2023-05-24, 10:22
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Fast det handlar väl snarare om att det är just skitmänniskor från skitländer som köper klubbarna. Hade alla klubbar i PL varit ägda av inhemska rika propa fookin' Bri'ish chaps så hade det ju inte varit något problem. Dock skulle det väl inte gå eftersom det då skulle behöva finnas minst 20 inhemska fotbollstokiga miljardärer som är villiga att bränna pengarna på fotboll och vara beredda på stora förluster. De flesta rika människor gillar ändå sina pengar.
Här har du Liverpools ägare:

https://en.wikipedia.org/wiki/Fenway_Sports_Group

De arbetade för att införa en europeisk "Super League" där Liverpool skulle ingå. En stängd liga där man inte skulle kunna gå upp eller åka ur. Bara samma oligarklag år efter år som i USA. Snacka om att vilja mörda europeisk fotbollskultur. Liverpool = fotbollsmördare.
Citera
2023-05-24, 10:27
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Fast det handlar väl snarare om att det är just skitmänniskor från skitländer som köper klubbarna. Hade alla klubbar i PL varit ägda av inhemska rika propa fookin' Bri'ish chaps så hade det ju inte varit något problem. Dock skulle det väl inte gå eftersom det då skulle behöva finnas minst 20 inhemska fotbollstokiga miljardärer som är villiga att bränna pengarna på fotboll och vara beredda på stora förluster. De flesta rika människor gillar ändå sina pengar.
Fotbollsägarna utnyttjas av fansen. Har du en rik oljearab som pumpar in pengar i din klubb så är det du som utnyttjar honom, inte tvärtom. Han kan aldrig förstöra din klubb, för den är inte beroende av pengar. Så länge supportrarna finns kommer klubben leva vidare vilket bevisats av alla dessa konkursklubbar som byggs upp från grunden igen. Personligen tycker jag inte araber är värre än judar eller andra oligarker som du accepterar heller. Det är korkad pk-rasism att acceptera ryska oligarker som sugit ut folket i Ryssland som ägare men inte oljemiljardärer från arabvärlden.
Senast redigerad av baggebo1 2023-05-24 kl. 10:29.
Citera
2023-05-24, 10:53
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Här har du Liverpools ägare:

https://en.wikipedia.org/wiki/Fenway_Sports_Group

De arbetade för att införa en europeisk "Super League" där Liverpool skulle ingå. En stängd liga där man inte skulle kunna gå upp eller åka ur. Bara samma oligarklag år efter år som i USA. Snacka om att vilja mörda europeisk fotbollskultur. Liverpool = fotbollsmördare.

Jag är fullt medveten om vilka ägarna är. Som sagt så bryr jag mig inte lika mycket om Liverpool längre.

Och som sagt igen är det ju lite ironiskt nu när det går bra igen efter sån jävla lång tid av relativ ökenvandring.
Citera
2023-05-24, 10:54
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Fotbollsägarna utnyttjas av fansen. Har du en rik oljearab som pumpar in pengar i din klubb så är det du som utnyttjar honom, inte tvärtom. Han kan aldrig förstöra din klubb, för den är inte beroende av pengar. Så länge supportrarna finns kommer klubben leva vidare vilket bevisats av alla dessa konkursklubbar som byggs upp från grunden igen. Personligen tycker jag inte araber är värre än judar eller andra oligarker som du accepterar heller. Det är korkad pk-rasism att acceptera ryska oligarker som sugit ut folket i Ryssland som ägare men inte oljemiljardärer från arabvärlden.

Haha jag accepterar inte Chelseas rika jude mer än Citys rika araber dock.
Citera
2023-05-24, 11:08
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Jag är fullt medveten om vilka ägarna är. Som sagt så bryr jag mig inte lika mycket om Liverpool längre.

Och som sagt igen är det ju lite ironiskt nu när det går bra igen efter sån jävla lång tid av relativ ökenvandring.
Liverpool är fortfarande spelare, tränare, Anfield, supportrar, hata England, hamnarbetare. Det är du som låter pengarna sätta agendan om du slutar stödja klubben beroende på vem som äger den. Det är lite som med AI, när jag tänker efter. Människor som är rädda för att AI ska ta över vet i grunden inte hur människan och mänsklig intelligens fungerar. Samma sak med fotbollssupportrar som är rädda för pengar, de vet inte hur supportrar och klubbkänsla fungerar. Äkta supportrar stödjer sin klubb i misär i division tre med konkurshot hängande över huvudet likväl som i CL-final badande i oljepengar, vilket Citysupportrar visat genom åren. Äkta fans.
Citera
2023-05-24, 11:13
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Liverpool är fortfarande spelare, tränare, Anfield, supportrar, hata England, hamnarbetare. Det är du som låter pengarna sätta agendan om du slutar stödja klubben beroende på vem som äger den. Det är lite som med AI, när jag tänker efter. Människor som är rädda för att AI ska ta över vet i grunden inte hur människan och mänsklig intelligens fungerar. Samma sak med fotbollssupportrar som är rädda för pengar, de vet inte hur supportrar och klubbkänsla fungerar. Äkta supportrar stödjer sin klubb i misär i division tre med konkurshot hängande över huvudet likväl som i CL-final badande i oljepengar, vilket Citysupportrar visat genom åren. Äkta fans.

