Helt ok om man är sosse delta på konferens med terroriststämplad organisation, men jävlar i helvete om du deltar på konferens med klimatförnekare, då ska det drevas!!
Så varför deltar då sossar på konferens med terroriststämplade Hamas?
Har det något att göra med muslimsk invandring, muslimer ska leva på bidrag, rösta på vänstern?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kn128M/malmokonferens-kopplas-till-hamas-s-v-och-mp-drar-sig-ur
Citat:
StartSportPlusTVNöjeTipsaKulturLedare
Nyheter
Malmökonferens kopplas till Hamas – S, V och MP drar sig ur
Emil Forsberg
Uppdaterad 00:25 | Publicerad 2023-05-27 20:31
Det stormar om Palestinakonferensen i Malmö.
Ordföranden pekas ut som en ledarfigur för terrorstämplade Hamas.
S, V och MP ställde in sin medverkan – men riksdagsledamoten Jamal El-Haj (S) dök upp ändå.
– Avrådan gällde alla, även honom. Han har gjort det på eget bevåg, säger S presstjänst.
20 000 personer väntas delta när Europeiska palestinska konferensen anordnas i Malmö i helgen.
Men redan inför väckte tillställningens ordförande Amin Abu Rashid från Nederländerna uppmärksamhet, något Sydsvenskan var först med att rapportera om.
Sedan 2013 har den israeliska staten klassat honom som medlem i den av EU terrorstämplade organisationen Hamas. Enligt Jerusalem Post ska han ha en ledande position och vara ”känd för att finansiera terroroperationer”.
Amin Abu Rashid, till vänster, poserar tillsammans Ismail Haniyeh, en högt uppsatt ledare i Hamas.
Amin Abu Rashid, till vänster, poserar tillsammans Ismail Haniyeh, en högt uppsatt ledare i Hamas.
”Israeliska lögner”
Abu Rashid förnekar själv anklagelserna.
– Den ena dagen kallas jag för Hamas, den andra dagen för Brödraskapet. Detta är vad jag kallar för israeliska lögner, säger han till Sydsvenskan.
Representanter från Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Vänsterpartiet, som skulle delta och tala på konferensen har nu meddelat att de ställer in.
https://www.expressen.se/nyheter/partier-drar-sig-ur-hamas--kopplade-konferensen/
Citat:
”Socialdemokraterna medverkar inte i konferensen och vi har även avrått företrädare från att delta”, skriver partiets presstjänst i ett mejl till tidningen.
Ändå var den socialdemokratiske riksdagsledamoten Jamal El-Haj på konferensen, skriver Aftonbladet, något som enligt partiets presstjänst skedde på eget bevåg.
Till Sydsvenskan har han sagt att han inte ser någon koppling till Hamas.
– Jag själv, som har palestinska rötter, kan inte se att organisationen har kopplingar till Hamas. Dessutom har jag kritiserat Hamas i mina artiklar och motioner. Varför skulle de bjuda in någon som mig? säger han.
Han berättar vidare att han inför konferensen ställde krav om att ingen deltagare skulle kunna kopplas till antisemitism, samt att den palestinska ambassaden skulle medverka. Så blev dock inte fallet, något han för Sydsvenskan inte vill kommentera.
https://www.dn.se/ledare/erik-helmerson-riksdagsman-ska-inte-krama-extremister/
Citat:
Från början var politiker från Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet anmälda att delta. Men när kritiken kom hoppade de av, i sista stund. Med ett undantag: S-riksdagsmannen Jamal El-Haj. På en skärmdump från konferensen, tagen av statsvetaren och skribenten Daniel Schatz, omfamnar El-Haj Amin Abu Rashid på konferensen i Malmö. ”Det finns ingen makt i världen som kan få mig att inte delta”, sa El-Haj i sitt anförande, citerat i Ekot.