2023-05-22, 11:57
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Hur menar du att den där teckningen i Rapport kommer in här? Och på vilket sätt menar du att SE skulle bli "mer sannolik som GM" bara för att man tänker sig att han inte har sett Lars J?

Jag menar att du menar väl det, då GM-SE som sett LJ inte går ihop något vidare?

Teckningen trodde jag, bland annat, inspirerade till det här med att beskriva grändmannen mot husväggen? Du har själv skrivit:

”Rapports extrasändning mordnatten kl. 04:00, där ett stående vittne pekar in mot gränden där en man avtecknar sig mot den upplysta väggen på det sk. kulturhuset”.
Citera
2023-05-22, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Du försöker beskriva samma sak som vittnet SE gör i sitt förhör. Det var inga problem för SE att placera in vittnet LJ i det lägre åldersspannet med hjälp av kläderna. Helheten på LJ gjorde att SE från mordplatsen kunde åldersbestämma LJ.

Tack för att du skrev att din teori att det gick att se på GM vilken socialgrupp han tillhörde bara är något du upplever själv. Ingen annan verkar ha upplevt det vad jag sett.

Nu är Engström misstänkt GM så då passar det rätt bra ..

Du får nog acceptera detta ...
Citera
2023-05-22, 13:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Jag menar att du menar väl det, då GM-SE som sett LJ inte går ihop något vidare?

Teckningen trodde jag, bland annat, inspirerade till det här med att beskriva grändmannen mot husväggen? Du har själv skrivit:

”Rapports extrasändning mordnatten kl. 04:00, där ett stående vittne pekar in mot gränden där en man avtecknar sig mot den upplysta väggen på det sk. kulturhuset”.
Som jag förklarade för dig här i ett tidigare inlägg så tror jag alltså inte att den där teckningen har haft någon särskild betydelse:
(FB) Skandiamannen

Det är ett återkommande problem att du försöker förklara för mig vad jag själv menar. Kanske bättre att du ställer raka frågor i stället om du vill veta hur jag tror att det här med "SE:s iakttagelser" har gått till, och så kan jag då svara på dina frågor.

Det skulle också vara till hjälp om du kan förklara hur du själv tror att det här med "SE:s iakttagelser" hänger ihop, då kanske det går lättare att förstå var du har hamnat snett. Som jag uppfattar det så kan du nog ha hamnat i en återvändsgränd här, dvs. att du kan ha låst dig vid en bestämd (och troligen felaktig) uppfattning om någon enskild omständighet, och att det är det som nu hindrar dig från att komma vidare.
Senast redigerad av Draifos 2023-05-22 kl. 13:38.
Citera
2023-05-22, 14:48
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Men om observationen gjordes från mordplatsen, borde någon ha sett honom där?

Det är en väldigt liten yta varifrån observationen kan ha skett, och på den befann sig vid tillfället LP, KJ, delar av SG:s gäng och PV? Tätt intill pratar AB i porten med någon och JÅS pratar med HJ?

Nej, men GM kan ha tittat bakåt flera gånger utan att det observerades av någon.

YN såg ju mannen titta bakåt 2-3 gånger på en kort sträcka, så ...

LJ tittade ner mot Sveavägen vid ett tillfälle medan GM sprang i trappen.

Det här upprepade tittandet bakåt gör att man kan utesluta en rutinerad gärningsman?

”Det här upprepade tittandet bakåt gör att man kan utesluta en rutinerad gärningsman?”

Starkt argument.
Citera
2023-05-22, 16:27
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllramEast
”Det här upprepade tittandet bakåt gör att man kan utesluta en rutinerad gärningsman?”

Starkt argument.

Plus hala skor, keps, handledsväska, mjölksyra redan efter trappen och konstigt val av vapen. Avslutade heller inte sin andra måltavla. Ingen van "aktör"? Ingen professionell mördare.
Citera
2023-05-22, 18:49
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Plus hala skor, keps, handledsväska, mjölksyra redan efter trappen och konstigt val av vapen. Avslutade heller inte sin andra måltavla. Ingen van "aktör"? Ingen professionell mördare.

Ljuger du för dig själv eller tror du att du lurar någon med tjatet om handledsväska?

Ingen har sett någon sådan! Ingen.

I själva verket har vittnen sett mördare stoppa undan/hölstra vapnet redan på Sveavägen.

Det är ganska proffsigt.

Att beviset för att en kille utan vapen och motiv, men med alibi, skulle släckt Palme är hala skor känns…tunt.

”Kanske keps” är också aningen svajigt när alla andra vittnen säger något annat.
Citera
2023-05-22, 19:01
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ljuger du för dig själv eller tror du att du lurar någon med tjatet om handledsväska?

Ingen har sett någon sådan! Ingen.

I själva verket har vittnen sett mördare stoppa undan/hölstra vapnet redan på Sveavägen.

Det är ganska proffsigt.

Att beviset för att en kille utan vapen och motiv, men med alibi, skulle släckt Palme är hala skor känns…tunt.

”Kanske keps” är också aningen svajigt när alla andra vittnen säger något annat.

