Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-23, 14:45
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Instämmer. Någon tristare samling människor än denna tjejpakt ihop med fjantarna Dennis x 2 samt Oskar har bara varit tröttsamt. Skulle kännas skönt att se Amanda vinna alltihop bara för sakens skull.

Absolut
2023-05-23, 14:47
Medlem
Pernilla: ”vill man vinna Robinson måste man koppla bort känslor och bara tänka på spelet”
Också hela gruppen utom möjligtvis oskar: *skitsnea för att Amanda är rak/ärlig/inte riktigt tänker på vad hon säger*

Var det inte känslorna man skulle lägga åt sidan? Vad man sett i programmet så har Pernilla och Chris sagt mycket värre saker än vad man sett Amanda säga, särskilt i synkarna. Fett skitnödigt snöflinge-beteende konstant från tjejpakten. Samma sak med Marcus, för att han sa att killen ska pröjsa första dejten? Jisses!

Btw, har Amanda lånat kläder av Eric? Hon har ett par grå shorts som är väldigt långa på henne. Amanda ser så jäkla snygg ut, man svimmar av. Älskar hennes härliga odödliga energi också wow.

Pernilla erkänner att hon inte tänt en enda eld sen hon kom. Wtf?!? Fattar att R är ett socialt spel men vafan? Kommit till finalv och inte tänt en enda eld…

Hor-produktion som inte visar vem som förlorade tävlingen asså!!! Visar varken Oskar lr Sophie i ”nästa avsnitt” grejen….
2023-05-23, 14:56
Medlem
CS128s avatar
I avsnittet i Måndags 21 Maj ( = därför ingen spoilertagg runtom inlägget för det har sänts på TV4 redan) säger Anders att de ska kämpa i 3 st finalkamper under 3 dagar = Mån, Tis och Onsdag. Den som har flest poäng går rakt in i finalen och slipper det sista Örådet.

Så nu väntar vi bara på att imorgon få se hur finalkampen idag - avslutas imorgon ... tydligen. Sedan är det endast en 3e finalkamp kvar. Kan det bli plankan? Eller skippar de den i den här säsongen? För som slutkamp i Finalen brukar det ju vara någon form av avancerad hinderbana med flera olika svåra moment för att greppa statyetten.

Funderar på om de kör Örådet som sist i avsnittet på Torsdagen? Eller som i början på Söndagens avsnitt och sedan - slutkampen?! Känns lite rörigt ibland att hänga med i Robinson-planeringen.
2023-05-23, 15:22
Medlem
mensverkets avatar
Känns som de vill köra kränkningskortet mot Amanda så hon ska skickas ut som Peter fick göra när han kallat Christine för negress.
2023-05-23, 15:26
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Men när man behöver välja ut ett ord som en person har sagt och lägga över det på en hel grupp och sen tjata om det en hel säsong så säger det en hel del om vilka som är de mindre "knepiga".
Jag har inte valt ut ETT ord. Chris har kallat Amanda för "bitch" och "falsk fitta" (= två ord) och
- vilket jag sagt flera gånger nu -
med tanke på att övriga i pakten har samma dåliga språkbruk, använder könsord hela tiden osv så tror jag att de alla har samma jargong inom gruppen och att alla kallar Amanda för dessa tillmälen.
Hela gruppen består av lågt stående individer, jag har ingen särskild rangordning dem emellan.
Citat:
Du tjatar en jävla massa om Chris, jag håller med om honom. Egentligen tror jag och Chris och Amanda skulle kunna vara jätte bra vänner (ett tag iallafall) men problemet är att Chris inte är intresserad av tjejer sexuellt och då känner Amanda att hon inte har nått att erbjuda och känner sig för ovärdig och otillräcklig. Det är därför hon letar sig till personer som Erik istället. Egentligen är det bara tragiskt och det är synd om henne.. Men man måste kunna se saker för vad det är..
Du är helt fel på det här. Till skillnad från de andra tjejerna har Amanda en stark självkänsla och är trygg i sig själv. Hon behöver således inte en massa bekräftelse. Att hon får det ändå pga att hon är överlägsen de andra; det är knappast hennes fel.
Det är också vad som gjort henne till måltavla hela tiden; att de andra i sin otillräcklighet och svaghet som individer måste ha en starkare person att hacka på, för att själva försöka hävda sig.
Otroligt att du inte fattar så enkel psykologi.
2023-05-23, 15:26
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangesoundcloud
Pernilla: ”vill man vinna Robinson måste man koppla bort känslor och bara tänka på spelet”
Också hela gruppen utom möjligtvis oskar: *skitsnea för att Amanda är rak/ärlig/inte riktigt tänker på vad hon säger*

Var det inte känslorna man skulle lägga åt sidan? Vad man sett i programmet så har Pernilla och Chris sagt mycket värre saker än vad man sett Amanda säga, särskilt i synkarna. Fett skitnödigt snöflinge-beteende konstant från tjejpakten. Samma sak med Marcus, för att han sa att killen ska pröjsa första dejten? Jisses!

