2023-05-24, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Ryska ProUkrainska milisier i Belogorod är även dom bättre än Ryska trashanksarmén menar han.

Per capita är det helt säkert så, vi får se vad som händer i oblasten framåt, Ryssland är fortsatt i fritt fall.

Jag trodde ryssar var nationalister under prutte.
Citera
2023-05-24, 12:08
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Ingen tänkande kan så klart vara nationalist under Putin, han skämmer ut Ryssland mer och mer för varje timme som går.
Citera
2023-05-24, 12:14
Medlem
Kaptagons avatar
Vad håller ryssarna på med vid krimbron? Ser ut som de lägger ut nån slags rökridå.

https://twitter.com/torba_sz/status/1661307243621482498?t=gvj8YJDHA6uoMkq9SI3o_w&s=19
Citera
2023-05-24, 12:14
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Då kan vi själva inte hålla på att boosta helt uppenbara felaktigheter så som twitter-runkarna gjorde hela dagen igår. Psyksjuk verklighetsuppfattning får inte bli norm på pro-ukrainasidan. Igår var det fakking retarded på twitter där man ylade om att nu...nu faller hela ryssland ihop som ett korthus.

Det första offret i ett krig sägs vara sanningen. Dubbelspel i krig är en regel och inte ett undantag. Så om man kan få Ryssarna att gå i taket och göra dummare saker än vad dom vanligtvis gör så är det en fördel.

I det här fallet om man får Ryssarna att tro att deras land är hotat så kommer militären att svara med att tunna ut försvarslinjerna i Ukraina för att skydda hela gränsen. Det är en klar fördel inför den kommande offensiven, i mitt tycke helt klart värt en liten lögn och lite brus i sociala media.

Edit:
Den här tweeten tror jag säger det ganska bra.

https://twitter.com/Fireblade577/status/1661039469166723072
Citat:
What the Ukrainians have done with their significant cross border raid is effectively doubling the amount of frontline the Russians now need to protect (from the green to red line). When this raid is over the Russians will have to assume there will be 1/2
Citat:
other similar raids in the future and politically Putin cannot allow this as he now seems weak and impotent which is the very worst image a Russian leader can have. Hence the Russians will from now on have to allocate significant resources to protect their own border 2/2
Senast redigerad av Jack.Elam 2023-05-24 kl. 12:20.
Citera
2023-05-24, 12:15
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Putin är antinationalist. Ryska federationen är ett multietniskt, multireligiöst och multikulturellt imperium. Där finns inte plats för någon nationalism.

Det är bisarrt att personer i Sverige, som säger sig vara nationalister, har ställt sig på det antinationalistiska Rysslands sida av det enda skälet att Putin avvisar samkönade äktenskap och inte gillar att transvestiter uppträder i tv.
Citera
2023-05-24, 12:17
Medlem
Sgt.Blands avatar
Kan man få bjuda på ett litet rykte kanske? Polsk general gör uttalande om att det kommer en kupp i Belarus.

Citat:
Poland is preparing for an armed coup in Belarus, - Polish General Waldemar Skrzypchak

"We are preparing for an uprising in Belarus, because it will happen," said Skshipchak.

He clarified that we are talking about a military operation. "We need to be ready to support the troops that will conduct the operation against Lukashenka."

Samtidigt som Lukashenkova skyndar till Moskva.

https://t.me/operativnoZSU/97735
Citera
2023-05-24, 12:18
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
:-) Jag tror hen skojar lite. Det skulle vara lite komiskt om Ukraina startar sin offensiv 22/6. Det gick inte så bra i långa loppet för de som provade det datumet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Operation_Barbarossa

Ukraina kommer starta sin offensiv när allt är klart. De har all material, Trupperna är på rätt plats och de tror att de kan få en taktisk överraskning, samt det viktigaste - vädret.

Ken hade en bra kalkyl. Tror det var Ken som skrev.
Om man har förråd för 4 mån hård offensiv, startar men inte offensiven, så att förråden är slut, innan höstens första blöta dagar kommer. Då blir det paus och man kraftsamlar på nytt och till kommande vår.

Finns ingen orsak att dra igång något nu. Köra slut på ammo i mitten av augusti. Låta ryssen få chansen att gå på offensiv i september.

Oavsett, alla skrivbordsgeneraler(inkl mig själv). Den ukrainska staben vet bättre än oss, vad de ska göra. Sitt ner och vänta!
Citera
2023-05-24, 12:18
Medlem
DeekinTTs avatar
När kan man tro att Dnipro eller Zaporizjzja blir tagna?
Citera
2023-05-24, 12:19
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Som operation var detta antagligen en total framgång då det kommer till uppfyllande av syfte.

Syftet var nog aldrig att ta och hålla området och jag tror inte man hoppades eller trodde att detta skulle leda till en revolution i hela Ryssland.

Syftet var enbart förberedande inför offensiv.

Genom att göra dessa gränsområdesoperationer så tvingar man ryssen att bredda sin front och avdela resurser över hela gränsen. De trupper som tillförts Belgorod kommer behöva stanna där vid en kommande offensiv.

Samtidigt hotar Putler om att skicka atombomb om de blir angripna. Vilket inte har skett till dags datum
Citera
2023-05-24, 12:22
Bannlyst
Sjukvården i så gott som hela ryssland är i sämre kondition än ett genomsnittligt u-land, all utrustning är beroende av teknik och underhåll från väst. Ingenting tillverkas i ryssland, obvious

Därtill har de flesta läkare och annan kvalificerad personal lämnat landet, i stort sett inga läkare som stannar kvar är under 60 år. De unga välutbildade har flytt till väst. En fullständig humanitär katastrof råder nu och många tiotals patienter dör i brist på mediciner varje dygn
Citera
2023-05-24, 12:23
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Vad håller ryssarna på med vid krimbron? Ser ut som de lägger ut nån slags rökridå.

https://twitter.com/torba_sz/status/1661307243621482498?t=gvj8YJDHA6uoMkq9SI3o_w&s=19

De vill väl dölja något de håller på med
Citera
2023-05-24, 12:30
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Kan man få bjuda på ett litet rykte kanske? Polsk general gör uttalande om att det kommer en kupp i Belarus.

Samtidigt som Lukashenkova skyndar till Moskva.

https://t.me/operativnoZSU/97735

Finns det några LIVE-bilder på Lukashenkova?
Jag tvekar på att han faktiskt besöker Putin.

Får nog backa på vad jag trodde, det finns live-bilder på Lukashenko.
Senast redigerad av hash 2023-05-24 kl. 12:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in