2023-05-27, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Håret har nog skyddat ytterst marginellt. Och ena ögat var oskadat, så det kunde hon se med. Men det är Toves händer man bör titta närmare på. För det är dom hon kan skada J och M med.

Man slutar inte att kämpa för sitt liv även om man är chockad över ett hårt slag i huvudet eller fått ögat intryckt. Om dom så skulle huggit av ena handen hade hon använt den andra för att försöka ta sig loss. Skulle hon vara helt blind hade hon ändå kämpat och använt alla sina krafter till att skada angriparen.

Det finns två rimliga alternativ till J s uteblivna motvärnsskador. Antingen var T helt medvetslös genom hela förloppet eller så höll M fast hennes händer. Det finns inget utrymme för något annat alternativ!

Det finns utrymme för alternativ.

Om Tove stryps i 10 sekunder så blir hon medvetslös.

Om greppet då släpps så kan hon få tillbaka medvetandet.

Om det fortsätter så börjar hjärnan skadas.

Så om JJ släpper stryptaget då Tove blir medvetslös så kan strypandet sedan återupptas efter nån minut då Tove vaknar och försöker slå sig fri. Den strypningen pågår längre och leder till döden. Även den strypningen ger först medvetslöshet alltså och sedan död då.

I för sista strypningen så kan de gå upp för JJ att här har hon chansen att göra det hon drömt om. Och hon tar den tyvärr.
Citera
2023-05-27, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det ena ögat hade en mindre skada. Men de som fått någon plötslig skada i ögat, aldrig så liten, vet hur traumatiskt det är att inte kunna se som vanligt, orientera sig och bedöma avstånd.

Den ena handen har varit så illa ansatt att det inte gått att avgöra vilka skador den ev. haft. Då kan man tro att den varit oskadd eller att den haft liknande skador som den andra handen.
Eftersom jag tror att handen uträknande blivit illa klämd för att minska försvarsförmågan, tror jag att andra handen utsattes för samma åverkan.

Så var står det att även det andra ögat hade en "mindre skada"? Hur illa?
Även om nu båda ögonen var borta... som jag inte sett skrivet av RL... så behövde inte TT någon syn alls för att försöka försvara sig mot någon som satt över henne.

Vad gäller händerna så är det väl troligare att en av TT.s händer blev klämd om MGM stod utanför dörren och försökte hålla henne instängd i badrummet.
Citera
2023-05-27, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det finns utrymme för alternativ.

Om Tove stryps i 10 sekunder så blir hon medvetslös.

Om greppet då släpps så kan hon få tillbaka medvetandet.

Om det fortsätter så börjar hjärnan skadas.

Så om JJ släpper stryptaget då Tove blir medvetslös så kan strypandet sedan återupptas efter nån minut då Tove vaknar och försöker slå sig fri. Den strypningen pågår längre och leder till döden. Även den strypningen ger först medvetslöshet alltså och sedan död då.

I för sista strypningen så kan de gå upp för JJ att här har hon chansen att göra det hon drömt om. Och hon tar den tyvärr.
Hur förklarar du alla skador då på T kropp? De uppkom inte av strypgreppet
Senast redigerad av Anedin 2023-05-27 kl. 11:39.
Citera
2023-05-27, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Med den historian hade hon haft betydligt större chans att bli trodd. Men i sin enkelhet så avskärmar hon sig helt från mordet för hon vill varken svara på frågor om detaljer eller stå till svars för sin delaktighet. Gissningsvis är det på detta sätt hon alltid ljuger. Blånekar till det uppenbara likt ett barn gör, hur dumt det än låter. Och det för att hon inte bemästrar att hålla reda på en avancerad lögn med flera detaljer som i sin tur kommer med följdfrågor som kräver ytterligare lögner. Då blir det för rörigt i Majas huvud och till slut försäger hon sig. Därför säger hon att hon sov och vet ingenting förutom det J berättat för henne.

Detta får mig att tänka på historien om hur Johanna sprayade en f.d. bästa kompis bil med orden BITCH. En vägledande historia kan man tycka: var Maja med och assisterade vid sprayningen?

Alla får dra sina egna slutsatser. Efter två års tid i Johannas bitch-skola låter det onekligen som att Maja lärt sig en del knep.

Så här säger Majas pappa om den historien. Aktbilagaa 153, sidan 880:

Görgen berättar vidare att området där Majas telefon var kvällen före vid 23.30-tiden är
väldigt nära Ellen Danlids bostad. Görgen berättade detta för Maja, men Maja sa att de hade
inget med saken att göra, inte Johanna heller. Maja förklarade att de bara åkte runt lite i Filips
bil.

Senare i veckan, Maja var i skolan, så ringde Maja till Görgen, Maja hade glömt sin hudkräm
hemma, den skulle ligga i Majas gula ryggsäck. Maja ville att Görgen skulle köra hudkrämen
till skolan. När Görgen letade efter hudkrämen i ryggsäcken så hittade Görgen en sprayburk
med färg i Majas ryggsäck. Görgen säger att det kändes inte alls bra, med tanke på vad Ellen
råkat ut för, han berättade för Caroline vad han hittat i Majas ryggsäck, de bestämde att de
skulle prata med Maja under kvällen.