Btw, har Amanda lånat kläder av Eric? Hon har ett par grå shorts som är väldigt långa på henne. Amanda ser så jäkla snygg ut, man svimmar av. Älskar hennes härliga odödliga energi också wow.

Pernilla erkänner att hon inte tänt en enda eld sen hon kom. Wtf?!? Fattar att R är ett socialt spel men vafan? Kommit till finalv och inte tänt en enda eld…

Hor-produktion som inte visar vem som förlorade tävlingen asså!!! Visar varken Oskar lr Sophie i ”nästa avsnitt” grejen….

Pernilla säger bara så för hon är en översittare. När dom visade hennes audition-video sa hon hennes ort som det va nån känd lyx-ort. Hatar såna människor hahaha!
Piken mot Chris när han trillade av före henne. Synken i senaste tävlingen om Oscar.
Hon är en riktigt ful människa. Både på insidan och utsidan.
2023-05-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Har du hört det från en säker källa i produktionen som många andra här? haha skoja bara

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Precis
2023-05-23, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag har inte valt ut ETT ord. Chris har kallat Amanda för "bitch" och "falsk fitta" (= två ord) och
- vilket jag sagt flera gånger nu -
med tanke på att övriga i pakten har samma dåliga språkbruk, använder könsord hela tiden osv så tror jag att de alla har samma jargong inom gruppen och att alla kallar Amanda för dessa tillmälen.
Hela gruppen består av lågt stående individer, jag har ingen särskild rangordning dem emellan.

Du är helt fel på det här. Till skillnad från de andra tjejerna har Amanda en stark självkänsla och är trygg i sig själv. Hon behöver således inte en massa bekräftelse. Att hon får det ändå pga att hon är överlägsen de andra; det är knappast hennes fel.
Det är också vad som gjort henne till måltavla hela tiden; att de andra i sin otillräcklighet och svaghet som individer måste ha en starkare person att hacka på, för att själva försöka hävda sig.
Otroligt att du inte fattar så enkel psykologi.
Ja, juste det var två ord du har valt att hyperfokusera på en hel säsong inte bara ett. Medan din kära Amanda erkänner själv att hon har ett problem grodor hon inte kan kontrollera.

Märkligt att du som förstår enkel psykologi verkar inte förstå varför hon hoppar från en kille till en annan. Jag ger mig fan på att hon har varit lite extra smörig mot Oskar nu när hon är själv med bara tjejer..

Undra också om Erik har fått en "vän" för livet så som han trodde där inne som skulle ha filmhelg med honom och åka med honom till Rio...Nej, juste hon är ju upptagen med att manipulera en nu jävel..
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-23 kl. 16:05.
2023-05-23, 15:53
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Reagerade också på det, vad är det hon har sagt?
Produktionen verkar vinkla helt där eller ?
Citat:
Ursprungligen postat av Orangesoundcloud

2023-05-23, 15:58
Bannlyst
Citat:
Återigen, f*ck you Sophie. Amanda behöver inga varningar från dig, patetiska kvinna.
Shit, du är verkligen kränkt på riktigt.. Det här är verkligen inte en lek för dig va? Du blir kränkt på riktigt för Amandas skull.
2023-05-23, 16:06
Medlem
Citat:
Jag har sett dig skriva det i tidigare inlägg men det är skillnad på att se det värsta hos folk och ägna sig åt rena fantasier och närmast förtal.
Sen är du ju inte konsekvent heller eftersom du dömer somliga värre än andra. Tjejpakten har du ju inte alls sett det värsta hos på samma sätt, tvärtom tycker du det är fel när många av oss andra kritiserar dem osv. Det är där du spårar och blir mer pajas än trovärdig.

Det var DoktorNo som skrev lite frågande om Amanda kanske var transsexuell vilket du markerade i fetstil och svarade ja på:
Haha, ja. Men inte som man som har blivit kvinna utan en kvinna som vill bli man. Skulle inte förvåna mig om vi får snart se henne utklädd till Eriks kampstorts tvilingbror. Och då kan hon verkligen skacka om hur veka och patetiska tjejer är som snackar skit och inte presterar i tävlingar.
Undra om Erik fortfarande vill ha "henne" då?

