2023-05-22, 07:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
”medan han jobbar deltid som lärarvikarie”, haha alltså vad FAN ÄR DET SOM HÄNDER??? Vilka makthavare är det han har hållhakar på egentligen som ens vågar visa sitt ansikte utanför hemmet?
För i helvete, HUR är det möjligt att han vill visa sitt tryne i media, kan han inte bara emigrera till Rys*land?!

Självklart en dokumentär om vidret i svt...offerkoftan på👍
Margåå fick ju en egen dokumentär, så varför inte Pedderley, liksom?🤦‍♂️🤷‍♂️
Citera
2023-05-22, 07:34
Medlem
farbror Svens avatar
Persona non gråta- still in denial och så ett specialprogram på SVT...
Citera
2023-05-22, 08:03
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Persona non gråta- still in denial och så ett specialprogram på SVT...
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fredrick-federley-om-relationen-som-odelade-hans-karriar-traffade-man-som-domts-for-upprepade-grova- valdtakter-av-barn
Citera
2023-05-22, 08:04
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
Efter pedo-skandalen. Nu ska Fredde F bli präst: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P4qKae/federley-i-svt-s-program-persona-non-grata

Ett yrkesval som andas ”jag är också pedofil” utan att säga det rätt ut.

Fyfan, det är ju helt surrealistisk. Vem vill ha att göra med en sådan präst?
Citera
2023-05-22, 08:16
Medlem
Han kunde ta avstånd ifrån Sverigedemokrater, både partiet i fråga och vissa framstående personer specifikt.

Men att ta avstånd från en pedofil, som han än idag fortfarande har kontakt med, är omöjligt för en förälder till ett småbarn. Jag vet helt ärligt inte vad jag ska säga. Vad är det för land vi lever i där det här får fortgå?

När jag hörde att han skulle vara med så antog jag att han skulle ta totalt avstånd och försöka rädda sitt egna varumärke.
Men istället gör han det tydligt för hela Sverige att han anser att ett kort fängelsestraff duger fint för att bota pedofiler.

Att det är det vanligaste tillvägagångssättet för pedofiler, hitta en partner med barn att förgripa sig på, verkar den gode bögen fullständigt strunta i.
Citera
2023-05-22, 08:26
Medlem
Någon som sett dokumentären? Tar han något som helst eget ansvar? Berättar han om att han hängt med en till så sent som i år (kanske fortfarande?).
Jag hoppas inte dottern har blivit alltför förstörd, annars är det väl först när hon blir vuxen som hon kanske vågar gå ut med sanningen. Har han fortfarande delad vårdnad av dottern?
Citera
2023-05-22, 08:33
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Fyfan, det är ju helt surrealistisk. Vem vill ha att göra med en sådan präst?
Som "Röv´en sa: man ska inte glömma bort, och man ska komma ihåg, att det är förenligt med peddon i katolisismen, och nu vill han införa även detta i kristendomen-
Detta äckel borde kölhalas. Ska prällen heta Mona eller Fredde?
Citera
2023-05-22, 08:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Någon som sett dokumentären? Tar han något som helst eget ansvar? Berättar han om att han hängt med en till så sent som i år (kanske fortfarande?).
Jag hoppas inte dottern har blivit alltför förstörd, annars är det väl först när hon blir vuxen som hon kanske vågar gå ut med sanningen. Har han fortfarande delad vårdnad av dottern?
Jag började, men mår illa.
"Ska man inte ge människor en andra chans, ska man tatuera sexualbrottsling i pannan på dom"?

Han förstår verkligen inte felet, därför att han är en "sån" själv.

Han har gått sin egen väg, inslag med "Ursula", bff Annie Rööf, stråkmusik och mamsen som renoverar för att flytta och få lugn och ro, hon är inte trygg blablabla
Citera
2023-05-22, 08:44
Medlem
Deprimerande som fan att svt gör reklam för den här skiten
Citera
2023-05-22, 08:49
Medlem
Månsans avatar
Killen är rätt och slätt dum i huvudet. Hade Federley legat lågt ett tiotal år hade det funnits en mikroskopisk chans att göra en come-back av något slag.

Istället klafsar idioten hela tiden runt i dynghögen som han själv skapat. TV-soffor, intervjuer, poddar etc etc. Han fattar inte, folk vill inte bli påminda om fanskapet och hans tråkiga pedofilkontakter, hans patetiska gnäll över mobbning eller hans fjantiga präststudier. Inget han säger eller gör bättrar på bilden som vidrig hycklare och äcklig pedofil.

Mitt råd till Federley: göm dig till 2035, svenska folket vill inte veta av dig på ett bra tag!
Citera
2023-05-22, 08:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
Efter pedo-skandalen. Nu ska Fredde F bli präst: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P4qKae/federley-i-svt-s-program-persona-non-grata

Ett yrkesval som andas ”jag är också pedofil” utan att säga det rätt ut.

Svenska Kyrkan är inte förskonade från präster som begår grova sexuella övergrepp, inte lika utbrett som i den Katolska men ändå. Självklart karriärsteg för en pedofil alltså, anmärkningsvärt att SVT krattar manegen för Federleys kommande förlåtelse?
Citera
2023-05-22, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag började, men mår illa.
"Ska man inte ge människor en andra chans, ska man tatuera sexualbrottsling i pannan på dom"?

Han förstår verkligen inte felet, därför att han är en "sån" själv.

Han har gått sin egen väg, inslag med "Ursula", bff Annie Rööf, stråkmusik och mamsen som renoverar för att flytta och få lugn och ro, hon är inte trygg blablabla
Men vad i h-vete Säkert inte ett ord om dottern heller. Han lämnade ju henne själv med pedofilen medan han lallade runt i Bryssel. Jag undrar om soc agerade på orosanmälningarna, eller om de fortfarande tyckte det var bra att han hade vårdnaden. Hoppas hon kan berätta för världen någon dag.
Klart karln är pedofil, ingen utom andra pedofiler håller pedofiler om ryggen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in