2023-05-22, 18:11
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Hans dotter har ju bättre tänk än han själv. Innan dom åkte och handla gav han ju Jonna och barnen jordgubbar då sa Lunabell
- Jag tar en till henne också..
Men så tänkte inte Jocke när han handlade.
Visst. Vi ser kanske bara liten del men detta Jocke gjorde är lite av ett BIG NO.
Okej om det varit tex födelsedag men det var det inte.

Klart man även köper till medföljande barn. Som andra i tråden påpekat så är barnet bara kapabelt att ta in vad som händer i stunden. Ibland brukar dotterns kompis följa med till affären och självklart får även hon likvärdigt med det hon får, man är ju inte ett monster.

Vad rör det sig om? 20 spänn? Kom igen! Ingen stor summa för dig, men en stor grej för barnet!
Citera
2023-05-22, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
I senast videon (https://www.youtube.com/watch?v=Rq_iAOcBciA&ab_channel=FamiljenLundell) är de i affären och Jocke köper saker till sina barn, sedan när de ger barnen står hans brordotter och ser uppenbart besviken ut. Reagerade på detta. Jocke har sedan kommenterat:

"Kan folk bara hålla käften om att Crilles dotter inte fick kinderägg, hon får nog tillräckligt av sin pappa och fanns massor godis i huset. Är just människor som er som gör att man tappar lusten att vlogga. Jävla gnällande snälla asså!!! 🤮 Håll käften i framtiden är ni snälla… Ni som skriver om det kommer få en blockering så ni vet.. Ni var inte där, ni såg inte vad som hände hela dagen, ni såg 19 ihopklippta minuter av ett dygn.."

Fortfarande WT.

Helt rätt!

Barn ska fan inte trycka i sig massor med socker och annat kemikalierskräp 🤮 Kinderägg, bland det värsta man kan äta, fy fan. Gå och gör egna chokladbollar istället.
Citera
2023-05-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Helt rätt!

Barn ska fan inte trycka i sig massor med socker och annat kemikalierskräp 🤮 Kinderägg, bland det värsta man kan äta, fy fan. Gå och gör egna chokladbollar istället.

Va e rätt? Att låta ett barn stå och titta på?
Det finns en anl till varför barns godis är förpackat i fina förpackningar.
Det vet dom som säljer.
Javisst.. Jocke kunde köpt ett paket dadlar dom kunde dela på ist.
Men nu handlade det inte om det.
Citera
2023-05-22, 18:32
Medlem
Citat:
Va e rätt? Att låta ett barn stå och titta på?
Det finns en anl till varför barns godis är förpackat i fina förpackningar.
Det vet dom som säljer.
Javisst.. Jocke kunde köpt ett paket dadlar dom kunde dela på ist.
Men nu handlade det inte om det.

Rätt och rätt… jag tycker inte det vart fel att brorsdottern inte fick något. Att man måste köpa till andras barn är helt sjukt. Köper jag något till mina barn så är det endast till dem. Vill jag bjuda familjens barn så gör jag det.
Aldrig skräp som kinder egg dock, skulle klappa pappan/mamman som ger barnet det.
Citera
2023-05-22, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Rätt och rätt… jag tycker inte det vart fel att brorsdottern inte fick något. Att man måste köpa till andras barn är helt sjukt. Köper jag något till mina barn så är det endast till dem. Vill jag bjuda familjens barn så gör jag det.
Aldrig skräp som kinder egg dock, skulle klappa pappan/mamman som ger barnet det.

Okej det är din åsikt. Bjud bara dina barn på glass. Dina barns kompisar kan ju få titta på ..
Citera
2023-05-22, 18:44
Medlem
Citat:
Okej det är din åsikt. Bjud bara dina barn på glass. Dina barns kompisar kan ju få titta på ..

Jag tycker som sagt att man väljer själv hur man vill göra.

Är jag och familj/kompisar planerat att köpa snacks och ha roligt har jag inga problem med att bjuda på det.

Frågar mina barn efter glass köper jag till dem oftast bara, det beror helt på situationen. Dock tycker jag inte det är fel hur man än gör det.
Citera
2023-05-22, 19:14
Avslutad
förstår inte varför folk tycker att Jocke skulle köpt kinder till Chrilles dotter med, Chrille var ju med på affären, ville han att hans dotter skulle haft ett ägg hade han nog köpt ett åt henne. varför måste man köpa något åt någon annans barn när barnets förälder är med och handlar i samma butik
Citera
2023-05-22, 19:43
Medlem
Fenotyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Så att hon ska kunna posera i lack kläder vid jockes bil?
Känns som det har fokuserats mycket på att Jonna ska se sexig ut, och att efter att ha fött 2 barn förändras väl kroppen. Jag hoppas verkligen det var Jonnas egna val att göra dessa operationer, och att hon inte kände någon press att hennes kropp skulle se ut som den gjorde innan dem skaffade barn.

Jo, så tight som möjligt att man kan känna doften via skärmen...
Citera
2023-05-22, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raisuame
förstår inte varför folk tycker att Jocke skulle köpt kinder till Chrilles dotter med, Chrille var ju med på affären, ville han att hans dotter skulle haft ett ägg hade han nog köpt ett åt henne. varför måste man köpa något åt någon annans barn när barnets förälder är med och handlar i samma butik

Iofs klantigt av dom båda.

Kolla från 15;10 till 16:38
https://youtu.be/Rq_iAOcBciA

Ser det ut som att flickan som inget fick inte brydde sig?
Citera
2023-05-23, 12:14
Medlem
KuReLuBs avatar
Kan låta som en trivial sak men ack så viktig. En stor miss i dagens barnuppfostran är att ingen lär barnen att de inte har rätt till allt, alltid.

Bara för att kompisen får något betyder det inte att jag ska ha nåt.

Alla curlas och blir itutade att de är prinsar och prinsessor som kan göra precis vad de vill.

Offerkoftesamhället med allinclusive allt är inte sunt någonstans.
Citera
2023-05-23, 12:40
Medlem
TheFinals avatar
Jag hade inte köpt till andra barn om deras föräldrar va med, inte en chans.
Hade jag haft ansvaret för någon annans barn, då skulle jag gjort det såklart.

Försvarar inte böi för fem öre, men han är youtuber och borde ha förutsett den situationen och kunnat åtgärda den väldigt enkelt, men inte ens det såg han komma.
Citera
2023-05-23, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KuReLuB
Kan låta som en trivial sak men ack så viktig. En stor miss i dagens barnuppfostran är att ingen lär barnen att de inte har rätt till allt, alltid.

Bara för att kompisen får något betyder det inte att jag ska ha nåt.

Alla curlas och blir itutade att de är prinsar och prinsessor som kan göra precis vad de vill.

Offerkoftesamhället med allinclusive allt är inte sunt någonstans.

Visst är det så men i den åldern när dom är så små är detta känsligt.
Gåvan/godiset kunde dom fått när besöket åkt hem.
Det var klantigt av både Jocke och Chrille.
Det där e småsaker för oss men en stor sak för ett sådant litet barn.
Kanske e jag då som e överkänslig men det skär i mig att se flickan.
Hela hennes kroppsspråk är så talande.

Har varit med om likn när jag var liten och tro mig.. Sådant kan etsa sig fast i minnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in