Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Jag tycker inte om henne, utifrån hennes tidigare skriverier.
…
Redan där förstod jag att det var något med henne som inte stämde. Efter att jag hade läst hennes bok blev säker på det.
Jag känner lustigt nog detsamma när jag läser i princip allt som du skriver? Är det en bra grund för en diskussion om principer, tycker du? Är det ens intressant?
Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Jag vet att det finns barn i Sverige som lider av den här nuvarande regeringens politik.
Och de led inte för sju-åtta månader sedan? Eller led de mycket mindre då?
Lider de mer för var dag som går utan vår bittra Magdalena som statsminister?
Citat:
Ursprungligen postat av
videopac
Varför är vänsterslöddret så hatiskt?
Ja, varför? Det kan man fråga sig. Det är något med de känslor som väcks i dem, de hör hundvisslor som inte finns och då ryker förmågan till abstrakt tänkande.
Men det är klart, vi har ju att göra med en kombination av känslostyrning, generellt låg kognitiv förmåga hos vänsterröstare och ständiga signaler från partiledning m m som säger till dess debila följare ”Varför ha en öppen och sökande debatt, varför ens ställa frågor, när man kan ägna sig åt att kasta skit?”
Den här tråden bär ju syn för sägen, det är inte många vänstertomtar som ens fattar vad Lena A vill säga.
Lite som Pascalidou vars mormor minsann svalt för sisådär etthundra år sedan.
Ingen ifrågasätter att det finns folk som har ont om pengar. Det är varken det eller hyllande av havregryn eller stigmatisering av fattiga som är grejen.
Om man tolkar Lena A som att hon vill tala om för panka människor vad de ska äta så missar man liksom poängen.
Men det är väl ok, några ska ju göra det också.