På kvällen satt Görgen, Caroline och Maja ner. Görgen tog fram sprayburken och frågade
Maja vad är det här, han frågade även om Maja hade något att göra med det som hänt Ellens
bil. Både Caroline och Maja var ledsna och grät. Görgen sade till Maja att hon måste vara
ärlig och berätta sanningen.

Görgen säger att Maja "framhärdade" att hon inte hade gjort det, hon sade, även att hon inte sett Johanna göra det heller. Görgen uppger att det kändes som att Maja inte talade sanning, Görgen säger vidare att Maja försa sig lite, hon sa, gällande att Johanna inte skulle ha gjort det, att "det var fel färg", Maja menade att Johanna hade också sprayfärg, men det var inte samma färg ppå Johannas spray som färgen som fanns på Ellens bil, tydligen visste Maja både vilken färg Johanna hade på sin spray, men även vilken färg som var sprayad på Ellens bil.

Gällande händelsen med Ellens bil säger Görgen att hans uppfattning är att det var Johanna
som utförde den, Görgen vet inte om Maja var med, men Maja vet om att Johanna gjorde det
och att Maja i efterhand valde att ljuga om det för att skydda Johanna.

Förhör med Ellen, sidan 775:

Kan du berätta om när du fick din bil nedklottrad söndag 12:e september förra året?

Jag hade ingen kontakt med någon av Johanna och Maja. Jag kom ut till bilen och det stod
bitch stort över vänstersidan. Jag tänkte direkt på Johanna och Maja för jag har hört hur de kan
uttrycka sig. Jag har inte fått några direkta hot från Johanna, men när vi bråkade så kunde hon
använda sådana ord.

Jag ringde till Majas pappa och frågade vad Maja och Johanna hade gjort kvällen innan, han
berättade att de hade festat. Jag berättade att jag hade polisanmält skadegörelsen. Hörde att
Maja lät förvånad.
Jag hörde henne i bakgrunden. Jag misstänkte främst Johanna för jag hade inte haft något otalt med Maja. Jörgen sa till Maja att det var polisanmält. Johanna hörde inte av sig om det till mig efteråt.

Varför tror du att Johanna gjorde detta mot bilen?

En fyllegrej. Eftersom Maja bor på min gata då, så är det väldigt lätt att göra det.

Har du något konkret bevis för att Johanna och alternativt Maja gjort detta?

Nej. Vi frågade grannarna, men de hade inte sett något. Förmodligen hände det sent på natten.
Mina föräldrar har fönster där mot men de har inte sett något.

Varför tror du att Maja är inblandad i skadegörelsen av din bil?

Det är för att jag visste att de umgicks. Jag ringde Majas pappa för att jag inte ville gå hem till
Johanna. Känner Jörgen lite, kändes tryggt.

Hur lät han?

Han lät förvånad över det hänt, men inte så förvånad över att jag misstänkte Johanna.
Han frågade Maja och hon sa att de inte gjort det.
Citera
2023-05-27, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Hur förklarar du alla skador då på T kropp?

Hon har ju knuffats och slagit i huvudet och i övrigt tillfogats skador få JJ hanterat kroppen förmodar jag.
Citera
2023-05-27, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men en ögonskade behöver väl inte nödvändigtvis uppkomma exakt samtidigt då strypningen sker?

Den kan väl ha uppkommit innan också? Eller om Tove kämpade emot vid något tillfälle och Johanna stack in ett finger i ögat för att få grepp om Toves huvud, banka det i golvet?
Utan skrik fr T?
Citera
2023-05-27, 11:23
Medlem
Citat:
Men en ögonskade behöver väl inte nödvändigtvis uppkomma exakt samtidigt då strypningen sker?

Den kan väl ha uppkommit innan också? Eller om Tove kämpade emot vid något tillfälle och Johanna stack in ett finger i ögat för att få grepp om Toves huvud, banka det i golvet?

Nåt sånt lär ha hänt ja.
Citera
2023-05-27, 11:28
Medlem
Citat:
Utan skrik fr T?

JJ nämner i förhör hur hårt Tove slår i huvudet när Tove blir fälld. Hon hann kanske inte skrika.
Citera
2023-05-27, 11:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nåt sånt lär ha hänt ja.

Jag tappar tålamodet när man drar slutsatser om att ögonskadan enbart kan ha uppkommit genom två gm.

Det är inte att se på saker objektivt.
Citera
2023-05-27, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychoticwaltz
Detta får mig att tänka på historien om hur Johanna sprayade en f.d. bästa kompis bil med orden BITCH. En vägledande historia kan man tycka: var Maja med och assisterade vid sprayningen?

