2023-05-21, 23:14
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Delvis strømløst i Simferopol på Krim etter flere eksplosjoner.
Ja det är ju ordentliga smällar det alltså. Når SS så långt ens??

https://twitter.com/Tendar/status/1660390152294879233
Citera
2023-05-21, 23:14
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Bra, jag kände inte till omständigheterna kring det där! Det kanske bara var rena associationer, då.

Tippar nog även att Zelensky börjar bli trött, och en smula utbränd. Han har ju rest och jobbat konstant 24/7 för att fixa support och förståelse för sitt land.

Han borde nog unna sig ett par sovmorgnar, och umgås lite med familjen.
Citera
2023-05-21, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panterino
Ryssland förlorade Krim en gång på 1850 talet, hade turen att trion som vann hatade varandra så mycket att de lät Ryska tsardömet behålla halvön bara för att de skulle trotsa varandra, så kan det gå.

För att göra mitt inlägg kort, ingenstans där nämns någon Ukraina. Krim är Ryssland. Folk fattar bara inte. Att försöka ta Krim från Ryssland är som om vi skulle kräva Finland tillbaka. Med våld. Idiotisk idé.

Krim tillhör Ukraina. Finland tillhör inte Sverige.
Citera
2023-05-21, 23:16
Medlem
Sgt.Blands avatar
UAF terrorbombar en rysk by i Belgorod region. Båda länderna terrorbombar varann längs hela gränsen nu ju. Funkar ju inte för Ukraina att bara ta emot heller.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1660390178685427714
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Ok, så om vi kan ifrågasätta saker då ifrågasätter jag dig.

Du sitter på ett anonymt forum i Sverige och stöttar ryssland som mördar civila och våldtar kvinnor och barn.

I det verkliga livet, när du du diskuterar med vänner, familj och arbetskollegor, är du lika tydlig med vad du tycker då?

Nu hittar du på.. jag stöttar inte Ryssland.. jag är emot kriget på alla sätt, det jag däremot inte stöttar är USA/Natos inblandning. Jag har inga problem med att diskutera detta varken på jobbet eller på fritiden när ämnet kommer upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Ryssland har ca 1000 stridsflyg år 2023. Ca 200 CAS. Och man har fortfarande ca 1400 helicoptrar.

Bombplanen är deras minsta flotta på ca 121.
Stämmer inte.
Su27 har man kring 70st som kan användas.
Su30 har man ett 100tal
Su35 kring 150.
Mig29 har man ett 20tal
Det är allt som går och använda av stridsflygen resten är så gammal och inte upgraderade på snart 50år.
Räknar vi su24 som bombplan vilket är rätt självklar så är det bra många mer än 121st.
Cas så har vi tex Su34 och su25 som tillsammans är bra många fler än 200
Citera
2023-05-21, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
UAF terrorbombar en rysk by i Belgorod region. Båda länderna terrorbombar varann längs hela gränsen nu ju. Funkar ju inte för Ukraina att bara ta emot heller.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1660390178685427714
Skulle faktist inte bli förvånad om Ryssland själva terror bombar sig själva för att folk ska vara mer positiva till kriget
Citera
2023-05-21, 23:21
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Ja su35 är inte mycket och hänga i granen men pinsamt om man plocka den med en mig29.
Ryssens flygvapen är så ålderstiget så det är nästan obrukbart nu. Dessutom så är ju Su-planen (Flanker serien) sjukt stora. För helsike dubbla vikten mot en Gripen ju. Helt utgången design helt enkelt. Även Su-34 är värdelösa. Väldigt gammal teknisk utrustning så ryssen vågar ju inte flyga med de längre heller. Ärligt talat så är Mig-29 det bästa ryssen har haha. Och det planet är ju ruskigt gammalt nu men det står sig bra prestandamässigt iaf och är hyfsat billigt i drift.
Citera
2023-05-21, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StackarsSverige
Nu hittar du på.. jag stöttar inte Ryssland.. jag är emot kriget på alla sätt, det jag däremot inte stöttar är USA/Natos inblandning. Jag har inga problem med att diskutera detta varken på jobbet eller på fritiden när ämnet kommer upp.
Du är ryssrunkare med andra ord
Citera
2023-05-21, 23:25
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tippar nog även att Zelensky börjar bli trött, och en smula utbränd. Han har ju rest och jobbat konstant 24/7 för att fixa support och förståelse för sitt land.

Han borde nog unna sig ett par sovmorgnar, och umgås lite med familjen.
Tveklöst en smula utbränd. Skulle tro att han varit rätt förvirrad av och till hela kriget. Inte konstigt. Han har ju varken militär bakgrund eller politisk erfarenhet. Sjuk sits egentligen.
Citera
2023-05-21, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ryssens flygvapen är så ålderstiget så det är nästan obrukbart nu. Dessutom så är ju Su-planen (Flanker serien) sjukt stora. För helsike dubbla vikten mot en Gripen ju. Helt utgången design helt enkelt. Även Su-34 är värdelösa. Väldigt gammal teknisk utrustning så ryssen vågar ju inte flyga med de längre heller. Ärligt talat så är Mig-29 det bästa ryssen har haha. Och det planet är ju ruskigt gammalt nu men det står sig bra prestandamässigt iaf och är hyfsat billigt i drift.
Su familjen är som du säger stora men har du stått brevid en f14 eller f15? Dom är jäkligt stora när man står nära 😆 mig29 är ett utmärkt flyg än idag om dom är upgraderade export versionen hade inte ens rwr och sämre radar från början.
Men dom mig29 ukrania fått är antagligen bättre än alla ryska flygen dom har datalänk och bättre vapen osv
Citera
2023-05-21, 23:26
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panterino

För att göra mitt inlägg kort, ingenstans där nämns någon Ukraina. Krim är Ryssland. Folk fattar bara inte. Att försöka ta Krim från Ryssland är som om vi skulle kräva Finland tillbaka. Med våld. Idiotisk idé.

Eh.., vad är det inte du förstår ?

Sedan 1991 tillhörde Krim Ukraina, sedan nöp Putin tillbaka detta 2014. Lyssna hur språkbruket ifrån väst angående Krim har förändrats det sista året.

Det är upp till Ukraina, är vad man säger. Man backar upp även Ukraina med mer, och mer vapen. Det sade man inte innan Putin körde igång detta vanvettiga äventyr !

Det är inte upp till Putin längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in