Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-21, 23:26
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Jag ger deltagarna följande vinstchanser:

Odds:
52% Oskar
15% Amanda
12% Sophie
8% Elin
6% Sanna
5% Chris
2% Pernilla

När man pratar odds är det den med lägst odds som har högst sannolikhet att vinna. Tror du Pernilla har störst chans?
2023-05-21, 23:32
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Men vad i helvete, årets bästa avsnitt var ju Red Wedding. Lipar ni över att Chris, Dennis, Camilla och Pernilla stack kniven i ryggen på de tre starka. Det var ju århundradets kupp. Suveränt utfört.

Lika viktigt som att vara ödmjuk när det går bra så är det viktigt att kunna ta nederlag på ett bra sätt. Här är det bara att erkänna, det var riktigt snyggt utfört.

Eller också väljer man att vara stor jävla fitta.

Nu kan man ju inte beskylla Chris för att vara ödmjuk när det går bra. Helt sjukt oskön var han vid Red Wedding. Att han dessutom kallade Amanda för bitch inför sin pakt och baktalade henne, när han några avsnitt tidigare sa att han hatar folk som talar bakom ryggen på andra - gör honom till en falsk och osäker person i mina ögon. M.a.o. ingen att se upp till.
2023-05-21, 23:55
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
När man pratar odds är det den med lägst odds som har högst sannolikhet att vinna. Tror du Pernilla har störst chans?

Ok, man kanske skulle skriva ”vinstchans” eller ”sannolikhet” om det gör herrn mer till freds.
2023-05-22, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ja, lite kredd ska P ändå ha, utan henne hade det funnits noll underhållningsvärde de senaste veckorna.

Fast samtidigt, det enda man nu går och hoppas på är att Pernilla får lida rejääält innan hon åker ut. Det ultimata scenariot är att hon tar sig till Topp 4 och ö-rådet - där hon blir extremt grillad av forna deltagare och därefter blir utröstad precis innan finalen.

Ja, alltså jag genuint avskyr ju råttan men det hade varit lite kul om hon gick hela vägen. Då hade man ju ändå blivit lite uppeldad och hatisk. Eller som du säger, att hon blir utröstad på ett förnedrande sätt. Det vore tråkigt om hon åker ut i en vanlig tävling. Jag tror dock tyvärr att hon gör det, hon är den sämsta tävlingsmässigt av de som är kvar. Samtidigt ska man inte underskatta råttan. Hon är seg, riktigt svår att bli av med.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-05-22 kl. 00:50.
2023-05-22, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering

Visst var det välförtjänt när hon åkte ut. Du spekulerar i hennes cancers påverkan helt utan belägg. Hon kanske var otränad helt enkelt. Du är respektlös mot de äldre din gentrofob. Men så hatar du säker äldre kvinnor du som älskar Andrew
Tate!

För övrigt var det återigen en klappkass skittävling. Så boring dessutom spoilades allt innan tävling då Chris glädjetjut visades.

Nä tv4 ge programmet till SVT som kan fixa bättre tävlingar. Låg nivå på Robinson detta år.
2023-05-22, 00:06
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
Pernilla måste va den största fittan nånsin i Robinson. Evigt skitprat. Inte ens i sista röstningen kunde hon hålla sin bajstalande käft. Måste va pinsamt för hela hennes släkt att se. Tidernas räkmacka har hon åkt på. Hon verkar heller inte fatta hur Elin haft de i gränslandet. Vilken satans jävla kärring

Ja hon tar priset som sumpgas, äckligt hur hon låts hålla på. Elin har verkligen visat tålamod som ingen annan angående den fruktansvärt otrevliga frisören.
2023-05-22, 00:16
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen

Nä tv4 ge programmet till SVT som kan fixa bättre tävlingar. Låg nivå på Robinson detta år.

Tävlingarna blir verkligen ofantligt tråkiga efter sammanslagningen. Bara olika versioner av samma trötta statiska tävling; x-antal personer står stilla på en plattform i 10 min. Wow! Oj vad spännande!!! Nee, usch, INGET händer förutom att någon gör en grimasch då och då... Antar att det är billigt att producera den typen av tävling. Behövs minimalt med byggmaterial, kameror, omtagningar m.m
2023-05-22, 00:56
Medlem
PaaloAaltos avatar
Äntligen åkte Carro, som aldrig var på Robinson för att på allvar utmana. Hon var där för semestern med sin tidigt definierade storpakt. En sådan som aldrig håller hela vägen. I år höll den dock länge, med följden att programmet varit mer tråkigt än på länge.