Alla får dra sina egna slutsatser. Efter två års tid i Johannas bitch-skola låter det onekligen som att Maja lärt sig en del knep.

Så här säger Majas pappa om den historien. Aktbilagaa 153, sidan 880:

Görgen berättar vidare att området där Majas telefon var kvällen före vid 23.30-tiden är
väldigt nära Ellen Danlids bostad. Görgen berättade detta för Maja, men Maja sa att de hade
inget med saken att göra, inte Johanna heller. Maja förklarade att de bara åkte runt lite i Filips
bil.

Senare i veckan, Maja var i skolan, så ringde Maja till Görgen, Maja hade glömt sin hudkräm
hemma, den skulle ligga i Majas gula ryggsäck. Maja ville att Görgen skulle köra hudkrämen
till skolan. När Görgen letade efter hudkrämen i ryggsäcken så hittade Görgen en sprayburk
med färg i Majas ryggsäck. Görgen säger att det kändes inte alls bra, med tanke på vad Ellen
råkat ut för, han berättade för Caroline vad han hittat i Majas ryggsäck, de bestämde att de
skulle prata med Maja under kvällen.

På kvällen satt Görgen, Caroline och Maja ner. Görgen tog fram sprayburken och frågade
Maja vad är det här, han frågade även om Maja hade något att göra med det som hänt Ellens
bil. Både Caroline och Maja var ledsna och grät. Görgen sade till Maja att hon måste vara
ärlig och berätta sanningen.

Görgen säger att Maja "framhärdade" att hon inte hade gjort det, hon sade, även att hon inte sett Johanna göra det heller. Görgen uppger att det kändes som att Maja inte talade sanning, Görgen säger vidare att Maja försa sig lite, hon sa, gällande att Johanna inte skulle ha gjort det, att "det var fel färg", Maja menade att Johanna hade också sprayfärg, men det var inte samma färg ppå Johannas spray som färgen som fanns på Ellens bil, tydligen visste Maja både vilken färg Johanna hade på sin spray, men även vilken färg som var sprayad på Ellens bil.

Gällande händelsen med Ellens bil säger Görgen att hans uppfattning är att det var Johanna
som utförde den, Görgen vet inte om Maja var med, men Maja vet om att Johanna gjorde det
och att Maja i efterhand valde att ljuga om det för att skydda Johanna.

Förhör med Ellen, sidan 775:

Kan du berätta om när du fick din bil nedklottrad söndag 12:e september förra året?

Jag hade ingen kontakt med någon av Johanna och Maja. Jag kom ut till bilen och det stod
bitch stort över vänstersidan. Jag tänkte direkt på Johanna och Maja för jag har hört hur de kan
uttrycka sig. Jag har inte fått några direkta hot från Johanna, men när vi bråkade så kunde hon
använda sådana ord.

Jag ringde till Majas pappa och frågade vad Maja och Johanna hade gjort kvällen innan, han
berättade att de hade festat. Jag berättade att jag hade polisanmält skadegörelsen. Hörde att
Maja lät förvånad.
Jag hörde henne i bakgrunden. Jag misstänkte främst Johanna för jag hade inte haft något otalt med Maja. Jörgen sa till Maja att det var polisanmält. Johanna hörde inte av sig om det till mig efteråt.

Varför tror du att Johanna gjorde detta mot bilen?

En fyllegrej. Eftersom Maja bor på min gata då, så är det väldigt lätt att göra det.

Har du något konkret bevis för att Johanna och alternativt Maja gjort detta?

Nej. Vi frågade grannarna, men de hade inte sett något. Förmodligen hände det sent på natten.
Mina föräldrar har fönster där mot men de har inte sett något.

Varför tror du att Maja är inblandad i skadegörelsen av din bil?

Det är för att jag visste att de umgicks. Jag ringde Majas pappa för att jag inte ville gå hem till
Johanna. Känner Jörgen lite, kändes tryggt.

Hur lät han?

Han lät förvånad över det hänt, men inte så förvånad över att jag misstänkte Johanna.
Han frågade Maja och hon sa att de inte gjort det.

Har för mig också men är inte säker att det var Filip J dåvarande pojkvön som skjutsade dem till platsen där bilen stog som skulle sprayas

Filip berättar i förhör
Citera
2023-05-27, 11:37
Medlem
Citat:
Jag tappar tålamodet när man drar slutsatser om att ögonskadan enbart kan ha uppkommit genom två gm.

Det är inte att se på saker objektivt.

Det är inte heller objektivt att blunda för att det ev kunde ha varit två
Citera
2023-05-27, 11:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jo det fanns en länk där rättsläkaren gav en muntlig rapport
då obduktion och alla provet vsr klara

Bra m någon kan bekräfta denna och ännu bättre om den kan läggas upp.

Men som jag ser det, borde det inte finnas någon annan muntlig rapport än den rättsmedicinska?

Under tiden man gör obduktionen, brukar läkaren tala in på band, men detta kan jag inte se som något som kommer ut på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in