2023-05-27, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Vad har du fått att Fryshusets kids inte har del i stöket i sjöstan?

Visst finns det många som sportar och spelar musik. Har varit där ett 20 tal gånger i arbetet och varenda gång har jag stött på högljudda typiska orten grabbar. Dom är inte i majoritet men tillräckligt många för att skapa kaoz i omgivningen.

Sen ska vi inte glömma att det förekommit kriminalitet bland Fryshusets anställda men det tror jag inte påverkat stöket bland tonåringar i Sjöstan

Jag har bott där i 10 år.

Det du säger stämmer inte. Ungdomarna som har meningsfulla fritidsaktiviteter sprider inte våld och brott omkring sig. Går ju knappast med kniv på sig.
Citera
2023-05-27, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKlimatkris
Varför dessa fördomar mot män? Låt oss säga människa vs människa i stället

Kan det vara ett rånmord? Om offret är svenskt så kan det ju vara ett hatbrott där man väljer "svennen" som offer. Inte första gången sånt händer.

Vi får väl hoppas att GM's identitet kommer fram så man slipper spekulera.

Please.

Det är inte fördomar, det är fakta.

En överväldigande majoritet av allt våld i samhället utövas av män och killar - i nära relationer, på gatan, krogmiljö, vid idrottsarenor, på jobbet och i skolan - mot både kvinnor och män.
Citera
2023-05-27, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purkenman63
Sjöstan är väldig slum numera. Synd att man bor här. Varje kväll ser man blåljus efter blåljus. Polisen gör vad de kan men slaget är förlorat

Svamlar du om? Bott här i 15 år och det är inte ens i närheten av de orter jag bodde i innan. Kan inte tänka mig någon lugnare stadsdel. Blir man stressad av att det hänger kids utanför Max så kanske man. inte har något i en stad att göra.
Citera
2023-05-27, 17:03
Medlem
Vem är GM och i vilken skola går han i?
Citera
2023-05-27, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaffOff
Vem är GM och i vilken skola går han i?
Ekliden
Citera
2023-05-27, 17:21
Medlem
Var kommer GM ifrån?
Citera
2023-05-27, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bego75
BO: Jac*b L*wery

* = o

Det finns inte många i Sverige med det efternamnet 🤔 de bor i Växsjö och Skåne så det stämmer ju inte in på BO. Sedan finns det två personer med Dold träff, är det föräldrarna?
Citera
2023-05-27, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrtillsyd
Ekliden

Vet du fler detaljer? Finns några stycken på Ekliden som skulle mått bra av hårdare insatser och konsekvenser tidigare. Framförallt skulle andra ungdomar och samhället mått bättre.
Citera
2023-05-27, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Polisen måste blivit väldigt tacksam när du ringde in detta till dem i förmiddags.

Jag talade med polis i förmiddags, de spärrade av hela Luma vid ett tillfälle inatt för att söka igenom eftersom pojken inte hittades exakt där han blev stucken. De har sökt med hundar och patrull och har fått tips om blodfläckar. De har kollat dessa tips m.m. och de anser att platsen är genomsökt och klar. Om man skulle stöta på något föremål som man tror kan vara inblandat ska man såklart kontakta polisen däremot.
Citera
2023-05-27, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Det finns inte många i Sverige med det efternamnet 🤔 de bor i Växsjö och Skåne så det stämmer ju inte in på BO. Sedan finns det två personer med Dold träff, är det föräldrarna?

Det finns ett företag inom filmproduktion knutet till namnet L*wery, ligger på Lumagatan (skriver inte ut nummer.) Borde vara pojkens hemadress.
Citera
2023-05-27, 17:38
Medlem
M*lin och *ndrew är skrivna där, lär vara de stackars föräldrarna.
(a)
Citera
2023-05-27, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii

Och på Lumagatan
Senast redigerad av bego75 2023-05-27 kl. 17:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in