Resultat: Vilken presidentkandidat kommer ta hem presidentposten?
Joe Biden
35,48%
22 röster
Marianne Williamson
0%
0 röster
Robert F Kennedy Jr
4,84%
3 röster
Donald Trump
45,16%
28 röster
Ron DeSantis
6,45%
4 röster
Nikki Haley
3,23%
2 röster
Asa Hutchinson
0%
0 röster
Tim Scott
0%
0 röster
Vivek Ramaswamy
0%
0 röster
Annan kandidat
4,84%
3 röster
2023-05-25, 07:07
Medlem
SimonSesss avatar
Om Donald Trump vinner så tar jag livet av mig. Nikki Haley är en jävla negerälskare.
Citera
2023-05-25, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Om Donald Trump vinner så tar jag livet av mig. Nikki Haley är en jävla negerälskare.

Något säger mig att du kommer behöva utnyttja tiden du har kvar.

Det blir Joe Biden mot Donald Trump även fast Trump får kämpa lite för att besegra Ron DeSantis.
Citera
2023-05-25, 07:16
Medlem
Vad är oddsen för att antingen Biden eller Trump trillar av pinn eller blir för sjuka för att delta innan valet?
Citera
2023-05-25, 07:18
Medlem
Båda kommer överleva fram till valet utan problem.
Citera
2023-05-25, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Detta stämmer nog. Jag gissar på att Desantis siktar på VP till Trump nu 2024 och sedan president 2028.

En Trump/Desantis valsedel kommer definitivt att vinna stort 2024.

Fortfarande omöjligt om inte Trump flyttar
Tror du han skulle sänka sig till den nivån efter att DeSantis hånat honom om tex Stormy Daniels?
Citera
2023-05-25, 08:09
Medlem
Klas-Vegass avatar
Tror någon på fullt allvar att demokraterna kommer att gå till val med senile Joe? Det säger i så fall mer om er än än Herr Biden.

Media kommer att sänka Biden innan valet för att få fram en annan kandidat.

Demokraterna kommer att vaska fram någon annan kandidat med ett meningslöst buskap som "Hope" eller "change" att samlas kring.

Jag hade räknat ut Trump men har ångrat mig. Det som kommer att avgöra valet är hur mycket amerikanerna gillar en "fighter". För säga vad man vill om Trump en fighter är han. ALla andra skulle kastat in handuken vid det här laget. Tvärtom är jag imponerad. Och jag antar att många amerikaner är också.

Rätt meningslöst med bebisar i tråden som säger omogna saker som "om trump vinner tar jag livet av mig" utan att kunna motivera varför. Jag fattar att det är roligare att sitta med oss vuxna, men man tillför absolut ingenting.

Gissar att både media och demokraterna inom partiet (som vet ännu mer) helt plötsligt kommer att driva bort Joe för all korruption precis lagom innan valet. Samma svin som skyddat honom hela denna tiden.
Senast redigerad av Klas-Vegas 2023-05-25 kl. 08:11.
Citera
2023-05-25, 08:21
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Först blev han tvungen att göra det obligatoriska statsbesöket: https://www.youtube.com/watch?v=vn8RqgHURWU
Citat:
And while he was there he signed Florida H.B. 269 which codifies in law "hate speech". Under the law, people can be charged with felonies for handing out flyers, holding up signs at a private university, or sending a letter to the Israeli embassy criticizing their treatment of the Palestinians.
Citera
2023-05-25, 08:35
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Kan det tillkomma kandidater? Demokraternas lista är extremt tunn. Jag har väldigt svårt att tro att Biden kommer att vara aktuell för posten igen. Kennedy är lika otänkbar.
Citera
2023-05-25, 08:45
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Kan du sluta spamma med ditt konspirationsteoridravel? Tror få är intresserade.
Det hjälper inte att be andra sluta posta om du inte gillar deras åsikter.

DeSantis säger först att han vill verka personlig och inte ge "tal på burk". Sedan förefaller han spela upp ett förinspelat tal, i en avgörande stund. När en toppolitiker beter sig så klumpigt måste man fråga sig varför.
Senast redigerad av wwr 2023-05-25 kl. 08:53.
Citera
2023-05-25, 08:55
Medlem
Ron DeSantis har inget val än att köra nu. Politiska minnet är kort. Så 2028 när han varit utan politisk makt i 2 år är han bortglömd.
Så han bettar helt klart på att Trumps juridiska problem fortsätter. Primär valet påbörjas om jag minns rätt i januari nästa år. Och då har det gått ytterligare 7 månader med Trump skandaler.
Så då kan DeSantis spela på det att Trump är ovalbar.
En person som saknar kristna värden, en person utan kärnfamilj, Trump kommer kritisera Biden för hans ålder och Ron kommer håna och spela på att Trump är lika gammal.

Så ser dött ut nu och jag tror Trump blir republikanernas representant. Men jag förstår varför Ron kör nu. Och det är inte omöjligt för mycket händer på 7 månader.
Citera
2023-05-25, 09:27
Medlem
swebarbs avatar
Förstår inte varför han ställer upp ens, han är väl ändå rätt så okänd i usa utanför florida väl ? men visst han är mycket yngre än trump många där kanske vill se en yngre president vinna.
Citera
2023-05-25, 09:52
Medlem
Blir intressant att se hur DeSantis förhåller sig till Trump. Gissningsvis kommer han inte att vara lika hänsynslös som Trump kommer att vara mot DeSantis, för DeSantis är nog ändå mån om att hålla sig på god fot med Trumps väljarbas. Jag tror också att DeSantis ändå är angelägen om att det åtminstone blir någon konservativ republikan som vinner, om inte han själv gör det. Trump däremot kan nog lika gärna tänkas hämnas mot DeSantis och ge sitt stöd till Biden i det generella valet, om (mot förmodan) inte Trump själv vinner republikanernas nominering.

Men visst finns det en logik i att DeSantis kandiderar nu när han ändå är i strålkastarljuset, för annars skulle han kandidera 2028 i rollen av före detta guvernör och då är det risk att det han gjort hunnit bli bortglömt.

Själv är jag som sagt ändå positiv till att republikanernas båda toppkandidater är bra politiker som skulle bli utmärkta presidenter, det är inte ofta jag känt så inför ett republikanskt primärval.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in