2023-05-20, 21:43
Medlem
Nu är mina problem lite större än när jag var liten, har fortfarande samma ångest om allt och ingenting.
Nu lider jag även av en extrem hjärntrötthet, garanterat skador av droger. Kraftlöshet och tomhet . Ser ingen mening med saker. Har tjej, familj som bryr sig , vänner. Arbetsträning ,Psykolog samt tränar på gym och löptränar ibland och tränar även pojkar och flickor 12 år I fotboll som hjälptränare men ändå mår jag inte riktigt bra. Har varit utan droger helt 2021 men det blev inte så mycket bättre. Kanske behöver vara ifrån i 5 års tid för att verkligen se skillnad men dö behöver jag nog en medicin som stöd. När jag åt venlafaxin hade jag inget direkt alkohol eller drogsug
Citera
2023-05-20, 21:44
Medlem
Citera
2023-05-20, 23:24
Medlem
Den effektiva halveringstiden av venlafaxin är såpass lågt att man kan få utsättningsbesvär trots att man intar läkemedlet enligt läkarens ordinationer. Dessa utsättningsbesvär kan yttra sig som illamående, darrningar och "elektriska chocker". Jag förstår genuint inte varför detta läkemedel skrivs ut av primärvården. Biverkningarna är, enligt mina erfarenheter, värre än de för klomipramin (ett TCA).
Citera
2023-05-21, 07:53
Medlem
Nä det är sant . Men för mig hade medicinen mer positiva egenskaper än negativa, fast biverkningar var inte roliga. Speciellt inte svettningar man hade in ansiktsket.
Citera
2023-05-21, 08:22
Medlem
Motvindas avatar
Har ätit venlafaxin i över tio år nu.
Legat på lite olika doser, men oftast på 225mg/dag.

Har verkligen behövt stöd av medicin för att ta mig igenom livet (tyvärr). Men det känns inte underbart att förgifta kroppen direkt.

Några biverkningar som jag känner:

- svettas väldigt mkt och lätt
- får lätt spänningar och värk i nacken
- spänner käken mkt, gnisslar tänder när jag sover
- mkt svårare att få orgasm
- viktökning
Citera
2023-05-21, 11:57
Medlem
Jag fick en jävla energi av venlafaxin och behövde mindre sömn . Vaknade alltid upp på bra humör. Men som sagt svettningarna och svårt att få orgasm och en allmän känsla av att man inte riktigt var säg själv.
Ville sluta med medicinen hela tiden men nu i efterhand har jag längtat att den skulle fungera igen
Citera
2023-05-22, 05:11
Medlem
Muppetys avatar
Jag vågar inte sluta med Venlafaxinet trots att depressionen släppte för ca 2 år sen, efter 25 år. Har haft Venlafaxin ca 18 år av dom. Har dock gått ner (det är jag som är TS, Mulla Krekar) till 300 mg. Det jag är mest rädd för är att falla tillbaka in i depressionen...
Citera
2023-05-22, 05:14
Bannlyst
Voxra är ett rävgift, då kan ni likabra gå på lågdos ikto istället.
Citera
2023-05-22, 05:25
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag vågar inte sluta med Venlafaxinet trots att depressionen släppte för ca 2 år sen, efter 25 år. Har haft Venlafaxin ca 18 år av dom. Har dock gått ner (det är jag som är TS, Mulla Krekar) till 300 mg. Det jag är mest rädd för är att falla tillbaka in i depressionen...

Det är helt klart värt att trappa ut dem helt! Du kommer att vakna till liv och känna glädje igen.
Citera
2023-05-22, 05:26
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Det är helt klart värt att trappa ut dem helt! Du kommer att vakna till liv och känna glädje igen.
Ja, man kanske skulle göra ett försök? Jag har en burk med 75 mg:are, så man kan ju prova att trappa ner lite långsamt...
Citera
2023-05-26, 22:56
Medlem
Någon som haft problem med viktuppgång?
Citera
2023-05-26, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Någon som haft problem med viktuppgång?
I så fall är det för att du äter mer. Ett tecken på att du mår bättre kanske?

Jag själv blir rätt illamående av antidepressiva och har gått ner i vikt även lång tid efter insättning..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in