2023-05-28, 01:13
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021
Var på ett stort äventyrsbad för fem år sen sist och minns att brors dottern som då var tio blev tillsagd att inte bada med tröja på för det är ohygieniskt.

Döm av min förvåning när jag var där idag . Förutom en ökning med 50% invandrare så badade hälften av dom antingen i tshirt eller någon form av heldräkt av tyg. Det var ju liksom inte en eller två utan säkerligen under dagen runt 50 eller fler.

Det känns så konstigt allting. Är väl bara att acceptera att det är nya regler nu och att de kanske har bättre reningssystem idag. Upptäcker även när jag simmar i en annan Pool att det är 99% invandrare som drar snorloskor i vattnet då vuxna män. Har aldrig sett en svensk med det beteendet . Men självklart säger jag det var fan inte fräsht. Men nya som kommer dit fortsätter ändå.

Det är en stor belastning på på simbassängernas reningssystem. Problemet är nog heller inte enbart att en del har kläder på sig utan även att det inte duschas och tvagas innan badet också.
Citera
2023-05-28, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det är en stor belastning på på simbassängernas reningssystem. Problemet är nog heller inte enbart att en del har kläder på sig utan även att det inte duschas och tvagas innan badet också.

Nej det är också något jag lagt märke till. Många invandrare duschar inte före. Jag tror dom har med sig mycket seder från hemlandet varit på turkiskt bad där är ju Tanken att man blir ren under tiden man är där. Likaså används nog poolerna. Att bli ren i poolen då behöver man inte duscha innan.

Jag känner att jag har svårt att fortsätta bada. Brukar simma i en annan Hall det är stor skillnad då folk inte badar med kläderna innan och duschar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in