2023-02-18, 12:49
Medlem
psaks avatar
Utan trosor med Vilda Valle på biltaket.

Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
På 70-talet gjordes ju riktiga långfilmer med hårdporr (förutom alla soft sexfilmer av olika slag). Dessa hade en viss story och skådespeleri förutom porrscenerna. Man sköt på 35mm och filmerna visades på porrbiografer. De kördes non-stop så folk kunde komma och gå under föreställningen. Jag vet inte om gubbar satt och runkade i biofåtöljerna, men det är väl inte helt omöjligt att sånt hände.

På 80/90-talet sköt man nog mest porrfilmer på video och släppte dessa på videokassett. Jag vet inte om man sköt på 35mm film under den tiden? Men fortfarande kunde det väl vara lite story i filmerna.

Idag är det som sagt inga långfilmer längre utan enbart kortare scener och klipp för internet som folk ser hemma framför datorn.
Den här lilla sidodiskussionen (det är ju sant att det är skillnad på Caligula och Gaping assholes 34) påminde mig om en 'vanlig' p-rulle som är den enda jag sett som faktiskt skulle kunna konkurrera lite med upplevelsen att se en icke-porrfilm, dvs att ge något utöver kåthet. Strange curves, med bl a Victoria Paris och Joey Silvera. Smart noir-historia och porr i ett.

F ö var det ju som sagt längesedan man satt och såg en hel rulle från början till slut.
Citera
2023-02-18, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-fire-eyes
Jag vägrar se på porr. Det måste varit 20 år sen sist, vet inte namnet och vill inte heller veta.
Vill mest förtränga.

Alla ni porrkonsumenter ska veta att en dag ska vi alla avge räkenskap. Då vill man inte en massa
jävulskap att förtulla.
Varför det? det är ballare att välja den röda gången sen. Visa att man levt lite och har en hel jävla koffert med upplevelser att förtulla.
Citera
2023-02-18, 13:13
Avslutad
Oj.. Film!

Det måste ju ha varit runt 2006, Efter det bara små klipp aldrig en hel film
Filmen jag så då hette pirates om jag inte minns helt fel. Med någon ful kille med långt hår.
Citera
2023-02-20, 11:06
Medlem
Dorniers avatar
Jag tycker om filmer med lesbiskt sex. Såna finns ju både idag som kortare klipp på internet och som äldre långfilmer. Det finns ju även lesbo-filmer som inte i första hand är sexfilmer, men som kan ha en del vågade scener ändå.

Sen har Kärleksön (1977) och Fäbodjäntan (1978) nämnts i tråden. Dessa är svenska porrfilmer av amerikanen Joe Sarno, som var verksam mycket i Sverige. Jag har inte sett dem, men jag har sett flera av hans tidigare filmer som var sexfilmer utan hårdporr. De är faktiskt bra. Det fanns svenska synden-filmer som gjordes även av icke-svenskar, Sarno är ett sånt exempel.

Sarno hade en italiensk far och en judisk mor. Det stämmer att det finns mycket judar inom porrbranschen, men de är dock i ärlighetens namn inte de enda som gör sex- och porrfilm. Svensken Mac Ahlberg är ett annat exempel. Han började göra softa sexfilmer på 60-talet, gjorde några porrfilmer på 70-talet (i Sverige), och blev till slut filmfotograf för vanliga spelfilmer i Hollywood. (Han var även filmfotograf i Sverige tidigt i karriären).
Citera
2023-02-20, 17:53
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Fäbodjäntan för den är så hysteriskt rolig
Såg om den för ett tag sen. Skön retrokänsla.
Citera
2023-05-24, 12:33
Medlem
Den senaste måste nog vara sommaren med erikan och peckan
Citera
2023-05-24, 23:53
Medlem
The Young Like It Hot
med bla Hyapatia Lee och Shauna Grant.
Citera
2023-12-09, 07:40
Medlem
Det är ju Jul snart ... Testa Dirty Santa fr. 2014
Citera
2023-12-14, 11:50
Medlem
Nasty Nurses (1983).
Med en del välkända ansikten som Kay Parker, John Holmes och Paul Thomas.
Filmen utspelar sig som namnet antyder i sjukhusmiljö.
Den var hyfsad men långt från en ny favorit eller så.
Jag såg den på en DVD som jag köpt från Vinegar Syndrome.
Citera
2023-12-23, 19:12
Medlem
MuscleSharks avatar
Inte sett nån porrfilm på flera år. Men är relativt säker på att det va antingen Lovers Trance eller Graduation from F.U då dessa har nostalgiskt värde för mig.
Alla de stora kända namnen från förr fanns med iaf. Jon Dough, Peter North, Randy West, Randy Spears mfl.
Tror banne mig att jag fortfarande har kvar Lovers Trance på en gammal vhs liggandes nånstans.
Citera
2023-12-31, 22:16
Medlem
välkommenti bups avatar
Candy goes to hollywood, 1979.

Aldrig varit förtjust i hon som spelar candy, men fortfarande sevärd.
Citera
2023-12-31, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Candy goes to hollywood, 1979.

Aldrig varit förtjust i hon som spelar candy, men fortfarande sevärd.

Wendy O Williams ifrån bandet The Plasmatics är med i den filmen vet jag och hon ligger på ett bord och skjuter pingpong-bollar ur f**tan.
Har bara sett första 15-20 min av filmen och har för mig det där var med där.

Har dock sett The Erotic Adventures Of Candy(filmen innan).
Tyckte inte den var nån höjdare och det finns ett kort och allmänt missplacerat inslag av bög-porr i den mot slutet som iaf för mig kändes som något ovälkommet i nåt jag trodde var en vanlig straight porr-film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in