Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaChiara
Jag skriver under på varje ord du säger här. Jag är så trött på att se psykisk misshandel normaliseras och visas upp i SVT som någonting som är bra, bara för att det är en man som är utsatt. Det här är våra skattepengar! Det är så vidrigt!
Har Lina och Alex ens startat ett riktigt förhållande? Vilken rätt har hon att snoka i hans tillhörigheter och kritisera honom? Lina borde verkligen skämmas, så beter man sig inte mot någon.
Tack AnnaChiara! SVT ska ju faktiskt folkbilda och detta program är uttalat till för att folkbilda om relationer. Helt sjukt. Sen tycker jag även att dom normaliserat det nr det riktats mot kvinnliga deltagare, tex sa inte experterna ett knyst om fysioterapeuten som parats ihop med den aggresssiva mössmannen, minns att han var så elak mot henne att jag slutade se den säsongen. Och Maria Farm har skrivit nyligen att hon tycker Arvid är årets ”romantiker”. Han beter sig ju inte schysst mot Ida när han själv
valt att söka till programmet och gifta sig och sen tjatar om egentid var och varannan minut, säger att han inte
litar på Ida framför Maria. Sen varvar han det med komplimanger som Maria kallar ”romantiska”. Det jag ser är ”hot and cold”. Han drar ner hennes energi, klagar över saker som inte ens hänt, hintar att det är
hennes ansvar att han inte ska ”försvinna” samtidigt som han hårt trycker på att hon
ska låta honom just försvinna så mycket han vill.
Ida har slutat le och skratta i avsnitten, hon skrattar när hon slipper honom och dom har egentid. Han är inte alls bra för henne.