2023-05-22, 00:16
Medlem
HocKusPucKoss avatar
10-åringar ska inte vara ute själva kl.20, i synnerhet inte då det är skoldag nästa dag.
Så tragiskt allt. Föräldrar får börja se efter sina avkommor och slita blicken från skärmen.
Citera
2023-05-22, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZoooomAliEr
Jag lider med din sambo. Stackars man som får uppleva hans dotters död.
Frågan är vad du gör på flashback en svart dag som denna?
Ta hand om din sambo istället för att hänga här..
Det är tydligen viktigt för dig vad jag gör här. Det spelar ju faktiskt ingen som helst roll vad jag gör här. Innan allt går åt fel håll här i denna tråd, så kände jag att jag ville förmedla...så slipper ni eller andra kommentera något oslagbart
Citera
2023-05-22, 00:31
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangofie
Nej dom har lekt vad vi hört. Barn gör så helt enkelt.

Nej. Det gör barn inte ”så helt enkelt”. Jag hade en del vilda kompisar i barndomen, men aldrig i h-e klättrade vi upp på några hustak. Speciellt inte 10 meter höga gympahallar!
Citera
2023-05-22, 00:36
Medlem
Tittat på Google maps och zoomat in byggnaden så är det först ett lägre snedtak ungarna tar sig upp på sen upp på nästa och vidare upp på högsta delen. Bygger man så här är det som att säga varsegod och klättra.

Nu skall sägas att jag själv gillade att klättra på våra tak och de var inte lika platta som dessa men inte lika höga heller. Men även lägre höjder kan vara farligt vid en olycka.

Tragiskt det som hänt men som barn har man inte det tänket att man kan skadas eller dö, man testar gränser för hur mycket man vågar själv eller genom grupptryck. Det går det inte att förebygga alla risker utan det här får vi dras med att en del skadas eller förolyckas tyvärr.
Senast redigerad av Psykbryt76 2023-05-22 kl. 00:39.
Citera
2023-05-22, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Fy f***n vad tragiskt, typ av mobbing då alltså.

Om nån skriver:
Ett annat barn HAR AV MISSTAG puttat henne…
Hur fan kan din slutsats då bli:
Typ av mobbing då alltså!

????????
Citera
2023-05-22, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jess007
Den här lilla flicka på 10 år med så mycket skratt och glädje. Hon föll 10 meter och hennes hjärta stannade. Jag är nära för att jag är hennes pappas sambo. Det räcker. Det är tragiskt och helt ofattbart

Jag beklagar 🥀
Har en son på 10 år.. De är nyfikna, vill göra allt, inget konsekvenstänk..
Så hemskt och tragiskt.. Beklagar verkligen!
Citera
2023-05-22, 03:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Fy f***n vad tragiskt, typ av mobbing då alltså.

Det vet du ju inte, uppenbarligen vet du inte vad ordet mobbing betyder
Citera
2023-05-22, 06:36
Medlem
orrtupps avatar
På svt text står det fortfarande att barnet är skadat så vi får hoppas på det bästa.
Citera
2023-05-22, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
På svt text står det fortfarande att barnet är skadat så vi får hoppas på det bästa.
Kollade också direkt när jag nu gick upp.. står att Aftonbladet uppdaterrade runt 22.30 igårkväll men ingenting om att hon dog..så jag håller fortfarande tummarna för att hon fortfarande lever..🙏
Citera
2023-05-22, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
https://www.expressen.se/nyheter/barn-har-fallit-fran-tak-ford-till-sjukhus/

En flicka under femton år var uppe på ett skoltak och lekte, och råkade falla och skadade sig allvarligt.

Man uppger att barn ofta brukar vara uppe där och leka. Känns väldigt konstigt att man inte gjort något för att förhindra detta ofog.

Någon som vet mera?

Det brukade vi också göra för xxxxx år sedan, blev nedjagade o så vart det upp igen nästa rast. Skall sägas det verkligen inte vart 10 meter!
Citera
2023-05-22, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Minns en man som föll från ett tak när jag var utomlands, det var 30 feet så är väl cirka 9 meter, mannen överlevde men bröt exakt varenda ben i kroppen. Hoppas flickan har änglavakt.

Finns sådana som överlevt fall på 1000 meter när fallskärmen inte löst ut. Låter otroligt så jag hänvisar er till Google, men de har fått skador…
Citera
2023-05-22, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Olyckor sker. Det betyder vi inte att vi ska förbjuda barn från att göra någonting alls.

När jag var barn klättrade vi upp i höga träd, klättrade på tak och levde jävel. Ja, visst, ibland sker det någonting tragiskt men sådant är livet.

Bättre att ungarna är ute och klättrar än att sitta fastklistrade framför telefonen/datorn.

Det här överdrivna säkerhetstänket som genomsyrar hela samhället måste bort.

Att sätta upp galler, grindar och annat för att förhindra att idioter av alla åldrar skadar sig, är standardåtgärder. Vi tar hand om varandra.

Sen är takklättring inte den enda aktiviteten, som alternativ till överdriven skärmtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in