2023-05-22, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Du behöver inte spela ned den ryska erövringen. Berätta istället om ukrainska framgångar. Bakhmut är kanske inte så viktigt, så varför uppehåller du dig vid det?

Skämtar du? Kolla vem som tagit mark de senaste 12 månaderna.
Jag vet vatniks inte glömt så varför tror du vi glömt?
Citera
2023-05-22, 08:32
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Ytterligare personer i Putins närhet tas av daga. Putin måste vara livrädd

Tidsfråga innan det blir kalabalik och inbördeskrig i skitlandet nu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dwPwLz/rysk-minister-mystiskt-dod-pa-flygplan
Låter som Novitjok?

Undrar vad han gjort för att tapatt Putins gunst?
Citera
2023-05-22, 08:34
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Här finns allt kortfattat vad som händer i Bakhmut.

För dem som behöver lite coping alltså.

Ukrainas vice försvarsminister:

Dénes Törteli 🇪🇺🇭🇺🇺🇦
@DenesTorteli
"The enemy failed to surround Bakhmut and lost some of the dominant heights around the city. That is, the advance of our troops in the suburbs on the flanks, which is still ongoing, makes it very difficult for the enemy to be in Bakhmut. Our troops have semi-encircled the city, which gives us the opportunity to destroy the enemy. Therefore, the enemy has to defend itself in the part of the city it controls. Our defenders retain control over industrial and infrastructure facilities and the private sector of Bakhmut in the 'Airplane' district," said Hanna Maliar on Telegram. https://t.me/annamaliar/772
https://twitter.com/DenesTorteli/status/1660213160333197312?s=20

Mikael Valtersson, på twitter, gav ett referat på en kommentar från SR om uppgifter om Bakhmuts fall. Tydligen var det enligt SR endast rysk desinformation att de ukrainska styrkorna drivits ut. Andemeningen är att ryssarna förstås alltid ljuger.
Citera
2023-05-22, 08:35
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Skämtar du? Kolla vem som tagit mark de senaste 12 månaderna.
Jag vet vatniks inte glömt så varför tror du vi glömt?

Du svarar inte på mitt inlägg.
Citera
2023-05-22, 08:36
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ni ryzztroll är bara så patetiska... Varför har ni sån panik nu?

Kenneth Gregg FB

"Det har varit våldsamma attacker för att ta över min FB sida. Även anmälningar mot mina uppdateringar har intensifieras men TACK VARE min journaliststatus och maximala säkerhetsinställningar har dessa försök misslyckats.
Därför har det de senaste dagarna dykt upp en massa troll med feikade konton som försöker gå in i de olika kommentarstrådarna.
Eftersom min tid är begränsad för sociala media ber jag er informera mig om ni stöter på ett misstänkt troll.
Man har även börjat sända massvis med meddelanden till min messanger, därför kan det ta en del tid innan jag ser era meddelanden och svarar.
Det är inte bara turisternas trupper som börjar få panik, även trollen ser rätt desperata ut.
Det lönar sig inte att gå i debatt med dessa troll, då når de sin målsättning. Bara meddela mig så tar vi bort dem.

SLAVA UKRAINI"
Snacka om att trollen är desperata!

De flesta förstår säkert att det är kört för Ryssland och vill nu bara jävlas med allt och alla som stöder Ukraina.

Vi ser det ju även här där proryssar gång på gång postar samma lögner och skit som de gjort i över ett år nu.
Citera
2023-05-22, 08:38
Medlem
Citat:
Du svarar inte på mitt inlägg.

Jo men du har lite svårt att hänga med.
Citera
2023-05-22, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Du är medveten om att Ryssland och Ukraina legat i krig i snart ett decennium va?

Enda skillnaden nu är att väst blandat sig i.
Ja Ryssland startade ju kriget och ockuperade ju delar av Ukraina redan 2014. Skillnaden är ju att 2022 försökte man till slut att ta över hela Ukraina och störta den folkvalde presidenten i Ukraina.
Tack och lov så blandade sig väst till slut efter många våndor i det hela då Putins agerande hotade och fortfarande hotar freden och stabilitet i Europa.

Tror vi faktiskt agerade i tid mot den alltid ryske lede fi då ju inte mycket verkar gå den ryske åtalade diktatorns väg.
Citera
2023-05-22, 08:40
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Du behöver inte spela ned den ryska erövringen. Berätta istället om ukrainska framgångar. Bakhmut är kanske inte så viktigt, så varför uppehåller du dig vid det?
Ukraina har tagit tillbaka och befriat50% av de områden Ryssland ockuperade i början.

Ryssland har lyckats skjuta en mindre stad till grus på 8 månader.

Vilket tycker du låter viktigast?
Citera
2023-05-22, 08:40
Medlem
Citat:

Att RuAF har retirerat från Kiev oblast, Chernihiv oblast, Sumy oblast, Kharkiv oblast, Mykolaiv oblast och halva Kherson oblast är framgångar.
Att RuAF inte ens har manskap eller materiel för att anfall på mer än en front är en framgång.
Att RuAF inte längre kan anfalla direkt från Ryssland p.g.a. inkompetens och alldeles för stora förluster är en framgång.
Att den ryska militärmakten har monterats ner (10400 bekräftade förluster av militärt materiel, 1960 stridsvagnar) är en framgång.
Att UAF fyller på med västerländskt krigsmateriel medans RuAF tömmer sina museum och lager på antika system är en framgång.
Att RuAF nu ser Bakhmut som en stor framgång är en framgång för UAF, det är ett tecken på hur otroligt inkompetent och försvagad den ryska militärmakten har blivit på knappt 1,5 år.
Senast redigerad av sandbob 2023-05-22 kl. 08:43.
Citera
2023-05-22, 08:49
Medlem
qwerty-66s avatar
Hela storyn kring Kinzhal är så ryzzk på nåt sätt 😀

The Russian government arrested the developers of the Kinzhal missiles because they undermined the “strategic basis of Russia’s combat capability.” They are accused of high treason because they “actually deceived Putin.”
He noted that all attempts by the Russians to break through the defense of Ukraine with “Daggers” ended in complete failure, which awaits the developers of missiles, because they “blew up the strategic basis of Russia’s combat capability.”

https://ukrainetoday.org/2023/05/21/putin-was-deceived-malomuzh-explained-why-the-developers-of-daggers-were-arrested-in-russia/
Citera
2023-05-22, 08:51
Medlem
Citat:
Mikael Valtersson, på twitter, gav ett referat på en kommentar från SR om uppgifter om Bakhmuts fall. Tydligen var det enligt SR endast rysk desinformation att de ukrainska styrkorna drivits ut. Andemeningen är att ryssarna förstås alltid ljuger.
Ja dom flesta anser nog att man måste vara näst intill svagbegåvad om man okritiskt köper ryskt gläfs.
Och av rysk upphetsning att döma så skulle man ju tro att det var metropolen Kiev och inte lilla Bachmut den ryska trasarmén säger sig intagit, ja eller var det inte bankrånaren, den bildsköne Pigrosvin, som har tagit åt sig äran att ha erövrat ett grustag i Ukraina?
Faktiskt svårt att riktigt veta vem som styr och ställer i instabila Ryssland i dagsläget.
Citera
2023-05-22, 08:51
Medlem
Citat:

Kan du i stället berätta vad som har förändrats till det bättre strategiskt för Ryssland efter Wagner erövrat Bakhmut? Eller är staden inte viktig

Framgångar - Ukraina har skjutit ner Kinzhal

https://www.youtube.com/watch?v=RsZLJ59qtaU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in