Citat:
Ursprungligen postat av
.-.-.-.
Jag börjar med att ignorera det om att proffs har blablabla, för JJ är inget proffs. Hon är en rätt vanlig hästtjej från mellersta Småland.
Så. Du menar alltså att JJ FÖRST kvävt TT med sin kropp, och SEDAN strypt henne? Vad finns det för stöd för det från obduktionen (jag tolkar utlåtandet som att RL menar att det är möjligt att trycket över bröstkorgen "förvärrat" situationen för TT, inget om att det i sig skulle ha åsamkat medvetslöshet)? Och varför skulle JJ bete sig på det viset, det är ju ett mycket tungt sätt att mörda nån på när man inte behöver det? Och finns det några beskrivna fall där en GM strypt en medvetslös person till döds med sina bara händer?
Förutom det fullständigt osannolika i ovanstående, varför hinner inte TT skada JJ med sin fria hand under den stund hon har på sig? Och hur kommer ens JJ i position att låsa TTs ena arm?
Du får förstå att för oss som inte bestämt oss i förväg om vad det är som har hänt så låter det här... Dumt. Sökt. Fantasifullt. Och lite flamsigt.
”Flamsigt”, haha. Spekulerar om du missat det. Jag var i Vetlanda en vecka efter att Tove försvann så jag tar detta på allvar att försöka förstå vad som hänt.
Efter att båda faller i golvet i princip samtidigt (megadunsen) låser JJ ena armen med knät och håller den andra med handen. Med andra handen lägger hon minst 2 kg tryck mot halsen och då är man medvetslös inom 10 sekunder.
Hon kan haft fördel av att Tove då tillfälligt är ut balans. Bokstavligt talat.
Knuffen kan ha varit mot halsen också, alltså ett utfall så JJ typ har ett tag om Toves hals redan i fallet och att hon på så sätt tvingar Tove nedåt/bakåt.
Sedan kan JJ ha släppt taget, Tove återfått medvetandet och sparkat(?) i golv och vägg och då har JJ dödat henne med ett nytt stryptag och då är Tove redan dåligt ”syresatt”.
Att helt bortse från att JJ kan ha gjort detta utan att få motvärnskador det är ”dumt” det.
Och tidsutrymme finns i teorin.