2023-05-26, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackKnapris
Enligt uppgift var huvudet avskilt från kroppen

Uppgift från någon på platsen, eller? Hur stor är trovärdigheten?
Citera
2023-05-26, 11:11
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Med tanke på sättet han körde kan man ju undra om det redan var innan olyckan. Men, om kroppen var delad enligt din uppgift har nog bilen voltat eller så har framrutan agerat giljotin på något sätt.

Tur man inte mötte denna herre. Eller hans framfart drabbade tredje man.
Citera
2023-05-26, 12:05
Medlem
retardators avatar
Citat:

Föga förvånande. Åkte i en Camaro med avtaget targatak och upptäckte att överkanten på vindrutan tveklöst skulle fimpat skallen på mig vid ett tvärstopp. Bältet hade inte hjälpt. Är iofs 190 cm lång, men om jag varit 180 cm hade rutan delat skallen som en grapefrukt.

Såg en voltad Corvette cab i Florida, den hade hasat upp och ner säkert 50 meter på asfalten och blodspåren var lika breda som bilen.

Måste bli som en vitlöksklyfta mot ett rivjärn.
Citera
2023-05-26, 12:40
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av retardator
Föga förvånande. Åkte i en Camaro med avtaget targatak och upptäckte att överkanten på vindrutan tveklöst skulle fimpat skallen på mig vid ett tvärstopp. Bältet hade inte hjälpt. Är iofs 190 cm lång, men om jag varit 180 cm hade rutan delat skallen som en grapefrukt.

Såg en voltad Corvette cab i Florida, den hade hasat upp och ner säkert 50 meter på asfalten och blodspåren var lika breda som bilen.

Måste bli som en vitlöksklyfta mot ett rivjärn.

Lagom gore-iga uppgifter. Tur att den där missilen inte drabbade någon annan än fartsyndaren.
Citera
2023-05-26, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Med tanke på sättet han körde kan man ju undra om det redan var innan olyckan. Men, om kroppen var delad enligt din uppgift har nog bilen voltat eller så har framrutan agerat giljotin på något sätt.

Tur man inte mötte denna herre. Eller hans framfart drabbade tredje man.

Missade du mitt inlägg?
Citera
2023-05-26, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ser ju ut som bilen har voltat. Kan inte se någon framruta på bilen.

Zoomar du in ser det ut som att framrutan ligger platt mot bilen, och att övre hörnet har jord eller en grästuva på sig. Ser definitivt ut som att den har legat upp och ner vid något tillfälle under kraschen.
Citera
2023-05-26, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Man med medelålderskris köper sportbil, kör snabbare än sin förmåga och kraschar. A tale as old as time.

I det här fallet är det inte ens fem dagar sen en man i 55-årsåldern körde ihjäl sig i en idiotisk leksaksbil som inte har på våra allmänna vägar att göra. Tur att ingen annan drabbades denna gång. Synd på samhällets resurser att behöva ta hand om dessa mäns konsekvenser.
Citera
2023-05-26, 16:20
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf
Den här tråden handlar inte om husbilsolyckan, den här mannen har tydligen kört bilen ensam. Eller är det jag som misstar mig?

Syftningsfel, personen menade olyckan utanför Kristianstad.

Inget namn på Corvetteföraren än?
Jag körde förbi olycksplatsen idag och sladdspåren går rakt genom vajerräcket som fö är uppe igen.
Citera
2023-05-26, 17:28
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorup
Men hade det varit vanliga balkräcken istället så hade han möjligtvis överlevt. Även om det i detta fallet kanske var förarens fel så är vajerräcken mycket sämre ut trafiksäkerhetssynpunkt. Får du punka på motorcykel och åker in i mittremsan så är skillnaden mellan balkräcke och vajerräcke skillnaden mellan viss chans att överleva och en säker död. Vajerräcken är däremot billiga.
Det kan jag hålla med om
Citera
2023-05-26, 17:36
Medlem
Mullrets avatar
Kalla däck, många pållar. Då går det åt helvete.

Som här, https://youtu.be/aT7Qsg2tLDc

Antispinn, antislir och sådana finesser finns inte på ett gammalt jänkejärn.
Citera
2023-05-26, 17:48
Medlem
TjackKnapriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteBalansOchFakta
Uppgift från någon på platsen, eller? Hur stor är trovärdigheten?

Känns trovärdigt då psykambulansen fick rycka ut och ta hand om vittne på plats...som dessutom hade barn i bilen. Hoppas barnet/barnen slapp se det.
Citera
2023-05-26, 18:54
Medlem
Blondinss avatar
Hahah lillsnoppen kör ihjäl sig i en Corvette. Det bästa som finns för gubbar med 50 årskris - strax efter thailändska småflickor då givetvis.

Lyckades dom städa undan allt snabbt, så det hela kunde glömmas fortast möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in