Utan trosor med Vilda Valle på biltaket.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dornier
På 70-talet gjordes ju riktiga långfilmer med hårdporr (förutom alla soft sexfilmer av olika slag). Dessa hade en viss story och skådespeleri förutom porrscenerna. Man sköt på 35mm och filmerna visades på porrbiografer. De kördes non-stop så folk kunde komma och gå under föreställningen. Jag vet inte om gubbar satt och runkade i biofåtöljerna, men det är väl inte helt omöjligt att sånt hände.
På 80/90-talet sköt man nog mest porrfilmer på video och släppte dessa på videokassett. Jag vet inte om man sköt på 35mm film under den tiden? Men fortfarande kunde det väl vara lite story i filmerna.
Idag är det som sagt inga långfilmer längre utan enbart kortare scener och klipp för internet som folk ser hemma framför datorn.
Den här lilla sidodiskussionen (det är ju sant att det är skillnad på Caligula och Gaping assholes 34) påminde mig om en 'vanlig' p-rulle som är den enda jag sett som faktiskt skulle kunna konkurrera lite med upplevelsen att se en icke-porrfilm, dvs att ge något utöver kåthet.
Strange curves, med bl a Victoria Paris och Joey Silvera. Smart noir-historia och porr i ett.
F ö var det ju som sagt längesedan man satt och såg en hel rulle från början till slut.