2023-05-22, 09:52
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ligger ryzztroll bakom den här galna nyheten?

Nä, USA lär knappast ge Ukraina minuteman ICBMs

"United States Offers LGM-30G Minuteman III Missiles to Ukraine with a No-Strike Agreement on Russia"

https://bnn.network/politics/united-states-offers-lgm-30g-minuteman-iii-missiles-to-ukraine-with-a-no-strike-agreement-on-russia/

Stor sannolikhet att kärnvapen ingår med Minuteman III. Det som är intressant är definitionen av att inte slå till på rysk mark, om det inte finns ett dolt undantag vid eventuell kärnvapenattack av ryzzen
Citera
2023-05-22, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Är du helt galen?

Inget galet, enligt mig. En stark varning att både Väst och Ukraina inte skämtar när det gäller kärnvapen
Citera
2023-05-22, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Eller vänta nu lite galen är jag kanske men på rätt sätt hade jag varit president i usa nu så hade jag satt in kärnvapen mot Ryssland.
Ryssland är enormt försvagat just nu och deras kärnvapen är mycket få som dom kan använda fort.
Med fartyg skulle vi plocka ner nästan alla direkt.

Dom flesta ryssar bor i dom störe städerna utplånar man dom kring 90miljoner ryssar skulle man få ihjäl redan första dagen.
Total panik skulle upstå i Ryssland och ryssar skulle fly människor är flock djur så dom skulle fly till samma platser. Då sätter man in taktiska kärnvapen med flyg kring 30miljoner mer ryssar skulle man få ihjäl direkt.
Resten jagar man med marktrupper.

Problemet är att det inte hjälper att jämna Moskva med marken. Vad som behövs är att förstöra all utrustning för kärnvapen och den finns snarare i typ Murmansk-området, Nova Zemlyja (?), Uralbergen, Sakhalin och Kamtjatka.
Citera
2023-05-22, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nu jämför ryssarna Bachmut med Berlin. Fy fan.

Det är väl iofs sant att utan väst hade Sovjet inte kommit närmare Berlin än backmut

Ja, vilka stollar! Hur kan man i TV säga sådana här saker: "– Seger! Bachmut är vårt! Sannolikt känner våra soldater samma sak som våra förfäder kände i Berlin."

Jag tvivlar iofs att soldaterna kände samma sak som deras förfäder gjorde för 78 år sedan, för då försvarade man faktiskt sitt fosterland. I detta fall nu är man ju erövraren som invaderat ett annat land, dvs Ryssland har den roll som Tyskland hade på 40-talet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1124667
Citera
2023-05-22, 10:00
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Stor sannolikhet att kärnvapen ingår med Minuteman III. Det som är intressant är definitionen av att inte slå till på rysk mark, om det inte finns ett dolt undantag vid eventuell kärnvapenattack av ryzzen

BNN.network.

Jävla skämtsida och inte ens värd att kommentera.
https://bnn.network/politics/united-states-offers-lgm-30g-minuteman-iii-missiles-to-ukraine-with-a-no-strike-agreement-on-russia/

Sluta med att ta såna här artiklar på något allvar.
Citera
2023-05-22, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Jag har sett från ryska källor att de misstänker ingenjörer har sålt ut data om missiler.

är nytillverkade kinzhal lika bra som orginalet?

tänker att det börjar bli brist på västerländska komponenter och det som finns tillgängligt kanske inte håller lika hög kvalite?
Citera
2023-05-22, 10:06
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ja, vilka stollar! Hur kan man i TV säga sådana här saker: "– Seger! Bachmut är vårt! Sannolikt känner våra soldater samma sak som våra förfäder kände i Berlin."

