Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Jag vet att du är duktig på att plocka fram fr fup
I mitt minne då jag lyssnade på rättsläkaren så blev jag så illa berörd när hon beskrev bla ögonskadan
Åter igen så lyssnade jag istället för att läsa rapporten
Jag tycket att det blir så mycket mer nyanserat och begripligt
Läser i ditt inlgg
Av annan person med ett grepp av en hand
På vilket sätt av en hand?
Greppet måste ju vara att finger/tumme petas in i ögat eller hur annars gick det till?
Hon skrev t ex av hand.
Nu har jag inte tid, men tror att jag har citerat läkaren även från rätten om ögat. Det var när Svegfors frågade.
På fråga sa hon att skadan var djupt inne i mjukdelarna i bindehinnan och även på sidan om ögongloben och att hon menade att en sådan skada inte uppstår inte av att man ramlar själv och åstadkommer skadan om man inte är typ påverkad av narkotika, inte är frisk eller något, utan den har uppkommit i livet och hon sa att fyndet talar starkt för att den har åstadkommits genom övergrepp av annan person.
Ja, den skadan borde ge hemska smärtor, men jag är inte alls övertygad om att Tove var helt opåverkade av fallet.
Faktum är att ju mer jag tänker på övergreppet och Johannas helt sjuka hat och hennes snabba manövrar efter dådet, så känner jag att den verison hon har gett av överfallet kanske inte alls stämmer med "fällningen".
Johanna är extremt manipulativ och beräknande. Säkerligen vil hon dölja det mycket bestämda våldet och få det till något som "råkade".