Jag har följt Liverpool i över 30 år och höjdpunkterna har minst sagt varit få. Att jag bryr mig mindre numera betyder inte att jag inte bryr mig alls. Det har helt enkelt blivit så och så är det.
Citera
2023-05-24, 11:31
Medlem
Citat:
vilket Citysupportrar visat genom åren. Äkta fans.
Och dagen de åker dit för grejorna och de degraderas till L2 - hur många av de som tillkommit sen City flytta från Maine Road till nya arenan kommer vara kvar som "äkta fans". Kan garantera dig inte många xD
Citera
2023-05-24, 11:38
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Och dagen de åker dit för grejorna och de degraderas till L2 - hur många av de som tillkommit sen City flytta från Maine Road till nya arenan kommer vara kvar som "äkta fans". Kan garantera dig inte många xD
Precis. Nu tror jag inte City blir straffade, räcker att muta rätt personer osv. Men säg att de blir nedflyttade och Pep drar. Tror många s.k fans försvinner och helt plötsligt håller på en ny klubb sen.
Citera
2023-05-24, 11:47
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Spelar ingen roll. Klubben utgörs av de äkta, och de kommer vara kvar så klart. De här "supportrarna" som gillar lag efter framgång kommer alltid att finnas runt framgångsrika lag. Länge var det naturliga valet Liverpool eller United i England, sen blev det Arsenal och Chelsea, Nu är det City, imorgon kanske Newcastle. Vissa blir kvar efter storhetstiden, andra försvinner. City har alltid varit ett stort lag med många fans och de kommer alltid finnas kvar.
Citera
2023-05-24, 11:53
Medlem
Halloween2s avatar
Det enda som kommer dö ut i framtiden är väl denna tråd? För jag förväntar mig att alla United och Liverpool fans inte kommer vara kvar här när de blir uppköpta.

Tråkigt att se större profiler (här på fb) sitta och skriva i trådar som berör mat eller trädgårdar.

En fråga till alla här. Skulle ni hellre ha Chelseas ägare framför Citys? Motivera.
Citera
2023-05-24, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Det enda som kommer dö ut i framtiden är väl denna tråd? För jag förväntar mig att alla United och Liverpool fans inte kommer vara kvar här när de blir uppköpta.
.
Jag har haft uppehåll från att skriva & delvis läsa i denna tråden av helt andra anledningar.
Man kan ju fortfarande vara en supporter till klubben utan att aktivt följa den, resultaten kommer ju synas på Sky Sports hemsida oavsett vem som äger klubben.

Sen håller jag med i som andra redan påpekat - de flesta av dessa har ju ohyggliga saker i garderoben. Arsenal med sitt Rwanda, Saudi & Qatar med allt de sysslar med, ryssar, kineser och amerikaner är inte några duvungar de heller tyvärr.
Citera
2023-05-24, 12:19
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Spelar ingen roll. Klubben utgörs av de äkta, och de kommer vara kvar så klart. De här "supportrarna" som gillar lag efter framgång kommer alltid att finnas runt framgångsrika lag. Länge var det naturliga valet Liverpool eller United i England, sen blev det Arsenal och Chelsea, Nu är det City, imorgon kanske Newcastle. Vissa blir kvar efter storhetstiden, andra försvinner. City har alltid varit ett stort lag med många fans och de kommer alltid finnas kvar.

Man City var ett blåbärsgäng innan de blev statsägda. Som följd av att City är ägda av en stat som sponsras av slavarbete bland annat vilket i sin tur Man City utnyttjar genom illegala sponsorer som inte redovisats korrekt enligt Uefas finansiella regelverk.

Man City har varit och är fortfarande privilegierade till att ge fan i FFP under flera säsonger som klubben vunnit ligan så du förlöjligar dig själv med att slicka Citys röv för alla deras fantastiska framgångar som i själva verket är systematisk doping och fusk.

City har gjort sig själv förtjänta till att bli utsparkade från Premier League för 15 års ekonomiskt bedrägeri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in