2023-05-22, 19:40
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menskopp123
Flickan hette tydligen Ella. Någon som vet mer?

Vad mer vill du veta? Och varför?
Citera
2023-05-22, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Detta är Flashback. Här vill vi veta allt.
Citera
2023-05-22, 19:50
Medlem
RumpNietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Economista23
Fattar inte heller, vad gör en tioåring ute själv en söndagkväll. Min son är snart 13 och han ska lägga sig nio skolkvöllar och vid tio var han i säng vid åtta. Många skriker att det är samhällets/skolans fel men var är föräldrarna?? Så himla tragiskt allt det här.

Ja, tänk vad bra om alla barn hade gått och lagt sig i samma tid som dina, för alla vet ju att det är helt omöjligt att klättra upp på tak och ramla ner före klockan åtta på kvällen...

Förstår inte alls frågeställningen "var är föräldrarna?" i relation till vad tråden handlar om, ska alla barns föräldrar alltid vara med barnen ute och leka var de än befinner sig, eller hur ska föräldrarnas närvaro kunna förhindra den här typen av tragedier?
Citera
2023-05-22, 19:57
Medlem
Erik Östs avatar
Man kan också lära barnen att om man klättrar upp på ett högt tak kan man faktiskt ramla ner och slå ihjäl sig!
Men det är kanske för mycket begärt i dagens snöflinge-värld? Alla kan ju flyga nuförtiden!
Citera
2023-05-22, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2

Varför är du här?

Jag vill veta vad föräldrarna heter.
Citera
2023-05-22, 20:07
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menskopp123
Varför är du här?

Jag vill veta vad föräldrarna heter.

Varför? Deras barn har nyss dött och nollor här inne vill veta vad föräldrarna heter? Du och andra parasiter här de som borde falla från höga höjder.
Citera
2023-05-22, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumpNietzsche
Ja, tänk vad bra om alla barn hade gått och lagt sig i samma tid som dina, för alla vet ju att det är helt omöjligt att klättra upp på tak och ramla ner före klockan åtta på kvällen...

Förstår inte alls frågeställningen "var är föräldrarna?" i relation till vad tråden handlar om, ska alla barns föräldrar alltid vara med barnen ute och leka var de än befinner sig, eller hur ska föräldrarnas närvaro kunna förhindra den här typen av tragedier?

Bra rutet. Det går inte att kedja fast barn hemma eller springa efter varenda millimeter. Är man 10 så är man ute och leker själv och hittar förmodligen på en del skit. Det är en olycka och det går inte att skylla på någon specifik. Det är så klart jävligt sorgligt och man ska så klart inte acceptera att ens barn springer på tak, men det hindrar inte faktumet att de kommer göra det ändå. Det man kan göra är att försöka förhindra att det är så jävla lätt att ta sig upp där.
Citera
2023-05-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Nä det räcker inte. Jag vill veta vad för skador hon fick av fallet.
Är det viktigt att ha något att grotta ner sig i?
Tycker det är ett jävligt osmakligt beteende!
Anhöriga är här inne och kommenterar, du kan ju be om foto och lite närbilder när du ändå är igång, äckel.
Citera
2023-05-22, 20:30
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumpNietzsche
Ursäkta men du och alla andra som menar att man ska förhindra detta med byggåtgärder, klättrade ni aldrig någonsin över ett taggtrådsstängsel som barn? För det gjorde nämligen jag och mina kompisar hela tiden och det är aslätt att ta sig över alla typer av taggtrådsstängsel som finns därute, är de för taggiga så slänger man bara över en jacka först men i 99% av fallen så behövs inte ens det, det är bara att klättra upp, greppa tag där det inte finns nån tagg och kliva över.

Samma sak gäller alla andra typer av anordningar med t.ex klätterförhindrande utstående metallpinnar kring telekommaster och liknande, även de är aplätta att ta sig runt om man verkligen gett sig fan på att klättra upp just där. Tvärtom så skulle jag säga att dylika skyddsåtgärder snarast bara skapar en extra utmaning att ta sig runt för de våghalsigaste kidsen som då blir lite extra coola om de kommer upp där det är svårt att ta sig upp.

Jag skulle väldigt gärna vilja höra en exakt beskrivning på hur man med byggåtgärder garanterar att barn aldrig kan klättra upp på tak. Helt släta fasader och alla stuprör m.m inbyggda i väggen eller vad? För det räcker nämligen med bara ett stuprör så kommer ungarna upp ändå, det är jag själv ett levande bevis på. Det fanns t.o.m ungar på min skola som klättrade hela vägen upp på tokhöga tak via åskledarkabeln, men så tokig var dock inte jag.

Och även om man lyckas förhindra klättring på tak, hur gör man med alla höga träd som barnen absolut kommer att gå över till att klättra på istället om takklättring omöjliggjorts? Ska man såga ner exakt varje träd i hela samhället bara för att vissa barn älskar att klättra på saker?

Taggtrådsstängsel böjt utåt i 45 grader som sitter på hustak är inte lätt att klättra över, kanske för äldre killar som är 15 år och är vältränade men aldrig skulle 10 åriga flickor klarat av det.

Här var det en 10 årig flicka med inte fullt utvecklat balanssinne som skulle aldrig kommit upp där om rektorn hade antagit skyddsåtgärder.
Citera
2023-05-22, 20:31
Medlem
Ska alla tak skyddas med taggtråd eller bara skolor?
Citera
2023-05-22, 20:34
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickyism
Fast, de flesta ställena i t.ex. London smörjer in stuprören med något kladdigt så parkourare/graffare inte ska kunna klättra..

Så hur svårt skulle de vara?

Det är ju fan sjukt att nån måste gå runt och smörja in stuprör med nåt kladd, ingen ska behöva hålla på med nåt så idiotiskt. Låt parkouridioterna slå ihjäl sig.
Citera
2023-05-22, 20:38
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Har barn inget att göra på skolgården på helgen?

Jag gick i en rätt stor skola under låg och mellanstadiet som har en mycket stor skolgård.

Vi var där en del efter skoltid på vardagar och även på helger.

Numera lär det heta "King" men på min tid hette det "nigger". Ett tennisspel över "nät" med tennisboll. Vi spelade det väldigt mycket i perioder. Vi hade skidhandskar för att vi blev så skinnflådda.

Skulle vi inte haft något att göra på skolgården utanför skoltid?

Vad menar du?

Tror du missförstod mig. Det jag menade var att barn inte ska hänga på skolgården utanför skoltid. Hoppa hage och skit kan de göra på andra ställen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in