2023-05-22, 23:49
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
När ”rebellerna” nu intagit den där basen med taktiska kärnvapen så blev ryssarnas egen false flag operation lite väl övertydlig….

Din tes är att denna liga är iscensatt av ryssarna själva? Undrar inte ifrågasättande utan som en check ifall jag förstod dig rätt. Vad vet jag, får däremot jag för mig att Kreml skulle gjort ett betydligt större nummer över utvecklingen än vad vi sett hittills om det rört sig om en false flag med tanke på det nummer de gjorde av den kina-puff de smällde över senatsbyggnaden i Moskva häromveckan.
Citera
2023-05-22, 23:54
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
I uttalet från USAs försvarsdepartement så berättar Matthew Muller att USA inte omöjliggör men inte uppmanar heller till att bombardera rysk mark. Dagens händelser kommer enligt honom inte ha nån påverkan på Bidens beslut kring F-16. Muller tycker även att man måste påminna alla att det är Ryssland som är aggressorn och det är upp till Ukraina hur deras militära arbete skall skötas.

Källa: USAs Försvarsdepartement

En ny allians skapades. Målet är att nedmontera Ryssland

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1660713232372211713

Legionens flagga flyger över Moskva

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1660691065400115224

Putin: ”I don’t need ammo. I need a ride.”
Citera
2023-05-22, 23:57
Medlem
Snapcounts avatar
F-n, mera dåliga nyheter när jag klickar vidare på en till artikel ifrån "Insider" :

Russia has also been using its tanks — primarily its T80BV — for nighttime raids during Ukrainian troop rotations, the report said, with the aim "to rapidly approach the target sector, fire as many rounds as possible within a short space of time and withdraw."

And some Russian modifications and tactics have also made it harder to detect and hit Russian armor with anti-tank guided missiles, the authors wrote. Anti-thermal materials are now being used, as well as engaging in attacks at dusk and dawn — a moment known as "thermal crossover" — when the tank is at a temperature nearest to the ambient temperature, the report explained.

https://www.businessinsider.com/russia-old-tanks-front-line-still-pose-threat-rusi-ukraine-2023-5?r=US&IR=T

Man anpassar sig.
Senast redigerad av Snapcount 2023-05-22 kl. 23:59.
Citera
2023-05-22, 23:57
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Din tes är att denna liga är iscensatt av ryssarna själva? Undrar inte ifrågasättande utan som en check ifall jag förstod dig rätt. Vad vet jag, får däremot jag för mig att Kreml skulle gjort ett betydligt större nummer över utvecklingen än vad vi sett hittills om det rört sig om en false flag med tanke på det nummer de gjorde av den kina-puff de smällde över senatsbyggnaden i Moskva häromveckan.

Fast det här är ju det enda sättet som finns för dem för att kunna ta till just kärnvapen. Å andra sidan finns det andra saker som talar emot en false flag.
Citera
2023-05-22, 23:58
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Också brinner det lite i Moskva igen fasen vad man mår gott nu

“Moscow holds!”
Citera
2023-05-23, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Han och några andra diskuterar detta i senaste avsnittet av podden Gräns. Tips. Där är man mer balanserad i ämnet.
Vilka menar du ?
Citera
2023-05-23, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag räknade till ca 25 CV90. Det blir väl 2 kompanier och tilräckligt för en pansarbataljon om det är 50/50 strv/pbv som i det gamla svenska PB-brigaderna? (Ja, jag inser att en CV90 >> PBV-skrotet!)

Skall bli spännande se om de kommer i strid i Ukraina i sommar.
Det går inte att räkna hur många det finns på tåget, eftersom man inte ser hela tåget på videon.
Men totalt ska det ju vara 50 st (även om inte alla 50 st fanns på tåget), eftersom Sverige har sagt att det ska vara så många.
Citera
2023-05-23, 00:16
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Ovanligt tyst på våra Vatniks i tråden ikväll.

Verkligen! Det kan tala emot en false flag operation.