Jag tvivlar iofs att soldaterna kände samma sak som deras förfäder gjorde för 78 år sedan, för då försvarade man faktiskt sitt fosterland. I detta fall nu är man ju erövraren som invaderat ett annat land, dvs Ryssland har den roll som Tyskland hade på 40-talet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1124667

Propaganda är kanske det kraftfullaste vapnet i krig och det får många gånger folk att trots avsaknad av att de speglar verkligheten människor att tro på det. Enligt tex radiokorrespondenterna i Ryssland på sr så har väldigt många ryssar samlats kring flaggan i detta krig. Men det är ju även ett korthus som lätt kan falla.
Citera
2023-05-22, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det kan ju misstänkas att Wagner haft kontrakt på att "inta Bakhmut" — en ren propagandaseger. När detta är gjort drar de sig tillbaka, om uppgifterna om detta stämmer. 25 maj, eller hur var det?

Ingen högoddsare att den ryska fronten kollapsar i Bakhmut om Wagner hastigt och lustigt sticker därifrån.

Så kan det vara. Rent strategiskt så är inte Bakhmut viktigt. Det finns två större vägar som möts där och det är i vägen för viktigare och större städer.

Om de nu hade ett kontrakt så är frågan varför? Fram till och med feb var det inget kul att vara ryss där. Efter det så är det svårare att säga.

Wagner samarbetar bra med VDV och surovikin, men inte med Shoigu. De trollade honom genom att ge honom en bok om Wagner på hans födelsedag i går.
Citera
2023-05-22, 10:10
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Du behöver inte spela ned den ryska erövringen. Berätta istället om ukrainska framgångar. Bakhmut är kanske inte så viktigt, så varför uppehåller du dig vid det?
Ryssarna har inte erövrat, dom har förstört Bakhmut för all framtid. Den grushopen kommer aldrig att byggas upp igen och folk kommer aldrig att återvända oberoende av utgången på kriget. Ryssarna förstör endast, svårt att förstå hur nån kan stöda dom.
Citera
2023-05-22, 10:14
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric

Det som händer nu med det ryska språket är att det slutar att ha semantisk relevans. Orden upphör att ha semantisk betydelse.

Som den ryska utbildningsministern som dog på planet. Hans sista ord var typ "jag tar antidepressiva och sömntabletter för att dämpa ångesten, inget hjälper, om någon säger något blir vi krossade som bladlöss". Tog han livet av sig eller blev han mördad? Spelar det någon roll i slutändan? Spelar det någon roll vad han menade?
Citera
2023-05-22, 10:14
Medlem
Taggads avatar
Förstörelselusta är vad som driver dom destruktiva inkräktarna.
Citat:
Ryska anfall mot Dnipro – Zaporizjzja utan el igen
Ryska styrkor har under natten attackerat Dnipro med robotar och drönare, uppger den ukrainska armén enligt AFP. Anfallet ska ha riktat sig mot trupper och infrastruktur i staden.

Söderut har kärnkraftverket i Zaporizjzja blivit avskuret från elnätet, enligt den ryska administration som har kontroll över anläggningen. Den ukrainska kärnkraftsmyndigheten Energoatom anklagar ryska anfall för att ha orsakat strömavbrottet.
https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707
Citera
2023-05-22, 10:27
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Så kan det vara. Rent strategiskt så är inte Bakhmut viktigt. Det finns två större vägar som möts där och det är i vägen för viktigare och större städer.

Om de nu hade ett kontrakt så är frågan varför? Fram till och med feb var det inget kul att vara ryss där. Efter det så är det svårare att säga.

Wagner samarbetar bra med VDV och surovikin, men inte med Shoigu. De trollade honom genom att ge honom en bok om Wagner på hans födelsedag i går.
Ja, vem vet. Jag minns inte exakt när Wagner kom in i matchen i Bakhmut. Innan dess var de ju och hattade omkring i Donetsk, om jag inte minns fel. Jag tänker mig att kontrakt kan ha upprättats när striderna om staden hårdnade och det började stå klart att RuAF inte skulle klara uppgiften på egen hand. Det var väl i samma veva som man började tycka att slaget om Bakhmut pågått absurt länge. Wagner kan ha fått i uppdrag att avsluta jobbet — det är ju ändå legosoldater. Jag tror att VDV och Somalia (Wagner) dök upp kring Bakhmut kring nyår, så där någon gång.

Kul med bokpresenten, haha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in