I och med att GM sneddade in och drog fram vapnet från under rocken, i höjd med Götabanken, så är det inte så konstigt att han, efter skotten, hölstrade det för att kunna springa obehindrat. Efter trappen tar han av någon anledning fram en handledsväska, vilken YN ser och beskriver flera gånger. Hur många gånger ska du förtränga det?
Citera
2023-05-22, 21:00
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Så mörkt.

Tydligen är denne man viktig för Filters fantasier.

Hans sorgliga svammel ligger bakom Tomas Petterssons fuskbygge.

Oerhört tragiskt.

Kanske är hans ”rollfigur” stjärna på Netflix till och med?

Förhöret med PH innehåller också information om hur Arne I lämnar uppgifter med förundersökningssekretess direkt till PH som fick sparken från Skandia och hamnade i rätten anklagad för trolöshet mot huvudman efter mordet.

Varken AI enligt hans efterlämnade anteckningar eller PH verkar tro att SE har det minsta med mordet att göra. Däremot verkar båda resonera runt SÄPOS roll i mordet.

SE som GM är något som bara kan lura svagsinta folkskolejournalister och avdankade chefsåklagare tydligen.
Citera
2023-05-23, 03:13
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
I och med att GM sneddade in och drog fram vapnet från under rocken, i höjd med Götabanken, så är det inte så konstigt att han, efter skotten, hölstrade det för att kunna springa obehindrat. Efter trappen tar han av någon anledning fram en handledsväska, vilken YN ser och beskriver flera gånger. Hur många gånger ska du förtränga det?

Du fantiserar ju bara:

”I och med att GM sneddade in och drog fram vapnet från under rocken, i höjd med Götabanken…”

Jojo.

Engström maskerade/förklarade även sin dragning av puffran ur axelhöstret, enligt dig, genom att påstå att han tittade på klockan.

Starkt av en timid grafiker utan vare sig tillgång till vapen, specialammunition eller vetskap om att paret Palme skulle knalla förbi jobbet nån minut INNAN han stämplade ut.

”Det blir lite trixigt” att få det där, erkände Mattias Göransson i TV…🤡

Alltså, länka gärna till Yvonnes tidiga beskrivning av Engströms bögslunga.

Hon pratar om nåt hårt, Engströms var i mjuk plast.

Kämpa.
Citera
2023-05-23, 03:28
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Förhöret med PH innehåller också information om hur Arne I lämnar uppgifter med förundersökningssekretess direkt till PH som fick sparken från Skandia och hamnade i rätten anklagad för trolöshet mot huvudman efter mordet.

Varken AI enligt hans efterlämnade anteckningar eller PH verkar tro att SE har det minsta med mordet att göra. Däremot verkar båda resonera runt SÄPOS roll i mordet.

SE som GM är något som bara kan lura svagsinta folkskolejournalister och avdankade chefsåklagare tydligen.

Stort tack för informationen.

Jag måste läsa förhören med stackars PH.

Jag kan han varit orättvis mot honom.

Jag har haft information om att han först fick gå från polisen och därefter Skandia.

Och till sist hamnade han hos en person som hatade Palme och påstås vara en möjlig möjlig anstiftare till illdådet: P.G. Vinge.

Tråkigt för SEkten att Filters flitigare försvarare, MrBarnaby, inte verkar ha koll på någonting.
Citera
2023-05-23, 06:39
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Du fantiserar ju bara:

”I och med att GM sneddade in och drog fram vapnet från under rocken, i höjd med Götabanken…”

Jojo.

Engström maskerade/förklarade även sin dragning av puffran ur axelhöstret, enligt dig, genom att påstå att han tittade på klockan.

Starkt av en timid grafiker utan vare sig tillgång till vapen, specialammunition eller vetskap om att paret Palme skulle knalla förbi jobbet nån minut INNAN han stämplade ut.

”Det blir lite trixigt” att få det där, erkände Mattias Göransson i TV…🤡

Alltså, länka gärna till Yvonnes tidiga beskrivning av Engströms bögslunga.

Hon pratar om nåt hårt, Engströms var i mjuk plast.

Kämpa.

Ja, om det intr vore för Tensonmannen så hade det varit trixigt. Denne äldre man med trekvartslångt plagg på överkroppen måste ha sneddat in mot fasaden i höjd med Götabanken för att komma upp bakom OP.

Det fanns tid för SE att stöta på OP en bit norrut.

Holmér säger i TV, några timmar efter förhöret med YN, att GM kan ha haft en handledsväska. Det är naturligtvis baserat på hennes beskrivning.
Citera
2023-05-23, 06:44
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Stort tack för informationen.

Jag måste läsa förhören med stackars PH.

Jag kan han varit orättvis mot honom.

Jag har haft information om att han först fick gå från polisen och därefter Skandia.

Och till sist hamnade han hos en person som hatade Palme och påstås vara en möjlig möjlig anstiftare till illdådet: P.G. Vinge.

Tråkigt för SEkten att Filters flitigare försvarare, MrBarnaby, inte verkar ha koll på någonting.

Det konstiga är att inte ens PH verkar ta teorin SE som GM på allvar eftersom SE som GM bara var en påhittad SKENLÖSNING som Ålandsmaggan hade hittat på ur tomma luften.

Att detta faktum kan ha undgått någon självutnämnd grävande journalist eller utredningsman hos polisen är lite av ett mysterium för mig. Jag landar i att de inte är så bra på att lägga pussel helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in