Detta är nånting Jag aldrig förstått, varför städmänniskor har sån låg status. Beror det på att folk saknar självrespekt och kärlek till sig själva? Det är gudomligt med renhet som många religiösa säger och alla människor förtjänar att leva i rena miljöer. Jag tycker städyrket borde ha mycket högre status än vad det har om man ser till det rena resultatet och inte plockandet utav skräp/kontakt med det orena.. många vill helst inte röra smuts och det är ju just därför städare är såna hjältar som gör det åt folk, för de har sån energi att göra Guds jobb. Jag är så imponerad av städyrkessamma för jag själv plockar skräp och ser resultatet av det. Renheten och härligheten , känns som att det går att leva i ett mångkulturellt samhälle bara allt är rent. Känns som att folk mår så mycket bättre då, samt djuren och naturen och det är himla kul
Varför har inte städyrket högre status? Kan det bero på att de inte skapar egna fackförbund och sällskap där de verkligen planerar hur de ska städa alla områden? Känns som att städare borde vara smartare och mer strategiska och inte bara gå runt som några invalider och städa utan noll ansiktsuttryck. Eller hur, håller ni inte med mig?