade lotter är praktexempel på när den inte gäller.
Citera
2023-05-29, 10:49
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Finns undantag i lagarna som reglerar ångerrätt. Redan förbrukade lotter är praktexempel på när den inte gäller.

Ja utrett =

Tänkte väl att så illa kan det inte vara helt enkelt ...för allas bästa

Citera
2023-05-29, 10:52
Medlem
Hamadryads avatar
Det kan du nog räkna med
Du är med största sannolikhet inte den första eller den sista som haft dem tankarna, därför är det naturligtvis inte möjligt att göra på det sättet.
Citera
2023-05-29, 10:58
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Grejen med spel är att det är riggat och att alla borde kunna inse det.

I min ungdoms sommarjobb där vi var ett gäng som slickade brev med lotter i , insåg jag redan då att lotterierna är nitlotter, men att det stoppas in en vinst ibland gällande somliga av dem, fast då endast till betalande kunder. Reklamen är att göra alla sugna på att köpa fler lotter och lönar sig även om ett par 20-kronors vinster kan dyka upp.

Så du menar att hemskickade lotter som delas ut av personal är riggat istället för att jag via slumpen går till nån svenska spel ombud och tar en lott i högen mer slumpmässigt liksom. Låter riskabelt

Chansen att vinna nåt är liten typ 50% RTP eller nåt men själva slumpen av vilka lotter man får hemskickade är alltså inte slump längre så tillvida att jag inte kan välja butik, ort eller lott i total oordning. Intressant.. Nån som sitter på mer info som jobbat för nåt skrap -post- lotteri eller annat för detta låter allvarligt och borde anmälas för allas bästa :-) trevnad

Tycker ni jag ska bums avsluta postlotterna månatliga utskick ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in