2023-05-23, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Vad tycker bögproryssarna i tråden om att ukraina just invaderat ryssland?

Jävla töntar ert land kan inte ens försvara sin gräns.

Ännu en falsk flagg-operation, för att hetsa upp sin egen befolkning, och legitimera rekryteringen av fler civila för militärtjänstgöring – med sina offersiffror behöver de ständigt nya soldater.
Citera
2023-05-23, 14:50
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Från början knappt 40 miljoner av den ukrainska befolkningen i Ukraina. Ca 8 miljoner i de regioner som Ryssland kontrollerar. Ca 8 miljoner som flytt till väst. ca 3 miljoner som flytt till Ryssland. På ett ungefär.
Det är i huvudsak de som kommer från ockuperat område som har flytt till både EU och Ryssland. Antagligen så är 90% av de som flytt till Ryssland del av dessa 8 miljoner.

Grovt räknat så är det troligtvis över 30 miljoner kvar i områden som är fria.

Sedan är de som flytta till väst i huvudsak kvinnor och barn. Vilket gör att antalet vapenföra män har minskat betydligt mindre än 25%. Det finns fortfarande betydligt fler män som kan skjuta vapen än vapen att skjuta med.
Citera
2023-05-23, 14:51
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Aha, precis som de terroristerna som gick in i östra Ukraina och uppviglade råskinnen där. Är det så du menar?
Jag menar att Washington skulle nog ha synpunkter på att terrorister kör MaxxPro. Om jag inte ser fel med svenska pansarskott också:

https://t.me/baronofchita/1059
Citera
2023-05-23, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Det är i huvudsak de som kommer från ockuperat område som har flytt till både EU och Ryssland. Antagligen så är 90% av de som flytt till Ryssland del av dessa 8 miljoner.

Sedan är de som flytta till väst i huvudsak kvinnor och barn. Vilket gör att antalet vapenföra män har minskat betydligt mindre än 25%. Det finns fortfarande betydligt fler män som kan skjuta vapen än vapen att skjuta med.

Denna säger 36-37 miljoner vilket stämmer med 7 miljoner externa flyktingar (kvinnor och barn för en stora delen) inklusive en del tvångsdeporterade barn och vuxna till läger i Ryssland.

https://www.macrotrends.net/countries/UKR/ukraine/population
Citera
2023-05-23, 14:52
Medlem
"⚡️ Moldova will comply with the decision of the ICC and arrest putin if he comes to the county, says Moldovian President Maia Sandu in an interview with Euronews Romania."

Haha, vart kan han åka nu farfar?
Citera
2023-05-23, 14:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Jag menar att Washington skulle nog ha synpunkter på att terrorister kör MaxxPro. Om jag inte ser fel med svenska pansarskott också:

Varför inte lämna över det ärendet till Washington? De vet nog nästan lika mycket som du. Så kan de själva tycka till.
Citera
2023-05-23, 14:54
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Du menar juridiskt sett terrorister på samma sätt som de ryssar som angrep Ukraina 2014 och nu igen? Intressant att du ändå accepterar att ryssarna är terrorister. Även fast jag inte delar den uppfattningen.
Jag menar att Washington aldrig skulle godkänna det.
Citera
2023-05-23, 14:57
Medlem
Citat:
Hur många arméfordon hade Ukraina i början av kriget?

10.000 ungefär tror jag!

Hur många finns kvar av dem?

Inga!

Ukraina är inne på sin tredje eller fjärde iteration av armé. Det beräknas upp till femtiotusen KIA bara i Bakhmut (Jo, det går att spekulera utifrån vad man vet av mobiliserade styrkor dit och vad som finns kvar). Kriget skulle ta slut i morgon om stödet framförallt från USA upphörde. Eller snarare, hela samhället skulle braka ihop då USA står för de löpande kostnaderna som bl.a. löner till lärare, tjänstemän, polis och läkare och andra.

Slava Ukraini!

Vill du inte att de ska få sin lön? Vill du stänga skolorna? Vill du att samhället ska förfalla i kriminalitet pga frånvarande poliskår? Vill du att Ukrainare ska dö pga brist på sjukvård? Hur menar du att det är negativt av USA att bistå med medel för att samhället ska fortsätta fungera?
Citera
2023-05-23, 15:01
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:

Jag tror inte att det där får några större konsekvenser någonstans (i typ Vita Huset, Rosenbad, etc). Ett sådant här bisarrt krumsprång som försöket att befria Bilhorod skiter man i. Om det däremot skulle ha visat sig att Ukraina hade sålt ett par hundra bortskänkta MaxxPros till typ Eritrea, så skulle det ha blivit liv i luckan.
Citera
2023-05-23, 15:02
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen

Jamen då är väl inte uppskattningen om att Ukrainas befolkning är ungefär en femtedel av Rysslands så tokig, eller hur? Vilket var den ursprungliga trätan.
Citera
2023-05-23, 15:03
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Denna säger 36-37 miljoner vilket stämmer med 7 miljoner externa flyktingar (kvinnor och barn för en stora delen) inklusive en del tvångsdeporterade barn och vuxna till läger i Ryssland.

https://www.macrotrends.net/countries/UKR/ukraine/population
Beror lite på hur man räknar. Jag tror dessa 36-37 miljoner inkluderar folk som bor på ockuperat område. De flesta flyr åt väst men de som är på kvar på ockuperat område kan antagligen bara fly åt öst. Sedan bor ett par miljoner kvar under ockupationsmakten.
Citera
2023-05-23, 15:05
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag menar att Washington aldrig skulle godkänna det.
Betyder det att du erkänner en annan motsägelse, att USA inte styr Ukraina, utan att de kan handla självständigt från dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in