2023-05-25, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Trist att vi nog aldrig får veta vem som är GM.
Läser man tidningsartikeln nu , så står det att hon föll , vilket i sin tur betyder ren olycka.
Jag är tagen faktiskt , så sorgligt.

Saxat ur artikeln :
10-åriga Ella dog efter att ha fallit från ett skoltak i Svedala.
Senast redigerad av Massonite 2023-05-25 kl. 20:34.
Citera
2023-05-25, 20:30
Medlem
Historien om Ali verkar vara önsketänkande. Det verkar vara mycket troligare att GM är en tjej.

Tjejer som begår våldsdåd på egen hand (och alltså inte ihop med killar) ger sig oftast på andra tjejer. Antingen två mot en, som i Tove-fallet, eller en större tjej mot en mindre. Eller också med någon sorts vapen. På Sydsvenskans hemsida kan man se hur en tjej, en stylistelev, försöker köra ihjäl en annan tjej som hon har blivit ovän med.

https://www.sydsvenskan.se/2023-04-18/stylisteleven-som-gasade-rakt-pa-sin-utbildare-far-skarpt-straff

Det här i Svedala känns som tjejgruff, där den stora tjejen (oavsiktligt?) mördade den mindre.
Citera
2023-05-25, 20:31
Medlem
Citat:

Lika lätt det var att droppa BO namn borde det vara att droppa MGM.

Klart folk här inne vet vem det är.
Citera
2023-05-25, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Läser man tidningsartikeln nu , så står det att hon föll , vilket i sin tur betyder ren olycka.

Saxat ur artikeln :

Och lite längre ner:

Ett barn under 15 år är misstänkt för vållande till annans död.

Så man vet aldrig vad som egentligen hände än..
Citera
2023-05-25, 21:10
Medlem
Brottsutredning pågår...
Vore intressant att veta åldern på den brottsmisstänkta tjejen!
Citera
2023-05-25, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite

Saxat ur artikeln :

Jag gör ingen sån tolkning. Falla kan vara både av sig själv eller av annan.
Citera
2023-05-25, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Brottsutredning pågår...
Vore intressant att veta åldern på den brottsmisstänkta tjejen!

12 år.
Citera
2023-05-25, 21:28
Medlem
Citat:

Det är ju så klart känt av alla barn och föräldrar i Svedala. Bara att någon ska kläcka ur sig det.
Citera
2023-05-25, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Det är ju så klart känt av alla barn och föräldrar i Svedala. Bara att någon ska kläcka ur sig det.
Själv tycker jag att minderåriga ej ska publiceras med namn. Finns inget att gotta sig åt. Bara tragik.
Citera
2023-05-25, 21:46
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Själv tycker jag att minderåriga ej ska publiceras med namn. Finns inget att gotta sig åt. Bara tragik.
Alltid i alla lägen ta förövarens parti. Detta har förstört Sverige oavsett ålder. Så jävla lamt. Vad hade hänt i tex Nigeria ? Ungjäveln hade slagits ihjäl. Men dalta med alla i alla lägen då blir det ja men jo men och vem sa det och hur ska vi göra nu. finns det inga riktlinjer vem har ansvaret vi har inte fått någon information Ja ni vet hur det låter i Sverige
Citera
2023-05-25, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Väntar fortfarande på att de ska införa åldersgräns på 18 år för sociala medier. Där man måste identifiera sin identitet för att använda apparna, inte att du måste identifiera dig för enskilt konto.

Även om dom gör det, så kommer föräldrar tycka synd om sina barn och ligga in åt dom!
Precis som nu, fast åldersgränsen är typ 13 på vissa!
Så vem lär barnen att bryta mot reglerna?
Föräldrar vill hellre vara vän med sina barn, än just Föräldrar!
Allt som var förr, har gått i cirkel och är tillbaka igen, nu under namnet "TikTok-challange".
Citera
2023-05-25, 21:56
Medlem
Jag tycker inte att det är så konstigt att få veta ”fakta” i såna här fall, även om det är barn som är inblandade
Man måste ju inte utgå från att alla är privatdetektiver eller ute efter ”smaskiga” detaljer
Ibland blir det bara så tungt att läsa nyheter som denna så man vill få förklaring/svar för att försöka förstå o släppa det o gå vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in