2023-05-22, 17:20
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2022-12-31
❗️The CTO-Gladkov regime has been introduced in the Belgorod region.

The legal regime of the counter-terrorist operation establishes special measures and temporary restrictions. Starting from verification of documents proving their identity with individuals and ending with the suspension of the activities of hazardous industries and organizations that use explosive, radioactive, chemically and biologically hazardous substances.

Nu kommer ryssarna som befriar Belgorod möta FSB. Får se hur det går, har hört att kontra-terrorism enheten inom FSB är extremt kapabla.

https://t.me/CyberspecNews/31251
Hur kommer du till den slutsatsen att dom ska möta fsb?
Citera
2023-05-22, 17:22
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag vet inte. Men det verkar finnas två olika ryska styrkor också, som vill avsätta puckot Putain. Russian Volunteer Corps och Freedom of Russia Legion.
Ah, nu klarnar det. Den senare är den jag tänkte på tidigare i dag när jag babblade om ryska frivilliga i den ukrainska armén. De använder även den ukrainska flaggan i strid, och deltar normalt i kriget i Ukraina som en främlingslegion. Då undrar jag fortfarande om de "lånat" materiel som står till deras förfogande som enhet under UAF.

Tyckte jag läste något om vitryska frivilliga också, men om det stod så någonstans kan det ju skyllas på den allmänna oredan.
Citera
2023-05-22, 17:22
Medlem
2022-12-31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Hur kommer du till den slutsatsen att dom ska möta fsb?
För att Ryssland säger att dom är "terrorister" dom kommer nog möta polisen och fsb.
Citera
2023-05-22, 17:24
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2022-12-31
Freedom of Russia legionen har själva sagt att dom har två battaljoner i sin enhet. Vet inte hur många RDK har dock, förmodligen mycket mindre.
Tack. Återstår att se hur långt de kommer. Verkar ju som ryska gränsförsvaret tog den inledande fajten.

RDK är sannolikt väldigt få. Det var därför jag började misstänka att det skulle vara över nu.
Citera
2023-05-22, 17:24
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Du ser utbredningen av NATO i Ukraina som ett hot mot Ryssland, men du ser inte samma hot när NATO befinner sig mindre än 25 mil från Murmansk

Det är jämförelse du gör. Jag vet inte vad den har att göra med att den ryska staten uppenbarligen uppfattat sig som hotad av natoambitionen i Ukraina i sån grad att vi nu har krig där.
Citera
2023-05-22, 17:28
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Framför allt så har man haft tid att förbereda sig. Man har sett till att militärmateriel finns klar att ta i bruk i erforderlig omfattning liksom att man antagligen varit förberedd på en upptrappning som till och med kan innefatta direkt natoinblandning med infanteri. Det är antagligen därför man håller stora reserver utanför striderna, liksom att man väldigt sparsamt använt sig av den absolut senaste typen av sina tanks. Jag tror absolut inte att ryssarna är några superstrateger, men de låter sig inte ge sig i väg på upptåg, utan låter detta ta sin tid och använder sitt övertag till att bestämma att striderna förs på ett för dem fördelaktigt sätt, där motståndaren hela tiden förlorar mer materiel och manskap i ett evigt malande.
Du blandar ihop Ryssland med länder där alla inte stjäl, är korrumperade och ljuger hela tiden. Putin har säker frågat militären hur bra de kan operera i förväg. Det har ljugit och gett honom det svar han vill ha, för det är så man gör. Inte heller berättade de om allt militärmaterial som var stulit och sålt eller hur mycket som bara fanns på papper som t.ex. 2 miljoner vinteruniformer, 2 miljoner, sug på den siffran. Nu ljuger fabrikörerna om hur mycket det kan tillverka och slarvar fram det de gör med dålig kvalitet.

Tror du verkligen att det går att göra annat än fantasiplaner i ett sådant land.
Citera
2023-05-22, 17:34
Medlem
leachs avatar
Nu har dom sprängt en bro

Legion free Russia blown up a bridge in #Grayvoron and took total control of #Grayvoron police Headquarters in #Belgorod region
🍿🍿🥤
https://twitter.com/Azovsouth/status/1660669003038089217
Citera
2023-05-22, 17:36
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Det är jämförelse du gör. Jag vet inte vad den har att göra med att den ryska staten uppenbarligen uppfattat sig som hotad av natoambitionen i Ukraina i sån grad att vi nu har krig där.
Svaret är att dom inte känner sig hotade av det utan är ett i mängden av kremls korkade ursäkter och som vanligt en ren lögn
Citera
2023-05-22, 17:37
Medlem
Reimers avatar
Magyar, mannen med alla dessa droner som härjat runt i Bakhmut, säger att det är dags att börja poppa popcorn.

Något trevligt verkar vara på gång.

Citat:
Magyar says to prepare popcorn🍿:

"Get popcorn ready for the evening.
A lot.
The movie will be great."

(it's not an old post, he just probably made a mistake saying 20.05)

https://twitter.com/wartranslated/status/1660663655267016704
Citera
2023-05-22, 17:37
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du blandar ihop Ryssland med länder där alla inte stjäl, är korrumperade och ljuger hela tiden. Putin har säker frågat militären hur bra de kan operera i förväg. Det har ljugit och gett honom det svar han vill ha, för det är så man gör. Inte heller berättade de om allt militärmaterial som var stulit och sålt eller hur mycket som bara fanns på papper som t.ex. 2 miljoner vinteruniformer, 2 miljoner, sug på den siffran. Nu ljuger fabrikörerna om hur mycket det kan tillverka och slarvar fram det de gör med dålig kvalitet.

Tror du verkligen att det går att göra annat än fantasiplaner i ett sådant land.

Det du skriver kan lika gärna gälla Ukraina, som spelar i samma division vad gäller korruption. Nu var det inte jag som tog upp saken eftersom jag tycker den är irrelevant som argument. Men ditt inlägg är ganska representativt i denna tråd där man tillskriver motståndaren, ja främst Ryssarna eftersom vikten av sympatier väger åt det hållet, en massa dåliga egenskaper som säkert finns på den Ukrainska likväl. De kanske till och med är vanligare på den Ukrainska sidan, vem vet.
Citera
2023-05-22, 17:39
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Svaret är att dom inte känner sig hotade av det utan är ett i mängden av kremls korkade ursäkter och som vanligt en ren lögn

Om de säger att de känner sig hotade, vem är du att ifrågasätta det? Om du säger att du känner dig hotad så kan ingen bestrida det.
Citera
2023-05-22, 17:40
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Here we go again med dina lättpunkterade lögner.
Hur kan du vara så korkad att fortsätta tjata om att motivet är en rädsla för Nato,s utvidgning och låtas som att konsekvensen inte blir det rakt motsatta.

En ytterligare 1300 km västlig Nato-gräns med ett komplett Nato-innanhav - Östersjön - som direkt konsekvens av 20:de århundradets största milirära blunder.

Ställer frågan du inte svarar på. Anser du att Putin är så korkad (som dig) att han inte tänkte på det?

Sluta ljug om motivet så slipper du göra dig till åtlöje.
Senast redigerad av Taggad 2023-05-22 kl. 17:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in