Men det känns som en uppesittarkväll:

https://twitter.com/faytuks/status/1660744367965982744?s=46&t=R36ZdjA_TI1u9KicpVgWIg

Citat:
"Russian Volunteer Corps and the Legion of Freedom of Russia are in touch. We hold the line and continue to liberate our Motherland"

https://twitter.com/legion_svoboda/status/1660724626496823313?s=46&t=R36ZdjA_TI1u9KicpVgWIg

Citat:
Free Russia flag in the centre of Moscow
Senast redigerad av JymdKjam 2023-05-23 kl. 00:25.
Citera
2023-05-23, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Ovanligt tyst på våra Vatniks i tråden ikväll.
inget att kommentera, men ok, jag tar rollen som Vatnik, du verkar gilla det ordet och att tillskriva det en betydelse din lilla nazist-sympatisör

finns inget att kommentera, Ukr har förlorat Artemovsk, vilket var klart sedan länge. istället för att skriva/gå ut med det/kommentera så skapas det en attack med artilleri support och egna tanks som helt plötsigt invaderar ryskt territorium, gissar att det antingen triggar någon slags doktrin eller ökar stödet ytterligare för att faktiskt förklara krig.

helt plötsligt har några ryska obskyra grupper fått tillgång till gång till t-64-BV, logistik och artilleriunderstöd för att genomföra detta?

snälla, var ärlig iallafall, detta berör endast propaganda och att ukr skall ha deniability för denna eskalering, ukraina har full kontroll på media, så som sverige oxå skulle ha i liknande läge, man väljer vilken information man vill gå ut med, likt gaghdad bob
, det är trevligare att gå ut med att nazisterna har tagit tre byar på ryskt territorium istället för att det förlorat " the fortress of bakhmut!

välkommen in i geopolitiken!
Citera
2023-05-23, 00:25
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
inget att kommentera, men ok, jag tar rollen som Vatnik, du verkar gilla det ordet och att tillskriva det en betydelse din lilla nazist-sympatisör

finns inget att kommentera, Ukr har förlorat Artemovsk, vilket var klart sedan länge. istället för att skriva/gå ut med det/kommentera så skapas det en attack med artilleri support och egna tanks som helt plötsigt invaderar ryskt territorium, gissar att det antingen triggar någon slags doktrin eller ökar stödet ytterligare för att faktiskt förklara krig.

helt plötsligt har några ryska obskyra grupper fått tillgång till gång till t-64-BV, logistik och artilleriunderstöd för att genomföra detta?

snälla, var ärlig iallafall, detta berör endast propaganda och att ukr skall ha deniability för denna eskalering, ukraina har full kontroll på media, så som sverige oxå skulle ha i liknande läge, man väljer vilken information man vill gå ut med, likt gaghdad bob
, det är trevligare att gå ut med att nazisterna har tagit tre byar på ryskt territorium istället för att det förlorat " the fortress of bakhmut!

Det finns inga nazister i Ukraina.
De existerar bara i Putins (och i ditt) huvud, min vän.

Patrioter finns det däremot gott om, ej att förväxla med Nazister.
Men för vissa är det ju tyvärr samma sak.
Citera
2023-05-23, 00:27
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Fast det här är ju det enda sättet som finns för dem för att kunna ta till just kärnvapen. Å andra sidan finns det andra saker som talar emot en false flag.

Min feting

Jo kanske. En av dessa kan vara denna denna "detta är vi"-video.

Om det hade varit en rysk false flag så tror jag länkad produktion stider mot det onskefulla narrativ som Kreml sannolikt hade velat förmedla. Då hade man med fördel vallat fram fem lönnfeta fyllon som med vårsolen skrikandes mitt i deras vanskapta flottiga nyllen bryter hotfullt med ukrainsk brytning framför kameran.

Det som vi istället bjuds på är en trendig hipster-ish, en sentimental familjefar med valpögon, tre blurrade (läs: breda ryska massan) samt en välartikulerande hunk i förarsätet under en porrig skymning. Detta är definitivt inte filmat på måfå i min mening, nått är i görningen.
Citera
2023-05-23, 00:29
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk

Nu tänker du väl lite fel? De ryska fascisterna har precis sagt att de erövrat Bakhmut och då passar några ryska frihetshjältar med ukrainskt stöd på att befria delar av det ryska territoriet från fascismen. Är väl alldeles utmärkt? Jag trodde ni ryssvänner tyckte om när separatister befriar områden i grannländerna? Har ju Ryssland hållit på med sedan 2008 i alla fall.
Senast redigerad av FockeWulf190d 2023-05-23 kl. 00:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in