2023-05-23, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psg-Zlatan
Han var missbrukare och psykiskt instabil. Men hon älskade honom och hon hade säkert känslan att han gjorde vad som helst för henne, hon kände trygghet fast en trygghet är ju en definition hon hamnade nog i 100 problem mer för Stefan, men hon föll för fel kille både före och efter Stefan. Men de var kära och hade ett liv tillsammans. Gör om och gör rätt hitta nån som är dysfunktionell men som kommit till insikt själv. Dom som blev dömd har avtjänat sitt straff hoppas dom går vidare och hittar sig själva.
Hon verkar har kommit till insikt och vill hjälpa andra och hon har uppfostrat sina barn och jobbat och försörjt dem. Önskar hon all lycka på vägen och att hon träffar nån som ger henne allt hon behöver och lite till.

Lycka till Jenny.

Nja, insikten kommer nog ifrån att hennes bror dog i överdos. I alla fall, så gillar hon killar som lever på fel sida om lagen. Vad de gäller hennes liv med Stefan så var hon ung, och naiv. Hon visste helt klart om vad han pysslade med, och så länge hon blev bortskämd så sket hon i det.
Senast redigerad av Oldlord 2023-05-23 kl. 21:52.
Citera
2023-05-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldlord
Nja, insikten kommer nog ifrån att hennes bror dog i överdos. I alla fall, så gillar hon killar som lever på fel sida om lagen. Vad de gäller hennes liv med Stefan så var hon ung, och naiv. Hon visste helt klart om vad han pysslade med, och så länge hon blev bortskämd så sket hon i det.

Det sägs att kärleken är bild, men mycket möjligt att hennes insikt kom då, då du säger eller så är det att man får en bit vid varje upplevelse, motgång och förödelse o lär sig av det. Sen har hon barn med 3 olika missbrukare men hon har jobbat och matat sina barn. Hon har inte haft det lätt säkert på många sätt men valt vägen själv ibland, det jag mena är om Jenny nu kommit dit att hon vill hjälpa andra förutsätt att hon har arbetat med sig själv så är det ju jätte bra oavsett om hon alltid fallit för fel killar. Men det finns ju dysfunktionella som sköter sig så hoppas hon kan fylla sin kvot att träffa nån som blivit normal fast den är onormal.😜
Citera
2023-05-24, 11:13
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Det sägs att kärleken är bild, men mycket möjligt att hennes insikt kom då, då du säger eller så är det att man får en bit vid varje upplevelse, motgång och förödelse o lär sig av det. Sen har hon barn med 3 olika missbrukare men hon har jobbat och matat sina barn. Hon har inte haft det lätt säkert på många sätt men valt vägen själv ibland, det jag mena är om Jenny nu kommit dit att hon vill hjälpa andra förutsätt att hon har arbetat med sig själv så är det ju jätte bra oavsett om hon alltid fallit för fel killar. Men det finns ju dysfunktionella som sköter sig så hoppas hon kan fylla sin kvot att träffa nån som blivit normal fast den är onormal.😜

Pappan till första dottern är väl inte missbrukare, vad jag vet...
Citera
2023-05-24, 14:41
Medlem
Om dom fälldes borde det varit livstid. Planerad avrättning.
Märkligt att denna Stefan kunde dominera och terrorisera en hel stad innan någon agerade hoppas han fick lida lite innan han kom till helvetet
Citera
2023-05-24, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Pappan till första dottern är väl inte missbrukare, vad jag vet...

Han har väl varit dock
Citera
2023-05-24, 19:43
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Han har väl varit dock

Måste ha gått under min radar i så fall.
Citera
2023-05-24, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ha5678
Någon som har dom och kan ladda upp den igen.
Äldre länkar fungerar inte

Tack på förhand

Provar igen
Citera
2023-05-24, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Om dom fälldes borde det varit livstid. Planerad avrättning.
Märkligt att denna Stefan kunde dominera och terrorisera en hel stad innan någon agerade hoppas han fick lida lite innan han kom till helvetet

Idag hade dom fått livstid. Men gällande praxis då gav inte det på den tiden var en svacka då hade det hänt tidigare med så hade de fått livstids. Han gick ju ofta bara på dem han kunde. Sen var han ju bränd i huvudet så folk backa ju bara av det. Sen idag hade han nog rykt fortare med dagens våldskapital.
Citera
2023-05-24, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Måste ha gått under min radar i så fall.

Han var missbrukare i yngre dagar bortsätt från några längre återfall på äldre dagar. 🫣
Citera
2023-05-24, 23:02
Medlem
Citat:
Han var missbrukare i yngre dagar bortsätt från några längre återfall på äldre dagar. 🫣

Frågan är om han var det för 20 år sen när han var i lag med Jenny?
Citera
2023-05-25, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Frågan är om han var det för 20 år sen när han var i lag med Jenny?

Ja, en gång missbrukare = Alltid

Sen finns det ju vissa grader av missbruk en del är träskpundare och en del helgpundare men det är likaväl ett missbruk.
Citera
2023-05-25, 09:45
Medlem
Citat:
Idag hade dom fått livstid. Men gällande praxis då gav inte det på den tiden var en svacka då hade det hänt tidigare med så hade de fått livstids. Han gick ju ofta bara på dem han kunde. Sen var han ju bränd i huvudet så folk backa ju bara av det. Sen idag hade han nog rykt fortare med dagens våldskapital.
Jag har inte läst domen men dom borde fått livstid med den tidens lagstiftning enligt min uppfattning.

Det jag säger mellan raderna är att TR och HR var påverkade av media och att domstolarna egentligen fällde för någon slags inblandning (alltså medhjälp till mord) men bara vad jag tror naturligtvis

Oavsett starkt av dom att köra och göra det som ingen annan vågade. Och dessutom på det sättet. Många förlöjligar dom med tatueringarna mm jag tycker detta var häftigt som fan. Detta fall har allt för att vara inskrivna i svensk kriminalhistoria i minst 100 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in