Nu har Oskar gått långt, men hoppas inte han vinner. För autistisk spelare. Tyvärr föll även Amanda bort för mig eftersom hon varit en lurmus. Elin ser helt tafatt ut i hållningen och råttan är råttan. Därför hoppas jag nu på Sophie - morsgrisen.
2023-05-22, 01:01
Bannlyst
Hej min kära konservativa vän
Citat:
Visst var det välförtjänt när hon åkte ut.
Ja, det sa hon själv: "Är man så dålig i en sån tävling så har man inget at göra i en final"
Coolt att en sån fysiskt svag tjej tog sig så långt med hjälp av bra socialt spel.

Citat:
Du spekulerar i hennes cancers påverkan helt utan belägg.
Ja, när hon specifikt pratade om sina magmuskler så syftade hon säkert på att hon bara är otränad hon syftade antagligen inte alls på sina operationer som man kan se på hennes mage.... Allt är väl möjligt antar jag..
Citat:
Du är respektlös mot de äldre din gentrofob.
Det har du helt rätt i. Det finns nått som heter gubbstyrka, kanske kan tanter också ha nån typ av tantstyrka. Självklart har Pernilla och Camilla lika stora chanser som de yngre deltagarna i styrketävlingar det är därför Elin valde en av dem i duell idag, hon ville ha det så tuff motstånd som möjligt. För inte fan är Elin en gentrofob som mig

Citat:
Men så hatar du säker äldre kvinnor du som älskar Andrew
Tate!
Ja, man måste väl älska såna "självsäkra", "smarta" och super konservativa män som Tate eller hur? Vilken idiot gör inte det? Han är ju konservatismen personifierad. Vilken man!

Citat:
För övrigt var det återigen en klappkass skittävling. Så boring dessutom spoilades allt innan tävling då Chris glädjetjut visades.

Ja SVT gör allt bättre, men är det inte lite för lite konservativa män där för din smak?
2023-05-22, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
Äntligen åkte Carro, som aldrig var på Robinson för att på allvar utmana. Hon var där för semestern med sin tidigt definierade storpakt. En sådan som aldrig håller hela vägen. I år höll den dock länge, med följden att programmet varit mer tråkigt än på länge.

Nu har Oskar gått långt, men hoppas inte han vinner. För autistisk spelare. Tyvärr föll även Amanda bort för mig eftersom hon varit en lurmus. Elin ser helt tafatt ut i hållningen och råttan är råttan. Därför hoppas jag nu på Sophie - morsgrisen.

Oskar är den jag minst vill se som vinnare. Trist typ och väldigt tråkig spelare. Sophie har också varit riktigt trist, har bara hängt med strömmen. Tror inte jag hade vetat om att hon vore kvar om jag inte hade läst Gretas konstanta inlägg om Sophies kill list. Råttan är råttan, japp. Vore lite roligt om hon vann dock då hon har spelat jävligt hårt och är så illa omtyckt hos övriga deltagare samt tittarna. Men hon är ju en vidrig liten råtta så man vill ju se henne åka ut också, ambivalent där.

Jag håller nog ändå på Amanda trots allt då hon är lite av en under dog och har alla emot sig nu. Det viktigaste är iallafall att Oskar inte vinner för jag tycker han är feg och tråkig. En del skitsnack i synkarna om Råttan och Prästen men tar aldrig upp något direkt med dem. Råttan är ändå öppet vidrig och det ska hon en eloge för. Hon går faktiskt in i hall of fame över de vidrigaste deltagarna någonsin. Hade gärna sett att hon fick några andra deltagare att kivas med dock för övriga deltagare är väldigt slätstrukna i år.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-05-22 kl. 02:56.
2023-05-22, 02:40
Medlem
PantherEs avatar
Dagens tävling:

2023-05-22, 02:52
Medlem
mendokses avatar
Saknar Marcus.
Hade velat se han kötta sönder finaltävlingarna.

Nu är det inte jättekul att följa tävlingarna men hejar på Amanda, skulle vara kul om hon vann.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in