(FB) Robinson 2023 Vår (Malaysia)

Så det är ju sånt här larvigt snack som du och vissa andra här har ägnat sig åt och då blir det som sagt ironiskt, märkligt och schizofrent när du av alla ska läxa upp andra för "hat".

- Att det förekommit mobbning är inga fantasier utan fakta. Det är klassisk mobbning som de ägnar sig åt. Inte bara jag som sett det heller utan fler som kommenterat det här. Nu när Amanda kom tillbaks var det ju återigen tydligt.
- Jag brukar inte anklaga folk för att vara avundsjuka eller svartsjuka för det är rätt tröttsamma klyschor men i detta fallet så är det ju mer än tydligt att det är vad det handlar om.
Pernilla, Carro, Chris och Sophie drivs alla av avundsjuka och svartsjuka. Pernilla motiverade sin senaste röst på Elin med att Elin hade haft det för bra osv. Pernilla var även svartsjuk på Amandas och Eriks relation.
Carro, Chris och Sophie är avundsjuka på att Amanda är snygg, stark och fick uppmärksamhet från killarna. De känner sig även hotade av att hon är en stark tjej som säger vad hon tycker istället för att ställa sig i ledet och ägna sig åt en massa skitsnack. De inser att hon är överlägsen dem och därför hatar de henne eftersom de aldrig kommer att kunna nå upp till hennes nivå.
Onda människor hatar goda människor av naturen. De hatar att man ser igenom dem.
Dennis d y var svartsjuk på Amanda och Eriks relation och som den svaga person han är så agerade han, likt de andra i pakten, utifrån sitt sköra och sårbara ego.
Dennis d ä var också svartsjuk på Amanda och Eriks relation.
Oskar var avundsjuk på Marcus och kände sig hotad av att få dela rampljuset med honom rent kunskapsmässigt. Hans känsliga ego och dåliga självkänsla klarade inte av det.
Sammantaget har alla i och runtomkring tjejpakten agerat väldigt simpelt utifrån primitiva känslomotiv och det är så lätt att se igenom dem.

Vi får alla lov att tycka vad vi vill. Däremot är det klädsamt om man står för vad man skriver
Eftersom du även har så svårt att se igenom människors beteenden, fast de är fullständigt transparanta, så skulle jag även rekommendera dig att gå en kurs i grundläggande psykologi.
Uppenbarligen behöver du mer kunskap + att det hade kunnat få dig att utvecklas och mogna lite som människa vilket du verkar behöva.

EXAKT SÅ ÄR DET!! Det är egot i dessa personer som känner sig hotat 🙂
2023-05-23, 16:08
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ja, juste det var två ord du har valt att hyperfokusera på en hel säsong inte bara ett. Medan din kära Amanda erkänner själv att hon har ett problem grodor hon inte kan kontrollera.

Ja, du som förstår enkel psykologi verkar inte förstå varför hon hoppar från en kille till en annan, jag ger mig fan på att hon har varit lite extra smörig mot Oskar nu när nog är själv med bara tjejer..

Undra också om Erik har fått en "vän" för livet så som han trodde där inne
Man kan som tjej ha killkompisar. Många unga idag verkar dessutom vara väldigt fysiska mot varandra utan att mena något allvarligt med det, inga konstigheter med det. Otroligt att du skapar din uppfattning utifrån något som är helt normalt hos många unga.

Tror du verkligen att Amanda kommenterat Sanna på ett elakt sätt?
Du kan inte se det som att Sanna är överkänslig och hittar något att attackera Amanda med; på samma sätt som övriga porslinsdockor i pakten gjort tidigare?
Du ser inte hyckleriet i hur de betett sig och kommenterat andra, främst Amanda, samtidigt som de inte tål minsta kommentar om något själva? Det går ju inte ens att jämföra typen av kommentarer. Amanda är spontan och utan elakt uppsåt, pakten hatar henne och gör allt för att trycka ner henne med sin mobbing-mentalitet.

Du ser vad du vill se helt enkelt och har din uppfattning klar utifrån helt felaktiga teorier som saknar all verklighetsförankring. Samtidigt blundar du för den verklighet som de flesta andra här ser.
Du får flyga med samma enhörningar som Greta helt enkelt, vi säger så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in