Det var komiskt att bevittna det på avstånd. Inte lika komiskt för dom på balkongen eller dom som stod utanför och ringde sin ansvarige mäklare utan något svar däremot.
Dom har ju två våningar i lokalen, på markplan är receptionen och alla mötesrum belägna (där han spelar in sina oerhört larviga Youtube-klipp). Och på våning två sitter mäklarna och där har dom även en balkong som finns att tillgå.
Vill ändå hoppas på att alla inte är rötägg. Jag hoppas att de unga unik-mäklare som inte haft ngt fuffens för sig lyckas dra från företaget o repa sig karriärmässigt.
Helt sjukt hur ingen har lagt märke till Unik tidigare, de har ju inte ens betalat skatt!!!
Utdrag ur senaste årsredovisningen:
"Bolaget har under räkenskapsåret inte i rätt tid eller belopp vare sig redovisat eller betalat avdragen skatt, sociala avgifter och mervärdesskatt" - Peter Rydberg 30 juni 2022 (Revisor åt Unik Fastighetsförmedling)
Vid vår senaste försäljning/köp så ringde mäklaren upp efter kontraktsskrivningen och sa att hen var mycket nöjd med processen och att hen lagt ner mycket jobb, avslutade med att det skulle kännas riktigt kul att avsluta den här lyckade affären med en 5a på reco.
Vi gav då en 2a och skrev att vi var nöjda men att mäklaren försökte tjata sig till en 5a. Det blev ett jäkla liv på mäklaren som tyckte att vi var extremt oseriösa efter allt jobb hen lagt ner.
Mäklare
men gud vilka snikna ni var då. varför skulle det vara fel om att be om en rekommendation? men om ni inte var nöjda är det ju en annan sak men då hade man kanske kunnat tagit det med mäklaren isf. tycker ni verkar oseriösa.
Pure kanske det var ja, nåt ord med 4 bokstäver minns jag det som i alla fall. Det låg på Birger Jarlsgatan det minns jag. Vart låg Oxid på den tiden då?
Oxid låg/ligger typ 20 meter längre norrut på Birger Jarlsgatan. Samma sida av gatan.
Helt sjukt hur ingen har lagt märke till Unik tidigare, de har ju inte ens betalat skatt!!!
Utdrag ur senaste årsredovisningen:
"Bolaget har under räkenskapsåret inte i rätt tid eller belopp vare sig redovisat eller betalat avdragen skatt, sociala avgifter och mervärdesskatt" - Peter Rydberg 30 juni 2022 (Revisor åt Unik Fastighetsförmedling)
Sjukt, men visst krävs det inte särskilt mycket för att få denna anmärkning i revisionsberättelsen? Jag har för mig att det räcker med att man varit sen någon enstaka gång.
Nog fulladdade tyvärr
Helt patetiskt. Vem faan gick på detta och anlitade dessa gangsters?
Pk personer som ville visa sig ”duktiga/korrekta” för omgivningen kanske?
Nog fulladdade tyvärr
Helt patetiskt. Vem faan gick på detta och anlitade dessa gangsters?
Pk personer som ville visa sig ”duktiga/korrekta” för omgivningen kanske?
Man undrar ju vad som har varit viktigt för säljarna när de valde mäklare?
Även om det till viss del är off-topic när den huvudsakliga diskussionen handlar om vilka brott som begåtts eller inte begåtts av Unik, så har det fortfarande inte nämnts någonting om bolagets "kick-off" våren 2022;
För att fira ett (till synes) väl utfört 2021 så flögs hela bolaget ner till Marbella och under ett par dagar kunde man se de anställda mysa runt i två stora villor, dansa under feta utekvällar och dessutom hade man hyrt en Lamborghini och en Ferrari, som användes bl.a. för transport till och från padelbanorna.
För egen del har jag inga problem med att de gjorde allt detta, om det inte hade varit för det faktum att man basunerade ut ALLT på mäklarnas egna Instagram-konton, "Unikfastkarriär" och inte minst - bolagets huvudkonto. Det kändes bara så otroligt osmakligt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!