2023-05-28, 11:30
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Enligt Sveriges Radio har en bilförare kört in i en klunga cyklister på en mindre väg i närheten av Järle i Nora kommun. Sex ambulanser, polis och räddningstjänst är framme vid olyckan och en helikopter är på väg till platsen.

Två personer ska vara allvarligt skadade och är avförda till sjukhus, enligt Nerikes Allehanda.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/bilforare-har-kort-in-i-en-klunga-cyklister-i-nora-oklart-skadelage

Någon som vet något mer?
Senast redigerad av halaltarzan 2023-05-28 kl. 11:33.
Citera
2023-05-28, 11:33
Avstängd
Dåre som vart tokig på cyklister på vägarna eller en terrorist?
Citera
2023-05-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatarBogar
Eller ett klassiskt rattfyllo.
Citera
2023-05-28, 11:35
Avslutad
Usch då. Min spontana tanke är det bör vara oavsiktligt. Det är många spandex-cyklister ute på landsvägarna, inte sällan i större grupper och klungor. Man har ju hamnat i vissa situationer när det dyker upp hux flux bakom en kurva och tar upp stora delar av vägen. Många gånger saknas ordentlig vägren och det blir då riskfyllda situationer. Hoppas alla är ok.
Citera
2023-05-28, 11:36
Medlem
Citat:

Kan vara ren otur med, cyklister i klunga tror ofta de är gudar på vägen. Personen kan bara följt vägens hatighetsskyltar och plötsligt upptäckt 10-20 idioter mitt på vägen i låg hastighet.
Citera
2023-05-28, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Eftersom föraren är kvar på platsen och är chockad låter det mer som en olyckshändelse. "Fyllon" brukar inte agera så.
Citera
2023-05-28, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NitzerAc3
Kan vara ren otur med, cyklister i klunga tror ofta de är gudar på vägen. Personen kan bara följt vägens hatighetsskyltar och plötsligt upptäckt 10-20 idioter mitt på vägen i låg hastighet.

20 cyklister i klunga. Då måste det handla om någon form av motionslopp och borde ha funnits varningsskyltar. Troligtvis något rattfyllo som var ute. Inte direkt ovanligt i de trakterna.
Citera
2023-05-28, 11:46
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1

Citat:

Hur många gånger har man inte mött stor klunga cyklister som antingen är mötande eller bara helt plötsligt finns framför en och då kanske en bil i den andra filen så man måste ställa sig på bromsen. Totalt hänsynslösa cyklister. Jag åker ofta en 70-80 sträcka med kurvor och backar och har foten i bromsberedskap då jag ofta stöter på gruppcyklister som mötande och där bilist ligger på omkörning eller så kör jag runt en kurva och där är den stora skocken cyklister.

Visst det kan ha varit ett dagenefterfyllo i för hög hastighet och ingen berdeskap att staanna eller arg på dessa i cykelflocken, vi får avvakta och se svaret.
Citera
2023-05-28, 11:48
Medlem
VoktorDodkas avatar
Är det en smal landsväg så räcker det med en skymd kurva och ett möte med en lastbil för att det ska bli kaos med en klunga cyklister.
Citera
2023-05-28, 11:56
Medlem
noyellowhatss avatar
Om medtrafikanter bara dyker upp på vägen, ska ni nog sluta att såsa bakom ratten.
Citera
2023-05-28, 11:58
Medlem
Citat:

Ja, det vore ju otur om en person som inte kan köra ändå har fått körkort
Citera
2023-05-28, 12:01
Medlem
Vid olycksplatsen är en kurva och nedförsbacke, så lär ha varit skymd sikt i varje fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in