2023-05-22, 16:40
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Men du bortser nu från att de ryska trupper som var tilldelade "projektet" i Ukraina i februari 2022 inte var tillräckligt stora för att kunna besätta hela Ukraina, utan enda sättet för ryssarna att uppnå något var att antingen avsätta den ukrainska regeringen eller skrämma den till underkastelse genom en maktuppvisning. Båda dessa alternativ kräver snabbhet och effektivitet för att lyckas. Sedan kan man diskutera om det var tre dagar eller något annan tidsperiod, men att ryssarna avsåg att snabbt skaffa sig kontroll över Ukraina är helt uppenbart av det ryska agerandet.

Inte ens du kan väl tro att Putin skulle föredra ett alternativ med årslånga krig, hundratusentals döda, internationella sanktioner och internationell upprördhet före ett alternativ som går snabbt och effektivt, inte kostar särskilt många människoliv och som ställer omvärlden inför fullbordat faktum och därmed inte leder till just annat än diplomatiska protester och att ryssarna stängs av från hockey-vm ytterligare några år.
Det är ingen som kan förutse något i några krig så jag tror nog att alla scenarier övervägdes inklusive en utdragen konflikt- Putin har haft åtta år på sig att planera och jag kan nog garantera att de inte bara fanns en Plan A utan hela alfabetet med varianter.
Citera
2023-05-22, 16:41
Medlem
Denis om Belgorod. Tycks vara ryssar vs ryssar
https://www.youtube.com/watch?v=_cnnRyTjed4
Citera
2023-05-22, 16:45
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja såg precis denna filmen. Riktigt bra tryck i denna smällen så undrar vad fan legionen är beväpnade med?? Eller false flag som du säger.

https://t.me/operativnoZSU/97457
Svårt att se, men skulle det kunna vara UAV? Självmordsdrönare som träffar något?
Citera
2023-05-22, 16:45
Medlem
Taggads avatar
Mychajlo Podoljak på Twitter:
Citat:
Ukraina: Har ingenting att göra med ”sabotaget”
Ukraina har inget att göra med den påstådda ”sabotagegrupp” som ryska myndigheter hävdar har korsat gränsen till regionen Belgorod. Det skriver president Zelenskyjs rådgivare Mychajlo Podoljak på Twitter.

”Som ni vet säljs stridsvagnar i alla ryska militära butiker, och underjordiska gerillagrupper utgörs av ryska medborgare”, skriver han.

Uppgiften om att ukrainare gått in i Belgorod kommer från regionens guvernör Vjatjeslav Gladkov.
https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707
Citera
2023-05-22, 16:48
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Då slipper ryssarna åtminstone huvudvärken.

Förresten: Inget nytt från battlezone Belgorod sedan lunchtid, så vitt jag kan se. Det var det?
Det verkar vara lite oklart om legionen har lyckats inta Grayvoron än? Men det smäller på rätt bra där iaf. Mobilnätet är nedsläckt i Belgorod region och folk flyr i drivor. Skatan Skabeyeva gapar högt i rysk tv om att Nazi-Ryssland måste svara på attacken. Detta är väl vad som har hänt senaste timmen på ett ungefär.

Citat:
Mala panicked because of the "DRG" in the Belgorod region. The Kremlin mouthpiece called the "sabotage attack" a "horror." She announced that she was also waiting for an official reaction from the Ministry of Defense of the Russian Federation, which has not yet happened.

https://t.me/Donbas_Operativniy/40188
Citera
2023-05-22, 16:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Det är just det som är myten.

Och FOX News-artikeln publicerades:

February 5, 2022 8:37pm EST

Ge upp vatnik, det här har dryftas av långt intelligentare och mer pålästa rysstroll en ditt färskingkonto, varför läser du itne tråden istället för shitposta i den?

https://time.com/3259699/putin-boast-kiev-2-weeks/
SEPTEMBER 2, 2014

Citat:
Putin made the incendiary comment in a phone conversation with European Commission President José Manuel Barroso, according to Barroso’s account, published by Italy’s La Repubblica on Monday.

Barroso said he asked Putin if Russian troops had crossed into eastern Ukraine, La Repubblica reports. “That is not the question,” Putin reportedly said. “But if I wanted to, I could take Kiev in two weeks.”

The Kremlin did not deny that Putin made the statement, but insisted it was taken out of context.
Citera
2023-05-22, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag började nästan tro att våroffensiven från UAF hade börjat nu. Men nu går UAF ut och meddelar att offensiven inne på ryskt territorium utförs endast av ryska medborgare. Så detta ska alltså inte vara en offensiv från riktiga UAF.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1660644283504885766
Det här är förmodligen en "shaping operation" inför offensiven. Man behöver poängtera för Ryssland att man inte riskfritt kan flytta trupp från sina egna gränser. Det signalerar också till Rysslands övriga grannländer att gränserna inte är försvarade.

Just nu binder man rysk trupp i både Belgorod och Bakhmut som inte kommer göra någon nytta för att möta offensiven.
Citera
2023-05-22, 16:50
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Det är ingen som kan förutse något i några krig så jag tror nog att alla scenarier övervägdes inklusive en utdragen konflikt- Putin har haft åtta år på sig att planera och jag kan nog garantera att de inte bara fanns en Plan A utan hela alfabetet med varianter.

Men du förutsåg att Z med fru flytt landet med en smiley.

Inte undra på att hälften av dina inlägg bara försvinner.

8 år är för övrigt inget du har en aning om eller kan du komma med en källa på det?

Fjant!
Citera
2023-05-22, 16:51
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Svårt att se, men skulle det kunna vara UAV? Självmordsdrönare som träffar något?
Finns rapporter att man skickat raketer från Belogrod, så jag tror det var en sån. Sen om den träffade ryssar eller ryssar är svårt att säga när ryssar skjuter.
Citera
2023-05-22, 16:55
Medlem
Citat:

Hur kan DU garantera det?
Har du daglig kontakt med din ledare?
Eller hittar du på saker som vanligt?
Citera
2023-05-22, 16:55
Avslutad
Citat:
En masterplan. Sergey Karjakin har gjort en plan åt Putin där Ryssland vinner på 400+ dagar mot varje tänkbart ukrainskt försvar. Det är Ryssland drar och vinner med andra ord
Citera
2023-05-22, 16:56
Medlem
Skulle gissa på att det är ukrainare som påstår sig vara ryssar. Luktar amerika över hela spektaklet. Bara namnet "freedom for russia" skriker ju amerika. Lite som syrian democratic forces som man beväpnade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in