Citat:
Ursprungligen postat av
GoneForever
Underbart att någon ger lite feedback och återkoppling på mina inlägg här!
Alltså jag gillar ändå Public Affairs.
Särskilt Paul Thomas insats.
Lifterskan köpte jag ju på Studio S-DVD men har ej sett den än.
Ja jag gillar helt klart Eric Edwards.
Han verkar rätt skön när man ser honom i intervjuer gjorda nu på senare år också.
Det är en del sånt med på dom här Bluraysen och DVDsen som jag köpt ifrån Vinegar Syndrome.
Har du sett Corporate Assets?
Den gillade jag som fan.
Spitfire låter intressant.
Jag ser iofs att Annie Sprinkle är med i den och henne gillar jag inte ett dugg efter att ha sett hennes golden shower-scen i Deep Inside Annie Sprinkle (en film jag ej rekommenderar).
Samantha Fox(inte sångerskan) som jag däremot gillar medverkar ju iofs även.
Mina inlägg är det bevisligen inte mycket med, för jag märker nu att jag inte kan hålla reda på titlarna eller ens handlingen i filmerna. Du skrev om Public Affairs, men i mitt huvud såg jag Spitfire som också handlar om en genomrutten politiker. Så nu måste jag ju såklart se Public Affairs, för det har jag alltså inte gjort. (Ändå skrev jag om den som om jag visste nåt om den, pinsamt! Jag undrar vad jag
egentligen såg för någon...?)
Jag har inte heller sett Corporate Assets och visste inte att den fanns, för när du nämnde den hade jag återigen otur när jag tänkte och spelade istället upp Liquid Assets av judinnan Roberta Herzkowitz-Findlay, som jag har och tycker är kul och bra. Mycket trevligare än originalet (Det våras för Hitler/The Producers). Fast hon erkände själv att det inte var hon som regisserade den utan en annan jude som var hennes affärspartner, Walter Sear som ägde Sear Sound, musiksuperstudion som David Bowie, Paul McCartney, Patti Smith och Steely Dan använde ibland.
Jag får ta dig på orden och skaffa Corporate Assets. Men jag ser att den ska vara regisserad av Thomas Paine. Han har ju varit död sedan 1809, så jag tror inte på att han har regisserat den. Jag antar att regissören kände sig lite som en revolutionär när hon/han tog sig det namnet. Vet du vem det var som regisserade Corporate Assets? Var det rent av Walter Sear? Eller var det också Henri Pachard (vars judiska namn var Ronald Sullivan)? För både Public Affairs och Corporate Assets teman verkar vara snarlika. Även om jag uppenbarligen rör ihop saker, försöker jag åtminstone hålla reda på vem som är vem.
Paul Thomas finns förresten inte heller, hans judiska namn är Philip Toubus, men han är ju känd som "PT". Japp, jag tror dig för han var riktigt kul som föreläsaren och kursledaren Sir Aubrey Cocksworth i Intimate Lessons, så han kan säkert ha hållit formen ända till Public Assets. Bara karaktärsnamnet "Kukvärde" är ju helt uppåt väggarna, men inte orimligt som engelskt adelsnamn. Man kan ju heta Svinhufvud i Sverige, så....
Ja, Annie Sprinkle får man kanske se upp med. Hon valde just namnet Sprinkle för att hon var en sprinkler och skvätte lite varstans, så hennes namn är i sig en varning. Hennes riktiga judiska namn är Ellen Steinberg, och det tycker jag låter mycket bättre. Jag har inte sett några kiss-scener med henne och det är jag glad för, men i de få roller jag har sett henne var hon trevlig tycker jag.
Alltså kostar mig denna tråd två nya inköp, men å andra sidan sparar jag på att inte leta upp Inside The Sprinkler, för där inne vill jag inte hamna.